شوک عظیم دیگری برای حزب مرکل، آنالنا بائربوک همچنان محبوبترین نامزد صدر اعظمی آلمان

به گزارش مجله جگوار، بر اساس نظر سنجی ها با انتخاب آرمین لاشت، به عنوان نامزد صدر اعظمی احزب متحد مسیحی، محبوبیت این اتحادیه همچنان در بین شهروندان کاهش می یابد و نامزد صدر اعظمی حزب سبز هم همچنان محبوبترین گزینه در بین شهروندان برای کسب این سمت است.

شوک عظیم دیگری برای حزب مرکل، آنالنا بائربوک همچنان محبوبترین نامزد صدر اعظمی آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انتخاب آرمین لاشت، رئیس حزب دموکرات مسیحی به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده از طرف اتحادیه احزاب متحد مسیحی حال و روز بدی را برای این اتحادیه ایجاد نموده و نتایج نظر سنجی ها از کاهش محبوبیت این اتحادیه و تداوم پیشتازی حزب سبزها خبر می دهد.

نتایج یک نظر سنجی جدید نشان می دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی به سرعت محبوبیت خود در بین شهروندان را از دست می دهد.

جدیدترین نظر سنجی موسسه یوگو که از 23 تا 24 آوریل اجرا شده است نشان می دهد که محبوبیت احزاب متحد مسیحی در بین شهروندان 24 درصد و حزب سبز 25 درصد است.

به این ترتیب اتحادیه احزاب متحد مسیحی در مقایسه با ژانویه 12 درصد از آراء خود را از دست داده و سبزها هم 7 درصد آراء بیشتری را کسب نموده اند.

نتایج این نظر سنجی نشان می داد که 16 درصد از شهروندان مسئله حفاظت از محیط زیست و آب و هوا را مهم ترین موضوعی ارزیابی کردند که سیاستمداران در آلمان باید نگران آن باشند. دومین مسئله مهم برای شهروندان هم مسئله حقوق بازنشستگی و تامین سلامت بهداشت بوده است.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که آرمین لاشت حتی در بین طرفدران احزاب متحد مسیحی هم از حمایت پایینی برخوردار است. حدود 37 درصد افرادی که در انتخابات پارلمانی گذشته به احزاب متحد مسیحی رای داده بودند اعلام کردند که با نامزدی لاشت بعید است که در انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر به اتحادیه احزاب متحد مسیحی رای بدهند.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد شروع دوره ای جدید باشد.

مرکل اعلام نموده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

در حالی که در بدنه حزب دموکرات مسیحی، مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی از محبوبیت بیشتری برخوردار بود، رهبران و مسئولان این حزب چند روز پیش در همایش مجازی خود رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم چند روز پیش به اتفاق آراء، آنالنا باربوک را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

اولاف شولتز که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1652

به "شوک عظیم دیگری برای حزب مرکل، آنالنا بائربوک همچنان محبوبترین نامزد صدر اعظمی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک عظیم دیگری برای حزب مرکل، آنالنا بائربوک همچنان محبوبترین نامزد صدر اعظمی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید