دلیل بالا بودن قیمت خط 912

به گزارش مجله جگوار، قیمت خط 912 می تواند از حدود یک میلیون آغاز شده و حتی از مرز یک میلیارد نیز عبور کند، اما چه دلایلی موجب می شوند که یک سیم کارت تا این حد ارزشمند شده و افزایش قیمت پیدا کند. قیمت خط 912 بر اساس فاکتورهایی معین می گردد که هریک مزایایی را در اختیار مالک سیم کارت قرار می دهند. در این صفحه این فاکتورها و مزایای مربوط به هریک را آنالیز خواهیم کرد.

دلیل بالا بودن قیمت خط 912

عوامل موثر بر قیمت خط 912

همان طور که ذکر شد، فاکتورهای زیادی می توانند بر قیمت خط 912 تاثیر بگذارند. بنابر هدفی که شما از خرید خط 0912 دارید، بعضی از این فاکتورها مهم و بعضی نیز می توانند کم اهمیت باشند. در ادامه مهمترین آن ها را توضیح خواهیم داد.

مقدار رند بودن شماره

یکی از عواملی که سبب افزایش قیمت سیم کارت 0912 می گردد، مقدار رند بودن شماره آن است. واضح است که رند بودن شماره مزایای بسیاری دارد.

شماره های رند برای افرادی که قصد خرید سیم کارت همراه اول 0912 به منظور ارتباطات کاری دارند، توصیه می گردد؛ زیرا این شماره ها علاوه بر افزایش اعتبار و پرستیژ کاری، به علت قابلیت به خاطر سپاری بالا، به راحتی به وسیله مخاطبان شما حفظ شده و آن ها برای ارتباط مجدد و برقراری تماس های کاری (که برای شما سودآور هستند) می توانند در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

برای مثال تصور کنید که برگزار کننده تورهای مسافرتی هستید و یک شماره 0912 رند را جهت هماهنگی و فروش تورهای خود در اختیار مشتریان قرار می دهید. به علت رند بودن شماره، مشتریان به راحتی شماره تماس شما را به خاطر می سپارند و پس از استفاده از خدمات شما، در هر زمان دیگر که قصد سفر با تور را داشته باشند، جهت اطلاع از برنامه های شما و ثبت نام در تورها، با شما ارتباط خواهند گرفت و این امر می تواند برای شما بسیار سودآور باشد.

کد خط سیم کارت

معین کننده کد خط عددی است که پس از پیش شماره (0912) در شماره سیم کارت مدنظر قرار می گیرد. به عنوان مثال شماره سیم کارت 0912 365 9911 یک سیم کارت کد 3 به شمار می آید.

قیمت خط کد 1 از سایر خطوط بیشتر می باشد و هرچه عدد مربوط به کد بیشتر گردد، قیمت سیم کارت نیز کاهش خواهد یافت. توجه داشته باشید که سیم کارت های کد 0 و 9 از قیمت کمتری برخوردار هستند، به همین علت این سیم کارت ها به افرادی که قصد خرید خط 912 مقرون به صرفه را دارند توصیه می گردد.

علت بالا بودن قیمت خط کد 1 نسبت به سایر کدها، این است که خطوط 912 با این کد، از اولین خطوط عرضه شده محسوب می شوند و به همین علت دارای اعتبار و محبوبیت بسیار بالایی هستند. در واقع از آنجا که این خطوط از سال 1373 عرضه شده اند، کسانی که این خطوط را داشته باشند از اولین افراد دارای تلفن همراه در ایران به شمار می آیند.

البته توجه داشته باشید به علت این که مدت زمان زیادی از عرضه این خطوط می گذرد، یافتن سیم کارت های 0912 صفر (بدون کارکرد) با کد 1 کار بسیار دشواری است و اگر هم پیدا شوند، قیمت بالایی خواهند داشت.

به ترتیب، خطوط دارای کد 1، 2، 3 و… گران قیمت و کدهای 0، 9، 8 و… از قیمت کمتری برخوردار می باشند و در دسته خط 912 مقرون به صرفه قرار می گیرند (در صورت رند نبودن شماره).

کارکرده یا صفر بودن سیم کارت

از دیگر عوامل موثر بر قیمت خط 912، صفر یا کارکرده بودن آن است و در صورت کارکرده بودن، عواملی مانند مدت زمان فعال بودن سیم کارت، مقدار تماس و پیامک های ورودی و نوع کاربری قبلی سیم کارت در قیمت آن موثر خواهند بود.

سیم کارت های کارکرده به علت داشتن تماس و پیامک های ورودی آزار دهنده که از سوی مخاطبان مالک قبلی می باشند، قیمت کمتری نسبت به خطوط صفر دارند. حال هرچه تعداد این تماس و پیامک ها بیشتر باشد، کاهش قیمت سیم کارت نیز بیشتر خواهد بود.

یکی از عواملی که موجب افزایش این تماس های آزار دهنده می گردد، مدت زمان زیاد فعالیت قبلی سیم کارت است، بنابراین هرچه سیم کارت مدنظر برای مدت زمان بیشتری فعال باشد، قیمت آن نیز کاهش پیدا می نماید.

البته یک نکته مهم در معین قیمت خط 0912 کارکرده وجود دارد و آن هم نوع کاربری قبلی سیم کارت است. اگر سیم کارت کارکرده مدنظر، تماس های کاری جهت ثبت سفارش برای محصولات یا خدمات خاصی داشته باشد، قیمت آن به طور چشم گیری افزایش می یابد؛ زیرا این تماس ها برای افراد فعال در همان حوزه کاری، بسیار ارزشمند و سودآور هستند.

نکات مهم هنگام خرید خط 0912

برای خرید سیم کارت همراه اول 0912 باید به بعضی از نکات توجه داشته باشید تا گرفتار دام افراد سودجو و کلاه بردار نشوید. با توجه به داغ بودن بازار خرید و فروش این خطوط و بالا بودن قیمت سیم کارت 0912، طبیعی است که روش های برای کلاه برداری نیز به وسیله بعضی افراد مورد استفاده قرار بگیرند.

عدم اعتماد به سیم کارت های با ارزش اما مقرون به صرفه

هنگام خرید خط 0912، ممکن است با مواردی روبرو شوید که قیمت خط 0912 مدنظر بسیار کمتر از ارزش واقعی خود باشد؛ در این مواقع باید بسیار محتاط بوده و از مالکیت شخص فروشنده بر سیم کارت مدنظر اطمینان حاصل کنید، زیرا ممکن است مالک اصلی اصلا در جریان این فروش نباشد.

پرهیز از خرید خطوط با تغییر مالکیت زیاد

توصیه می گردد از خرید خط 0912 که در مدت زمان کوتاه به دفعات خرید و فروش شده است بپرهیزید، بخصوص در مواقعی که شخص فروشنده سیم کارت، مالک اصلی آن نباشد؛ زیرا ممکن است پس از خرید، با ادعای مالکیت صاحب قبلی سیم کارت روبرو شوید.

به فروشنده های دارای وکالت اطمینان نکنید

هنگام خرید سیم کارت های 0912 گران قیمت، توصیه می گردد در صورتی که شخص فروشنده از مالک سیم کارت وکالت نامه ارائه داد، حتما عملیات انتقال مالکیت سیم کارت را در دفاتر امور مشترکین همراه اول انجام دهید و بعلاوه از اعتبار و صحت وکالت نامه اطمینان حاصل کنید.

با توجه به موارد ذکر شده در بخش بالا، برای در امان ماندن از دام کلاه برداران، توصیه می گردد خرید سیم کارت همراه اول 912 را از شرکت ها و مراکز معتبر انجام دهید.

یکی از معتبر ترین مراجع جهت اطلاع از قیمت خط 912 و خرید این خطوط، شرکت ایران همراه می باشد که شما می توانید تمامی سیم کارت های آن را در وب سایت این شرکت با آدرس iran912.com مشاهده نمایید. برای مشاهده قیمت انواع خطوط اعم از قیمت خط کد 1، 2 و… و اقدام جهت خرید آن ها، iran912.com یکی از برترین گزینه های ممکن می باشد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 26 اسفند 1401 بروزرسانی: 26 اسفند 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2262

به "دلیل بالا بودن قیمت خط 912" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل بالا بودن قیمت خط 912"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید