فصل حراج لباس در استانبول

به گزارش مجله جگوار، چه زمان­ هایی برای خرید در استانبول مناسب ­تر هستند؟

شاید برای گردشگران تعجب­ آور باشد، اما در استانبول هیچ دوره زمانی معینی (کنترل شده توسط دولت) برای حراج ­ها وجود ندارد. حتی در صورتی که چنین فروش ­های ویژه ­ای وجود داشته باشد، بسیار متغیر بوده و از قانون خاصی پیروی نمی­ نمایند. اساسا حراج ­ها در تمامی طول سال مشاهده می­ شوند! البته دلیل این امر معین است.

فصل حراج لباس در استانبول

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

بعضی از برندها، کلکسیون محصولات خود را در چهار فصل مختلف به معرض فروش می­ گذارند. بنابراین در اواخر فصول اقدام به حراج کردن محصولات خود می­ نمایند. در آن سوی قضیه، بعضی از برندها محصولات خود را تنها به دو فصل تقسیم می­ نمایند: کلکسیون محصولات بهاره/ تابستانه و کلکسیون پاییزه/ زمستانه.

طبیعتا این موضوع باعث می­ گردد که فصل حراج فروشگاه ­های گروه دوم با گروه اول متفاوت باشد. علاوه بر این موضوع، هر روز ویژه­ ای می­ تواند بهانه ­ای برای فروش ­های ویژه یا تخفیف­ ها باشد. چنین حراج­ هایی را می­ توان در سال نو، روز مادر، روز ولنتاین و مناسبت های مذهبی مشاهده کرد. با این تفاسیر، نمی ­توان با اطمینان 99 درصد برای بهره­ مندی از تخفیف ­ها راهی استانبول شد، اما خوشبختانه بعضی از موارد قطعی هستند.

فروش زمستانه در استانبول

فروش زمستانه در استانبول از اواسط دسامبر یا اوایل ژانویه (اواخر آذر ماه و اوایل دی) شروع می­ گردد.

در این فصل معمولا تخفیف­ ها از 30 درصد شروع می­ شوند و تا 50 درصد افزایش می­ یابند. البته بعضی از برندها نرخ تخفیف خود را تغییر نمی ­دهند. بعضی از برندها موج دوم فروش (در اوایل بهار) نیز دارند. نرخ تخفیف این دسته از فروشگاه­ ها معمولا بین 45 تا 50 درصد بوده و حتی گاهی برای خلاص شدن از دست تغییر قیمت در اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) به 70 درصد نیز می­ رسد. به نظر می­ رسد که بهترین زمان خریدهای زمستانی، همان موج اول تخفیف­ ها است. دلیل این موضوع نیز تعیین است: علیرغم تخفیف کمتر، سایز لباس­ هایی نظیر M و L به دلیل تقاضای بسیار به سرعت تمام می­ شوند و نمی توان محصول مورد نظر را خریداری کرد.

فروش تابستانه در استانبول

فروش تابستانه عموما زمانی شروع می­ گردد که دمای هوا، دوباره رو به گرم شدن می­ رود. این زمان می­ تواند هر روزی بین اوایل ژوئن تا اوایل جولای (نیمه خرداد تا نیمه تیرماه) باشد.

با این وجود، همان گونه که پیش از این نیز عنوان شد، شرایط بستگی به تقسیم ­بندی فصول دارد. توصیه می گردد که برای بهره­ مندی از بهترین تخفیف­ های تابستانی در نیمه تیرماه به استانبول مراجعه گردد. اوج فروش تابستانی در میانه آگوست (اواخر مرداد ماه) فروکش خواهد نمود. در این زمان علیرغم آنکه می­ توان تخفیف­ های فوق­ العاده ­ای پیدا کرد، اما امکان یافتن سایز یا رنگ مورد نظر به شدت سخت می ­گردد.

نمایشگاه ها در استانبول

جذابیت خرید در استانبول فقط به این بازراها و یا مراکز خرید محدود نمی گردد، شما می توانید میهمان یکی از نمایشگاه های شناخته شده و مشهور این شهر شوید و با توجه به علایق خود و باتوجه به برنامه زمان بندی نمایشگاه ها از آنها بازدید و یا خرید کنید.

یکی از مشهورترین نمایشگاه های ترکیه، نمایشگاه طلا و جواهر استانبول است. این نمایشگاه سالانه دو بار، در ماه های مارس و اکتبر، برگزار می گردد، که با سی سال سابقه، نقش بزرگی را در ایجاد ارتباطات تجاری جدید و همچنین توسعه بازار محصولات جدید شرکت ها دارد. در این نمایشگاه می توان با آخرین نوآوری ها در ماشین آلات، مواد، محصولات و مجموعه های طلا، الماس، نقره، سنگ های قیمتی، مروارید، ساعت های گرانقیمت و ... آشنا شد.

خرید؛ جاذبه گردشگری استانبول در همه فصل ها

این نقطه های روی نقشه، جاذبه های تاریخی و گاهی هم ساخته های مدرن هنرمندان ترک است که برای گردشگردی و جذب توریسم برای آنها برنامه ریزی شده است. اما استانبول فراتر از همه این نام ها و نشانه های تاریخی و مدرن یکی از جذاب ترین نقاط دنیا برای خرید است. جاذبه ای که اتفاقا در فصل های به خصوصی میهمانان زیادی دارد و تجربه ای متفاوت از خرید را در مراکز خرید استانبول تجربه می نمایند.

به طور عمومی مسافران این شهر یا به خوبی می دانند چه زمانی برای خرید لباس در استانبول مناسب­ تر است؟ چه زمانی حراج­ های تابستانی در استانبول شروع می­ گردد؟ و یا برای پرسش های خود در خصوص اینکه آیا زمانی که من در استانبول هستم، هنوز هم حراج ادامه دارد؟ به دنبال پاسخ مناسب نکته های سفر به استانبول را به خوبی مطالعه و سپس برای سفر برنامه ریزی می نمایند.

بیشتر خرید ایرانی ها و بسیاری از گردشگران استانبول لباس است. چون هم برندهای ترکی بسیار معروف و شناخته شده ای وجود دارد که می توان از نمایندگی های اصلی آنها خرید کرد و هم فروشگاه های بزرگی از برندهای شناخته شده بین المللی. اما این همه داستان خرید در استانبول نیست، بازارهای سنتی استانبول هم یکی از جذابیت های خریدنی این شهر

است.البته واقعیت این است خرید برند شاپهای استانبول گرفته که لباس هایی با برندهای بین المللی عرضه می نمایند، تا فروشگاه هایی که لباس هایی با طراحی محلی می فروشند همه از جذابیت های این جاذبه گردشگری است.

به شما پیشنهاد می کنیم به نمایشگاه سنگ های طبیعی استانبول هم سر بزنید. این نمایشگاه معمولا در ماه نوامبر و به مدت چهار روز برگزار می گردد. که در آن علاوه بر ارائه محصولات و خدمات مرتبط به سنگ های طبیعی، ایده های مختلف بکارگیری و پردازش محصولات مختلف از سنگ های طبیعی و مرمر هم ارائه می گردد. اگر به حضور در نمایشگاه های بین المللی علاقمند هستید، می توانید نمایشگاه مبلمان استانبول و نمایشگاه تجهیزات و لوازم جانبی خوردو استانبول را هم ببینید.

دیدنی های استانبول

حالا که تصمیم گرفتید مسافر شوید حتما به خوبی با دانستنی های ترکیه آشنا هستید. در این کشور زیبا شما خیلی ساده تر از تصور می توانید برای اقامت خود برنامه ریزی کنید. اگر نگاهی به شرایط اقامت در ترکیه بیاندازید، می توانید به این نتیجه برسید که شما با هر توانایی اقتصادی امکان حضور در این کشور را دارید. با همین نگاه هم می توانید با روش های رفت و آمد به ترکیه یکی از ساده ترین و جذاب ترین راه های رسیدن به این کشور را انتخاب کنید. به احتمال زیاد بعد از آنالیز های دقیق نکات سفر به ترکیه در اولین قدم در استانبول مقیم می شوید.

استانبول شهر ناشناخته ها بیش از آنچه که فکر می کنید جذاب است، آنقدر که برآورد اولیه نشان می دهد که این هشر همواره میزبان گردشگران است و در تعطیلات بیش از جمعیت مقیم از میهمانان پذیرایی می نماید.هیجان سفر به پایتخت ترکیه آنقدر واضخح است که یکی از اصلی ترین برنامه های دولت ترکیه ساخت بزرگترین فرودگاه دنیا در استانبول است. کافی است نگاهی به فهرست خط های هوایی مختلفی که ترمکیه آنها را راه اندازی و به مردم سراسر دنیا خدمات می دهد به شما نشان می دهد که اهمیت حضور توریست و گردشگر در این کشور بیش از بسیاری از برنامه های دیگر است و برای این توانایی و امکانات همه کوشش خود را به کار می برند که روزبه روزز بر سرانهی جذب گردشگر خود اضافه نمایند.

راه های سفر به استانبول

نیمی از دنیا هم اکنون نه برای سفر به ترکیه بلکه برای رسیدن به بیشتر مقصدهای دنیا از شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز استفاده می نمایند. ترکیش ایرلاینز بزرگترین شرکت هواپیمایی بین المللی که ترکیه راه اندازی نموده است و اتفاقا سالانه بسیاری از ایرانی ها را هم به این مقصد می رساند. شرکت هواپیمایی اطلس جت و شرکت هواپیمایی پگاسوس در مقام های بعدی قرار دارند که مسافران را با هزینه هایی کمتر از ترکیش ایرلاینز به مقصد می رسانند.

همین که سه خط هوایی بین المللی در کشور ترکیه فعال و پرکار هستند می توانید تصویری از مجموع برنامه های گردشگری و جذب توریسم آنها داشته باشید. البته این را در کنار انبوه خطوط هوایی بین المللی که مسافران را از سراسر دنیا به استانبول می رسانند شاید سرتان گیج برود!

هواپیمایی ماهان یکی از اصلی ترین خطوط هوایی است که از ایران مسافران را به ترکیه می رساند. شرکت هوایپیمایی قطر ایرویز ، شرکت هواپیمایی امارات و شرکت هواپیمایی اتحاد ایرویز هم روزانه نزدیک به صد پرواز به فرودگاه های بین المللی ترکیه و به خصوص استانبول دارند.

در هر زمان و هر موقع که وارد استانبول شوید، می توانید ماه ها همچنان گردشگر بمانید و هنوز هم جای ندیده ای را در برنامه خود داشته باشید. اگر از مسجد ایاصوفیه ، مسجد سلطان احمد و یا کاخ توپکاپی که در قدم اول و بعد از ورود به استانبول بازدید از آنها به شما پیشنهاد می گردد. دیدنی های جذاب دیگری هم در این شهر وجود دارد. شما می توانید این بار برنامه متفاوتی از دیگر گردشگران داشته باشید و موزه استانبول مدرن و یا جزایر پرنس طلایی استانبول بروید.

منبع: فرنگ
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 535

به "فصل حراج لباس در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل حراج لباس در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید