مقاله: چگونگی بکارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تا به امروز

به گزارش مجله جگوار، به کارگیری در: تقریباً 85 درصد وانادیم فراوریی به عنوان فروواندیم یا افزودنی فولاد بکار برده می گردد. ورق وانادیم نیز به عنوان روکش تیتانیومی فولاد استفاده می گردد، زیرا هم با آهن و هم تیتانیوم سازگار است.

مقاله: چگونگی بکارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تا به امروز

به کارگیری در: پتاسیم به عنوان عامل کاهشی نیرومندی در شیمی ارگانیک بکار گرفته می گردد. همچنین از آلیاژ های پتاسیم/سدیم مانند یک واسطه مبادله گرما بهره برده می گردد. این فلز در صنعت و نیز به عنوان کود و افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. سدیم فلزی هم برای ساخت تتراتیلید و فاز تیتانیم استفاده می گردد. این فلز همچنین به عنوان انتقال دهنده گرما بکار گرفته می گردد.

زمان کشف این فلز به 750 سال پیش از میلاد باز می گردد. البته چینی ها و هندی ها در دوران های بسیار کهن تری (بیش از 2000 سال پیش از میلاد) با این فلز آشنا بودند. همچنین جیوه در مقبره های مصری، که تا 1500 سال پیش از میلاد مسیح قدمت دارند، مشاهده شده است. امروزه بیشترین کاربرد جیوه در ساخت مواد شیمیایی صنعتی و کاربردهی برقی و الکترونیکی است. کاربرد جیوه در زمینهٔ پژوهش و ساخت مواد آمالگام دندانی برای پرکردن دندان ها پابرجا است.

منبع مقاله: چگونگی بکارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تا به امروز

انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1957

به "مقاله: چگونگی بکارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تا به امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: چگونگی بکارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تا به امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید