فاجعه در برزیل؛ آمار روزانه قربانیان کرونا از 4000 نفر فراتر رفت

به گزارش مجله جگوار، براساس اعلام وزارت بهداشت برزیل، غول آمریکای لاتین امروز با اعلام 4 هزار و 195 مورد فوتی ناشی از کووید19 تنها در 24 ساعت، رکورد جدیدی را ثبت کرد.

فاجعه در برزیل؛ آمار روزانه قربانیان کرونا از 4000 نفر فراتر رفت

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

از خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا، با حساب شمار جانباختگان اخیر، میانگین روزانه مرگ و میر در یک هفته اخیر، دوهزار و 757 بوده که بالاترین میانگین فوتی روزانه ناشی از همه گیری را در سطح دنیا نشان می دهد.

به این ترتیب، بیماری همه گیر در 6 روز اول آوریل (ماه جاری) جان 15 هزار و 432 نفر را گرفت که نشان می دهد همه گیری در برزیل فرایند مرگبار ماه مارس (ماه گذشته) را با 66 هزار و 573 نفر فوتی حفظ نموده است.

دکتر دیماس کوواس، مدیر موسسه بوتانتان (بزرگترین فراورینماینده پادزهر علیه کووید 19 در برزیل) پیش بینی کرد که با این فرایند، برزیل طی روزهای آینده به مرز پنج هزار مورد مرگ و میر روزانه بر اثر ویروس کرونا برسد.

به گفته این پزشک، ماه آوریل ماه غم انگیزی برای غول آمریکای لاتین خواهد بود و تکرار مکرر احتیاج به واکسن را از سوی وزارت بهداشت این کشور بی فایده خواند.

برزیل روز هفتم فروردین از نخستین واکسن داخلی خود به نام بوتان واک رونمایی کرد. موسسه بوتانتان تا به امروز در همکاری با شرکت فراوریی سینوواک چین، 27 میلیون و 800 هزار دوز واکسن کروناواک فراوری نموده است.

به علاوه از میلیون ها دوز واکسن های وارداتی مانند سینوفارم استفاده نموده و اخیرا نیز درخواست خود را مبنی بر ارسال پیش از موعد واکسن کووید 19 به سازمان ملل ارائه داد. با درخواست ارائه پیش از موعد واکسن به وسیله کوواکس، برزیل میخواهد برنامه واکسیناسیون خود را تسریع کند . با این همه وزارت بهداشت برزیل دشواری های بسیاری برای دستیابی به واکسن کرونا در پیش رو دارد.

طبق محاسبات، تا ماه ژوئیه (تیرماه) کاری که برزیل در زمینه واکسیاسیون می تواند پیش ببرد واکسینه کردن حدود 20 میلیون نفر از جمعیت آسیب پذیر این کشور (9.8 درصد از کل جمعیت 212 میلیونی برزیل) با اولین دوز واکسن است و اینکه پنج میلیون و 800 هزار نفر تزریق دوم را می توانند دریافت نمایند.

با شدت یافتن بحران ویروس کرونا در برزیل، به ویژه پس از پیدایش ویروس جهش یافته برززیلی، بعضی کشورهای منطقه آمریکای لاتین از جمله اروگوئه، بولیوی و شیلی برای مقابله با گسترش این ویروس مرزهای خود را با برزیل بستند، ونزوئلا نیز در ایالات هم مرز خود با برزیل حصار بهداشتی برای کنترل ورود ویروس جهش یافته برزیلی ایجاد کرد.

برزیل تا به امروز با ثبت بیش از 13 میلیون و 100 هزار نفر مبتلا و بالغ بر 337 هزار جانباخته بر اثر ویروس کرونا، پس از آمریکا در صندلی دوم از نظر بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1596

به "فاجعه در برزیل؛ آمار روزانه قربانیان کرونا از 4000 نفر فراتر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاجعه در برزیل؛ آمار روزانه قربانیان کرونا از 4000 نفر فراتر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید