فهرست گرم ترین شهرهای کانادا

به گزارش مجله جگوار، یکی از معیارهای انتخاب کشور مقصد برای گردشگری و یا به قصد مهاجرت، آب و هوای آن منطقه است. با اینکه کانادا جزو کشورهای سردسیر به شمار میرود اما به علت کیفیت بالای زندگی و فرهنگ مهاجرپذیر آن استثنأ آنالیز آب و هوای کانادا، در اولویت اول انتخاب مقصد سفر قرار نمی گیرد. سالانه افراد زیادی به قصد مهاجرت و یا سرگرمی وارد خاک کشور کانادا می شوند. تصور عموم مردم این است که می خواهند به کشوری سفر نمایند که همواره سرد و یخبندان است. بنابراین این سوال را می پرسند که گرم ترین شهرهای کانادا کدامند؟

فهرست گرم ترین شهرهای کانادا

در حالی که اینچنین نیست. این کشور با وجود موقعیت جغرافیایی که دارد در برخی شهرها از آب و هوای نسبتا خوبی نیز بهره مند است. در ادامه می خواهیم فهرستی از گرم ترین شهرهای کانادا را در اختیارتان قرار دهیم تا بدانید در کدام فصل سال بهتر است به شهر مورد نظرتان در کانادا سفر کنید.

به علت نزدیکی کانادا به قطب شمال، در شمال کانادا دمای هوا تا منفی 60 درجه نیز گزارش شده است و این به معنی خالی بودن این منطقه ها از سکنه و زندگی عادی است، اما این بدین معنا نیست که همه شهرهای آن آب و هوای سرد و یکسانی دارند. این کشور بر خلاف تصور عموم دارای شهرهایی است که تابستان های معتدل و مطبوعی است. این شهرها عمدتا در غرب کانادا یعنی منطقه بریتیش کلمبیا واقع شده اند. با این توضیحات به سراغ گرم ترین شهرهای کانادا می رویم که عبارتند از:

شهر ویکتوریا، بریتیش کلمبیا

مرکز بریتیش کلمبیا، شهر ویکتوریا است که در جزیره ونکوور واقع شده است. این شهر لقب گرم ترین شهر کانادا را به خود اختصاص داده است. بالاترین میانگین دمای کشوری در این شهر گزارش شده و در روز میانگین دمای بالا 7.6 درجه سانتیگراد و میانگین دمای پایین روزانه 1.5 درجه سانتیگراد را دارد. از این رو یکی از مناسب ترین شهرهای کانادا برای زندگی است.

با اینحال این بدان معنی نیست که تفریحات زمستانی مانند پیست اسکی در این شهر تعطیل است. برعکس، به علت مطبوع بودن هوا با لذت بیشتری می توانید اسکی کنید. بارش برف در این منطقه به نسبت دیگر منطقه ها کمتر است و به بیان دیگر آزار دهنده نیست و زمستان مدت زمان کمتری در این شهر ماندگار است. از طرف دیگر بارش باران معمولا تا 147 میلی تر گزارش شده که قابل تحمل است.

شهر ویکتوریا بنام ملکه ویکتوریا نامگذاری شده و یکی از قدیمی ترین شهرهای کاناداست.

شهر ونکوور، بریتیش کلمبیا

ونکوور بزرگترین شهر بریتیش کلمبیا است که سومین شهر پرجمعیت کانادا به شمار میرود. در ژانویه میانگین دمای هوای ونکوور بین 1 تا 7 درجه سانتی گراد متغیر است و در سردترین حالت ممکن به 5/0 درجه می رسد. به این معنی که در دیگر شهرهای کانادا مردم با سرمای برف و یخ در حال گذران زندگی هستند، درحالی که در شهر ونکوور مردم روزشان را به تماشای یک مسابقه محلی یا سرو غذا در رستوران های روباز می گذارنند.

مردم این شهر به آسانی روز برفی را به خود نمی بینند و هوای غالب روزها ملایم است، در عوض ممکن است یک روز بارانی بسیار شدید را تجربه نمایند که این اوج بارندگی در این شهر است. با وجود نزدیک بودن به اقیانوس آرام، خبری از آب و هوای شرجی نیست این درحالی است که رطوبت هوا بسیار زیاد است اما به علت خنک بودن هوا، شرجی نمی گردد. شاید به همین دلایل است که این شهر یکی از شهرهای منتخب ایرانیان برای مهاجرت است و سالانه 35 هزار نفر مهاجر از سراسر جهان وارد این شهر می شوند.

شهر کلونا، بریتیش کلمبیا

این شهر در جنوبی ترین منطقه بریتیش کلمبیا واقع شده است و بزرگترین شهر دره اوکاناگان است. به علت قرار گرفتن در میان کوه ها و وجود دریاچه های متعدد، آب و هوای این منطقه بسیار معتدل است و سالانه در حدود 2000 ساعت آفتاب بر این شهر می تابد. میانگین دمای هوا در زمستان کلونا به زیر صفر نمی رسد و در مجموع نیمه ابری گزارش شده است.

کلونا ثابت نموده که حتی در کانادا نیز می توان از هوای گرم و تفریحات آبی بهره برد. کلونا همواره انتخاب مناسبی برای گردشگران بوده و می توانید در فصل زمستان یک پیاده روی بسیار لذت بخش در کنار سرو غذا در رستوران های روباز را تجربه کنید. از طرف دیگر وجود پیست اسکی در نزدیکی شهر سبب شده تا تفریحات مردم این منطقه کاملتر گردد. در این منطقه از سرمای شدید و بارش های ناگهانی باران خبری نیست.

شهر کلگری، آلبرتا

این شهر چهارمین شهر بزرگ کانادا است که یک چهارم جمعیت آن را مهاجرین تشکیل داده اند. کلگری با دارا بودن 333 روز هوای آفتابی یکی از گرمترین شهرهای کانادا است. هوای تابستان در این منطقه بسیار معتدل است و جالب اینجاست که بیشتر بارندگی ها در فصل تابستان رخ می دهد. از آنجایی که این شهر در مسیر بادهای گرم و خشک شینوک هستند سبب شده تا از سرمای زیاد محفوظ بمانند به طوری که این بادها دمای هوا را تا حدود 20 درجه افزایشی تغییر می دهند.

شهر تورنتو، انتاریو

حتما شما هم شنیده اید که بیشتر مهاجران به خصوص دانشجویان به این شهر سفر می نمایند، چرا که به نسبت دیگر شهرها از آب و هوای معتدل و مناسب تری برخوردار است. از همین رو است که این شهر پرجمعیت ترین شهر کانادا است. این شهر در طی روزهای سال 4 فصل را تجربه می نماید. آنچه که به ندرت اتفاق می افتد چند سال یکبار سرمای شدید و طوفان های برفی در این شهر است که مرسوم نیست و باز هم سبب نشده تا این شهر از فهرست گرم ترین شهرهای کانادا خارج گردد به طوری که در تورنتو شب کریسمس انتظار بارش برف نباید داشت چرا که احتمال آن تقریبا 30 درصد است که عدد بالایی نیست.

شهر سنت کاترینز، انتاریو

این شهر که در محدوده نیاگارا انتاریو واقع شده است در مجاورت با دریاچه ایری و دریاچه انتاریو است و نمی توان تاثیر اسکله نیاگارا را در تغییر آب و هوای منطقه نادیده گرفت. به علت نزدیکی به آبشار نیاگارا و موقعیت جغرافیایی منطقه، شهر در زمستان نیز هواداران بسیاری دارد. این شهر جزو گرم ترین شهرهای انتاریو به شمار میرود و در فصل زمستان نیز مقصد مسافران بسیاری است.

در 10 ژوئیه سال 1936 این شهر بالاترین دمای خود را تجربه کرد که معادل 40 درجه سانتی گراد بود. اینطور که گفته می گردد فصل تابستان در این شهر گرم نیست بلکه به شدت داغ است. این آب و هوا همان چیزی است که برای پرورش انگور مناسب است و یکی از برترین مراکز فراوری انگور کشور است.

شهر اوشاوا، انتاریو

در استان انتاریو شهر دیگری که در میان شهرهای گرم کانادا دسته بندی می گردد اوشاوا است. از آنجایی که دمای هوا تا 17 درجه سانتی گراد نیز می رسد هم برای مهاجرت و هم برای گردشگری می تواند مقصد مناسبی باشد. اما نکته حائز اهمیت بارش باران در این منطقه است که حتی در خشک ترین ماه سال نیز بارندگی دارد.

اندازه بارش سالانه 777 میلی متر گزارش شده است که رقم قابل توجهی است. تفاوت بارش در خشک ترین و مرطوب ترین ماه سال 27 میلی متر است. اگر قصد داشتید به این شهر زیبا سفر کنید پیشنهاد ما ماه جولای است که گرم ترین روزهای خود را تجربه می نماید.

شهر هالیفاکس، نوا اسکوشیا

مرکز اسکوشیا، شهر هالیفاکس است که شهری ساحلی در اقیانوس اطلس است و زمستان های معتدلی دارد. با اینحال در این شهر می توانید تجربه روزهای بارانی را داشته باشید. با وجود مناسب بودن هوا اما باز هم مقصد گردشگران و مسافران نیست به طوری که در فصل زمستان نیز شهر از مسافر تقریبا خالی است. یکی از دلایل آن داشتن آب و هوای متغیر است. اما به نسبت دیگر شهرهای گرم کانادا آنچنان هم گرم به حساب نمی آید اما در فهرست شهرهای سرد کانادا نیز دسته بندی نمی گردد.

این شهر دارای 4 فصل بهار، تابستان، پائیر و زمستان است و میانگین دمای تابستان 25 درجه سانتی گراد گزارش شده است.

جمع بندی

با توضیحاتی که درباره گرم ترین شهرهای کانادا گفته شد حال می توانید برترین شهر را با توجه به آب و هوای آن منطقه انتخاب کنید. شما کدام شهر را برای مهاجرت ترجیح می دهید؟ علت خود را برای ما بنویسید.

منبع: گردشگری
انتشار: 24 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2261

به "فهرست گرم ترین شهرهای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست گرم ترین شهرهای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید