سوغات آلمان چیست؟

به گزارش مجله جگوار، آلمان صنعتی ترین کشور اتحادیه اروپاست و عجیب نیست که سوغات آلمان، شامل محصولات و برندهای جهانی باشد که در کشور آلمان فراوری می شوند . در سفر به این کشور علاوه بر بازید از جاذبه های تاریخی و گردشگری، می توانید فروشگاه ها و اجناسی مرغوب و زیبا را به عنوان سوغات از آلمان تهیه کنید. در این مقاله با بعضی از برترین سوغاتی های آلمان از برندهای معروف جهان گرفته تا یادگاری از دیوار برلین و البته شکلات های بی نظیر آلمانی آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

سوغات آلمان چیست؟

مقاله مرتبط

محصولات برند آدیداس

برند آدیداس (adidas) آلمان یکی از معروف ترین برنده های جهان در زمینه محصولات ورزشی است . پایه گذاری این برند به وسیله آدولف داسلر بعد از جنگ جهانی دوم، با فراوری برترین و مناسب ترین کفش های ورزشی شروع شد. این کمپانی که روزگاری در یکی از شهرهای آلمان تأسیس شد، امروزه فروشگاه و نمایندگی های بسیاری در سراسر جهان دارد. نماد برند آدیداس از سه خط موازی تشکیل شده است. در حال حاضر محصولات فراوری این شرکت افزایش یافته و در دو دسته تخصصی و غیرتخصصی فراوری می شوند.

محصولات تخصصی مانند کفش، لباس ورزشی، لوازم ورزشی و فراوریات غیرتخصصی مانند عینک آفتابی، ساعت، عطر و ادکلن، کفش غیر ورزشی و … به هواداران پر و پا قرص این برند عرضه می شوند. شما می توانید در سفر به آلمان از فروشگاه های برند آدیداس تماشا کنید. بعلاوه بعضی از مشهورترین برندهای جهانی دیگر هم زیر نظر کمپانی آدیداس فراوری می شوند. ریبوک (reebok)، تیلورمید (taylormade)، آیداس گلف، راک پورت (rockport) و بسیاری دیگر در این گروه قرار می گیرند، که از هرکدام از آنها می توانند خریدی ارزشمند و باکیفیت برای سوغات باشند.

محصولات برند پوما

پوما (puma) برندی آلمانی اما چند ملیتی است که به فراوری محصولات ورزشی می پردازد . این برند هم مانند آدیداس از معروفیت بسیاری برخوردار است و توجه بسیاری از برند پوشان جهان را به سمت خود جذب نموده است. این شرکت در سراسر جهان نمایندگی های رسمی دارد که به عرضه محصولات برند پوما مشغول هستند. پوما اکنون از فراوری محصولات و کفش های ورزشی فراتر رفته و به فراوری محصولات جانبی پرداخته است و به عنوان حامی بسیاری از ورزشکاران معروف و باشگاه های ورزشی شناخته می گردد . اگر در پی سوغاتی مناسب می شد، سری به فروشگاه های پوما در آلمان بزنید.

شکلات های بی نظیر آلمانی

یکی از محبوب ترین خوراکی های جهان شکلات است و بسیاری از کشورهای جهان در زمینه فراوری آن فعالیت دارند. آلمان هم یکی از چندین کشور صدر لیست جهان در شکلات سازی است و از طرفی یکی از پرمصرف ترین ها کشورها در زمینه مصرف شکلات است. شکلات هدیه ای است که بیشتر افراد، از کوچک و بزرگ به آن علاقه دارند، پس تهیه شکلات آن هم به عنوان سوغات آلمان می تواند نظر همه را جلب کند. شاید نام برند شکلات مرسی در ایران هم به گوشتان خورده باشد، این شکلات یکی از برترین شکلات های فراوری شده در آلمان است، که به بازارهای جهانی هم نیز عرضه می گردد. برند معروف دیگر آلمان در زمینه شکلات stollwerck است که کارخانه فراوری آن در شهر کلن (cologne) واقع شده است. در این شهر موزه ای را تأسیس کردند که با یک خط فراوری فرایند فراوری شکلات را نشان می دهند. این شکلات هم در آلمان و دیگر کشورها فراوری شده و به فروشگاه های بسیاری در سراسر جهان صادر می گردد.

تکه های دیوار برلین آلمان

شاید نام دیوار برلین را شنیده باشید، در اولین ساعات روز یک شنبه سیزدهم آگوست 1961، نیروهای نظامی آلمان شرقی خیابان های منتهی به نقاط مرزی برلین را محاصره کردند و کارگران در مرز مشغول ساختن دیوار برلین شدند. با ایجاد این حصار که ارتفاع آن به دو متر می رسید، ارتباط بین بخش های شرقی و غربی شهر کاملاً قطع شد .

احداث این دیوار چنان شتابان انجام گرفت که بسیاری از خانواده ها که در منطقه ها مختلف شهر زندگی می کردند برای مدت 28 سال از یکدیگر جدا ماندند. گروهی از آن ها آن قدر زنده نماندند که فروریختن دیوار برلین را شاهد باشند و امکان ملاقات دوبارهٔ خانواده های خود را پیدا نمایند. طول دیواری که به دور برلین غربی کشیده شده بود، 155 کیلومتر بود که 45 کیلومتر آن از وسط شهر می گذشت . با احداث این دیوار، شهر برلین غربی به صورت یک شهر محصور در خاک آلمان شرقی عایدی .

دیوار برلین پس از حدود 50 سال برچیده شد. امروز از این دیوار بخش هایی به جای مانده است و به یکی از جاذبه های توریستی برای گردشگران تبدیل شده است. در کنار بازدید از این دیوار می توانید بسته هایی که قسمت کوچکی از این دیوار در آن قرار گرفته است را به عنوان سوغاتی برلین و یادگاری از سفر به آلمان تهیه کنید .

از دیگر سوغاتی های کشور آلمان می توان به شال و روسری های مارک فراس، ظروف آشپزخانه، لوازم ریز آشپزخانه، قالب های کیک و شیرینی برند کایزر آلمان، کریستال برند ناخمن آلمان، پوشاک برند H&M، پوشاک برند اسکادا و پوشاک و عطر و ادکلن هوگو بوس اشاره نمود.

بیشتر بخوانید و ببینید: فروپاشی دیوار برلین ، روایت تصویری

مراکزی برای خرید سوغات آلمان

خیابان Kurfurstendamm: خیابانی که به شانزلیره برلین معروف است، و در دل خود بسیاری از فروشگاه های برند را جای داده است.

مجموعه اشتگلیس: فروشگاهی است که در گذشته قصری باشکوه بوده است و اکنون به یک مرکز خرید تبدیل شده و در منطقه ای به همین نام واقع شده است.

مرکز خرید اسپیتالر استریت: یکی از برترین مراکز خرید هامبورگ که هر فردی را به خرید ترغیب می نماید.

مرکز خرید زیل: خیابانی با تعداد بسیاری فروشگاه برای خرید سوغات که تمام سلیقه ها را جذب می نماید.

منبع: کجارو / ای نشات / آلامتو
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1986

به "سوغات آلمان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات آلمان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید