ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در راستای توسعه تعاملات دو جانبه زنجان و اندونزی

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران/زنجان استاندار زنجان بر ضرورت گسترش و تحکیم روابط میان کشور اندونزی با جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن با استان زنجان تأکید کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در راستای توسعه تعاملات دو جانبه زنجان و اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در دیدار با سفیر کشور اندونزی و جمعی از فعالان مالی این کشور، بر ضرورت گسترش و تحکیم روابط میان کشور اندونزی با جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن با استان زنجان تاکید نمود و گفت: باید از ظرفیت های موجود در راستای توسعه تعاملات دو جانبه استفاده کنیم تا با مشارکت و همکاری شاهد افزایش فعالیت های مالی بین دو کشور باشیم.

وی اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت و امکانات فراوان و ممتازی در زمینه فعالیت های مالی در حوزه های مختلف دارد که می توان با اجرایی کردن تفاهم نامه هایی روابط تجاری میان کشور اندونزی و استان زنجان را افزایش داد.

این مسئول با اشاره به این که استان زنجان در زمینه های مالی و فرهنگی می تواند همکاری مطلوبی با کشور اندونزی داشته باشد، ادامه داد: باید با تعاملات دو جانبه و استفاده از ظرفیت بازرگانان و فراورینمایندگان، نیازهای کشورها را شناسایی کنیم تا در زمینه صادرات و واردات همکاری مطلوبی دیگر کشورها داشته باشیم.

استاندار زنجان توضیح داد: با توجه به اینکه کشورهای ایران و اندونزی دو کشور مسلمان هستند، با تعاملات و ارتباطات در حوزه فرهنگی و سیاسی نیز می توانند موجب تقویت جامعه مسلمانان در دنیا شوند و تمدن بزرگ اسلامی را روز به روز در دنیا گسترش دهند.

درویش امیری با تأکید بر این که باید حجم مبادلات تجاری میان کشور اندونزی و کشور ایران به ویژه استان زنجان افزایش یابد، یادآور شد: از آنجایی که 86 درصد جمعیت کشور اندونزی مسلمان هستند، این امر می تواند نقطه قوتی برای ارتباط تنگاتنگ میان دو کشور بشمار آید.

وی با تأکید بر این که باید با گسترش ارتباطات، قدرت مالی کشورهای اسلامی را افزایش داد، در ادامه ابراز امیدواری کرد که با ایجاد فرصت های مناسب، کشور اندونزی در مبادلات تجاری و مالی از ظرفیت کشور ایران به خوبی استفاده کند.

استاندار زنجان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که دارای تمدن 7000 ساله است و استان زنجان نیز به تبع آن در جغرافیای جمهوری اسلامی آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری دارد.

درویش امیری با اشاره به این که استان زنجان یکی از مطرح ترین فراورینمایندگان صنایع نساجی در کشور است، اعلام کرد: استان زنجان یکی از قطب های مهم صنعت نساجی در کشور به شمار می آید، به طوری که امروز پنج هزار شغل در این حوزه ایجاد شده و 80 واحد نساجی نیز در استان زنجان فعال است.

وی اظهار کرد: استان زنجان یکی از قطب های اصلی برق و الکترونیک کشور نیز محسوب می گردد و در فراوری ترانس برق، ظرفیت زیادی دارد و در این حوزه می تواند با کشور اندونزی همکاری لازم را داشته باشد.

استاندار زنجان به ظرفیت های تاریخی استان زنجان نیز اشاره نمود و اضافه نمود: موزه تاریخی مردان نمکی از آثار مهم استان زنجان به شمار می آید، در این موزه، سه جسد مردان نمکی نگه داری می گردد که نزدیک به 3800 سال قدمت دارند.

درویش امیری ادامه داد: استان زنجان یکی از قطب های مهم کشور در حوزه منابع معدنی نیز به شمار می آید. هم چنین در حوزه کشاورزی بیش از 2.5 برابر میزان مصرف مردم استان فراوری دارد، که این امر ظرفیت زیاد استان زنجان را در بخش کشاورزی نشان می دهد.

وی به برگزاری سالانه جشنواره بین المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم در استان زنجان اشاره نمود و گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای استان زنجان، برگزاری این جشنواره در استان موجب شد که نقطه اشتراکی بین کشورهای عضو اکو به وجود آید، به طوری که در هر دوره سفیران زیادی هم چون سفیر اندونزی و سایر کشورهای دنیا در این جشنواره شرکت می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 583

به "ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در راستای توسعه تعاملات دو جانبه زنجان و اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در راستای توسعه تعاملات دو جانبه زنجان و اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید