برترین جاهای دیدنی کشور عمان

به گزارش مجله جگوار، در لبه شبه جزیره عربستان، می توانید عمان را پیدا کنید. این مکان اغلب به وسیله مسافران و بازدید کنندگان نادیده گرفته می گردد اما یکی از مقاصد عجیب و غریبی است که با جاذبه های توریستی باورنکردنی و شهرهای زیبا پر شده است.

برترین جاهای دیدنی کشور عمان

با تور ارزان عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

مرکز مسقط محبوب ترین مقاصدی است که در این ناحیه یافت می شود اما تنها بخشی از زیبایی های عمان در این بخش به تصویر کشیده شده است. اگر در پی منظره ها زیبا و چشم نواز هستید، دوست دارید رشته کوه های بی نظیری را مشاهده کنید، در پی قلعه های تاریخی و سواحل گرم می گشت، پس سری به عمان بزنید.

در این مقاله قصد داریم مرور اجمالی بر برترین مکان های موجود در عمان داشته باشیم.

  1. Misfat al Abryeen:

با اینکه شهرهای عظیم تر در عمان ظاهر معاصری دارند، روستاهای کوچک تری همانند Misfat al Abryeen به شما یاری می نماید جو سنتی این کشور را به خوبی درک کنید. این روستای کوهی از ساختمان های سنگی با سایه نارنجی و قهوه ای رنگ تشکیل شده است و بیشتر شبیه روستاهای کوهی در ایتالیاست. با این وجود، این روستا نمونه عالی و شگفت انگیزی از زندگی کوهی در عمان محسوب می شود.

جاده های عمیقی که به کوه می رسد بسیار تماشای است. بعلاوه می توانید در میان ساختمان ها قدم بزنید و درختان موز را تحسین کنید و از سرسبزی موجود لذت ببرید.یک برج نگهبانی باستانی در بالای این روستا قرار گرفته است که می توانید از آن تماشا کنید.

  1. جزایر مصیره:

در کنار سواحل عمان جزیره ای با نام جزیره مصیره قرار گرفته است که یک مقصد منحصر به فرد برای مسافران و بازدید نمایندگانی است که در پی خورشید، ساحل، حیات وحش و تاریخ می گردند.

جزیره مصیره میزبان حال و هوای عمانی است اما شهرهای آن نسبتا کوچک است. این موضوع بدین معنی است که جمعیت بسیار اندکی در آن وجود دارد و می توان نقاط زیادی را با برنامه ریزی درست مورد کاوش قرار داد. قایق های معمولی در دسترس افراد قرار گرفته است و آن ها را به مقصد می رساند.

در جزیره مصیره(Masirah Island) تفریح های موجود در برگیرنده شنا، آنالیز کشتی های غرق شده در کنار ساحل و تماشای 30000 لاک پشتی است که سالانه به هنگام فصل فراوری مثل ظاهر می شوند.

  1. بهلاء(Bahla):

یکی دیگر از مقاصد زیبا و باورنکردنی در عمان شهری با نام بهلاست که در شمال عمان واقع شده است. بهلاء نوعی واحه در بیابان است و قرن هاست که نقطه توقف مسافران محسوب می شود. بهلاء تنها 40 کیلومتر از Nizwa فاصله دارد و دارای یک قلعه تاریخی و تماشای است.

قدمت قلعه بهلاء به قرن سیزدهم بر می شود. علاوه بر کاوش قلعه بهلاء می توانید دیوار های شهر را هم مورد کاوش قرار دهید که از خشت خام ساخته شده و حدود 7 مایل طول دارد. اگر قصد خرید سوغات را دارید،بهلاء به خاطر وجود طیف وسیعی از سفال های محلی مشهور است.

  1. Salalah:

در جنوب عمان شهری به نام صلاله قرار گرفته است که مقصد شناخته شده ای است که با اسم دومین شهر مسقط در میان افراد مشهور است. صلاله امروزه به خاطر اینکه سرزمین آب و اجدادی سلطان قابوس است مشهور شده است.

زمانی که از صلاله بازدید می کنید، می توانید کاخ قابوس را تحسین کنید و معماری قدیمی در شهر قدیمی که با نام Haffa شناخته شده است را مورد بازدید قرار دهید. زمانی که از سایت باستان شناسی Al Baleed تماشا می کنید تاریخ غنی این شهر را هم تجسم کنید.

صلاله به خاطر تجارت کندر بسیار مشهور است. به همین دلیل زمانی که به این ناحیه سفر می کنید خرید کندر را نباید فراموش کنید. از ماه ژوئن تا آگوست، ابرهای موسمی از هند بارندگی های ثابتی را به این ناحیه می آورد. به همین دلیل ناحیه ساحلی در اطراف صلاله به یک واحه سبز با آبشارها فصلی و جریان تبدیل شده است.

  1. Jebel Akhdar:

Jebel Akhdar(جبل اخضر) را می توان با اسم کوه سبز ترجمه کرد. این بخش قسمتی از کوه های ال هاجر است. انتظار نداشته باشید کوه های سنتی را در این ناحیه مشاهده کنید.

ناحیه Jebel Akhdar عمدتا سنگ آهک است و در برگیرنده نقاط بلندی است که در کل کشور عمان بی نظیر است. اگرچه این ناحیه با جنگل های سرسبز پوشانده نشده است اما ارتفاعات بلند آن دمای بسیار خنکی دارد و همین امر باعث شده است رشد مواد کشاورزی نسبت به بیابان های اطراف بیشتر باشد.

این ناحیه در حال حاضر محافظت شده است و شما می توانید تراس های زیبا و درختان میوه دار را کاوش کنید. به نظر می رسد پیاده روی در بیابان های عمان زیاد مجذوب نماینده نیست اما این کار برترین تفریح در Jebel Akhdar محسوب می شود.

  1. Ras al Jinz:

در شرقی ترین قسمت عمان Ras al Jinz واقع شده است که پناهگاه لاک پشت هایی است که در این ناحیه وجود دارد. اگر در طول تابستان به این ناحیه سفر کنید یا بین ماه های می و اکتبر به این ناحیه بروید، می توانید لاک پشت ها را در کنار ساحل مشاهده کنید.

بازدید از پناهگاه لاک پشت ها به هنگام سفر به مسقط هم امکان پذیر است اما بیشتر بازدید نمایندگان سعی می نمایند شب را در این ناحیه بگذرانند و جاذبه های دیگر آن همانند موزه را مورد آنالیز قرار دهند.

  1. Musandam Fjords:

شبه جزیره مسندم شمالی ترین بخش عمان محسوب می شود و به وسیله امارات متحده عربی از بقیه کشور جدا شده است. بخشی از این ناحیه جدا شده و به مدت طولانی به اسم خانه ساکنان روستای کوهی و جوامع ساحلی به کار می رفته است.

Musandam Fjords نمای بسیار زیبایی دارد. اگر از این بخش بازدید می کنید، می توانید سفر به وسیله قایق را در برنامه کاری خود قرار دهید و سواحل موجود را کاوش نمایید. جمعیت پراکنده است و حیات وحش در این ناحیه فراوان دیده می شود. این منطقه یکی از برترین مکان ها در عمان برای دوستداران طبیعت است.

  1. Wahiba Sands:

در مرکز عمان، تپه های شنی مایل ها کشیده شده است و چیزی را ایجاد می نماید که با نام Wahiba Sands شناخته شده است. این منطقه دقیقا همان جایی است که مردم بادیه نشین در ان زندگی می نمایند.

این منطقه برای افرادی که در پی عمان سنتی، زیبا و چشم نواز هستند محبوب ترین مقصد محسوب می شود. با یاری تورهایی که به شما اجازه می دهد سوار شتر شوید و در زیر ستاره های بیابان چادر بزنید، تجربه زندگی سنتی در عمان را کسب کنید. شهر Ibra به اسم دروازه اصلی به Wahiba Sands عمل می نماید.

  1. Nizwa:

در قرن ششم و هفتم این شهر به اسم مرکز عمان شناخته شده بود. امروزه این شهر به خاطر قلعه های باورنکردنی و بی نظیر که در قرن هفدهم تحت فرمان سلطان Bin Saif Al Yaribi ساخته شده مشهور و شناخته شده است. با اینحال بخشی از قلعه به قرن نهم باز می شود. بخش برجسته و مهم قلعه Nizwa برج استوانه ای شکل آن است.

این قلعه بعلاوه مکانیسم دفاعی بسیار جالبی دارد. اگر این قلعه را به خوبی کاوش کنید، متوجه موزه ای در آن خواهید شد که نشان دهنده زندگی قرن هفدهم در عمان است. زمانی که در Nizwa هستید، می توانید بازار فضای باز را به خوبی کاوش کنید و از بازار بز غیر معمول تماشا کنید که دوبار در هفته در مرکز شهر بر پا می شود.

  1. مسقط:

اگر تنها می خواهید از یک مکان در عمان بازدید کنید، به احتمال زیاد این مکان شهر مسقط خواهد بود. این شهر میزبان قلعه ها، کاخ ها، موزه ها، بازارها و سایر موارد تماشای است. اگرچه نمی توانید بخش داخلی کاخ سلطنتی العالم را مورد بازدید قرار دهید اما می توانید سری به بندر بزنید تا از نزدیک ساختار زیبا و شگفت انگیز ان را مشاهده نمایید.

نگهبانی که در کاخ وجود دارد دو قلعه دوقلو با نام های آل جلالی و آل میرانی است که امروزه به موزه تبدیل شده و بازدید از آن برای عموم ازاد است. مسافرانی که مسلمان نیستند می توانند از مسجد بی نظیر قابوس تماشا نمایند.

12 کلیسای معروف فرانسه

جاهای تماشای توکیو و جاذبه های گردشگری ژاپن

15 علت برای تجربه یک مسافرت تنهایی

20 جاذبه گردشگری برتر آسیا

منبع: آلامتو
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1745

به "برترین جاهای دیدنی کشور عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی کشور عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید