مراسم گرامی داشت روز جهانی گردشگری در خوزستان برگزار شد

به گزارش مجله جگوار، معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: باوجود تنوع موقعیت های تاریخی و باستانی در بیشتر مناطق خوزستان، از ظرفیت های گردشگری این استان هنوز به شکل مطلوب استفاده نشده است.

مراسم گرامی داشت روز جهانی گردشگری در خوزستان برگزار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، فاضل عبیات در همایش نکوداشت روز جهانی جهانگردی که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار گشت، بیان کرد: مهم ترین جاذبه های گردشگری خوزستان جاذبه های طبیعی است که از شمال شرق تا نقاط مرزی آن وجود دارد.

او بابیان این که این مناطق بکر هستند، افزود: نیاز است تا از استعدادهای موجود در این حوزه استفاده های بیشتری شود که نتیجه آن بهبود نرخ اشتغال در خوزستان خواهد بود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: به واسطه سدسازی ها، خوزستان از دریاچه های متعددی برخوردار است که می تواند به رونق صنعت گردشگری بیش ازپیش کمک کند.

او افزود: علاوه بر جاذبه های طبیعی، مراکز و موقعیت های تاریخی و باستانی موجود در نقاط مختلف خوزستان می تواند در بحث رونق گردشگری این استان تأثیرگذار باشد.

عبیات از آمادگی مدیریت ارشد استان برای استفاده از این ظرفیت ها با کمک بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: مشوق هایی برای حمایت از این حوزه برنامه ریزی شده و علاوه بر این، از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان خواسته می شود تا با حمایت شورای برنامه ریزی استان و همچنین کارگروه زیربنایی به رفع مشکل فعالان حوزه گردشگری اقدام کند.

او خوزستان را دارای جاذبه های ذاتی در راستای حضور سرمایه گذاران این حوزه دانست و افزود: این در حالی است که فرآیندهای اداری در این زمینه برای فعالان بخش خصوصی تا حدودی مشکل ساز شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان یادآور شد: تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران پیش ازاین طرح هایی را ارائه، و برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده بودند اما پس ازاینکه با موانع پیش رو که ازجمله آن استقبال نکردن مدیران است، روبه رو شدند سرمایه های خود را به دیگر نقاط کشور هدایت کردند.

او در ادامه به مقایسه آماری فعالیت های گردشگری خوزستان در سال های 1396 و 1397 پرداخت و گفت: در سال 96 تعداد 41 طرح با 2380 فرصت شغلی و در سال 97 تعداد 167 طرح با اشتغال زایی 8323 نفر در خوزستان پیروز به دریافت مجوز شده اند.

عبیات افزود: می توان گفت پیشرفت اجرای این طرح ها رضایت بخش است اما دریافت مجوز بهره برداری از آن ها می تواند باعث اثرگذاری بیشتر توسعه صنعت گردشگری در خوزستان باشد.

او همچنین به برگزاری نمایشگاه توانمندسازی روستایی اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه، استان خوزستان به شکل ویژه ای حضور داشت و ظرفیت های بوم گردی این استان معرفی گشت.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: بوم گردی می تواند در رونق صنعت گردشگری در استان خوزستان به یک اولویت تبدیل شود و از این بابت ضرورت همکاری همه دستگاه های مربوطه ضروری است.

گردشگری می تواند صنعت دوم خوزستان شود

سید حکمت الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به این که گردشگری می تواند به عنوان دومین صنعت در استان مطرح باشد، افزود: بر اساس اطلاعات و آمار جهانی از هر ده شغل یک شغل مربوط به حوزه گردشگری است.

او بابیان این که گردشگری در استان خوزستان رشد بیش از 38 درصد داشته است، گفت: روزانه حدود هشت هزار گردشگر عراقی به خوزستان سفر می کنند که باید زیرساخت های لازم را برای اقامت و خدمات به این گردشگران فراهم کرد.

موسوی با اشاره به این که صنعت گردشگری این قابلیت را دارا است که به عنوان صنعت دوم در استان مطرح شود افزود: در کشور ما می توان صنعت گردشگری را به جایگاه اول صنایع ارتقا داد.

او ادامه داد: خوزستان از تنوع اقوام، سنت، آیین، گویش، پوشش و غذا برخوردار است که زمینه را برای درآمدزایی فراهم می کند و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بابیان این که باید ظرفیت های گردشگری استان معرفی شوند شرح داد: صنعت گردشگری در خوزستان دیده نشده است و به راحتی می توان گفت بیش از 70 درصد جمعیت خوزستان، مناطق گردشگری استان را نمی شناسند.

او افزود: معرفی ظرفیت های گردشگری استان در فضای مجازی مهم است و باید از این ظرفیت استفاده کرد و همین عامل باعث می شود جامعه هدف، مناطق گردشگری استان را بهتر و سریع تر بشناسد.

همایش نکوداشت روز جهانی گردشگری یکشنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و برخی دیگر از مسئولان محلی استان در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی خوزستان برگزار گشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 447

به "مراسم گرامی داشت روز جهانی گردشگری در خوزستان برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم گرامی داشت روز جهانی گردشگری در خوزستان برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید