مقبره پله رونمایی شد

به گزارش مجله جگوار، مقبره پله بازیکن افسانه ای فوتبال برزیل و دنیا برای نخستین بار از زمان مرگ و دفنش، رونمایی شد.

مقبره پله رونمایی شد

به گزارش عصرایران به نقل از وبگاه اسپورت استار، مقبره پله از روز دوشنبه این هفته به روی بازدید عموم بازگشایی شد.

بازدید از این مقبره با رزرو قبلی ممکن است. این مقبره در طبقه دوم یک گورستان عمودی منطقه ای خارج از شهر سائوپائولو برزیل و جایی مشرف به ورزشگاه ویلا بلمیرو باشگاه فوتبال سانتوس برزیل، واقع شده است.

مقبره با دو مجسمه طلایی از پله و فرش زمین چمن مصنوعی پذیرای طرفداران است. روی دیوارهای آن تصاویری از طرفداران ورزشگاه نقش بسته و یک موسیقی مداوم از تشویق طرفداران فوتبال در آن پخش می گردد؛ گویی پله هنوز در حال بازی است. سقف بالای قبر قهرمان سه دوره جام جهانی نیز آبی است.

پله در 29 دسامبر سال گذشته میلادی (2022) در سن 82 سالگی به علت ابتلا به بیماری سرطان روده بزرگ در بیمارستانی در سائوپائولو برزیل درگذشت و 5 روز پس از مرگش در این مقبره به خاک سپرده شد.

اختصاص جایگاه این مقبره به پله، از سوی پپه آلستوت صاحب گورستان ، که در سال 2018 درگذشت، برنامه ریزی شده بود.

آلستوت امیدوار بود مقبره در طبقه نهم قرار گیرد و بر ورزشگاه ویلا بلمیرو باشگاه سانتوس اشراف داشته باشد، جایی که پله 18 سال در آن بازی کرد؛ اما خانواده پله به منظور دسترسی بهتر طرفداران، تصمیم گرفتند او را در طبقه دوم دفن نمایند.

پله در سال های 1958، 1962 و 1970 با تیم فوتبال برزیل قهرمانی جام جهانی فوتبال را تجربه کرد. او تنها بازیکنی است که 3 دوره قهرمانی جام جهانی را تجربه نموده است.

ماه گذشته، یک فرهنگ لغت برزیلی عبارت پله را به عنوان صفتی افزود تا در توصیف فردی که استثنایی، غیرقابل مقایسه و منحصربه فرد است استفاده گردد.

این اقدام در راستای درخواست کارزاری با بیش از 125 هزار امضای طرفدار فوتبال و طرفداران پله صورت گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2286

به "مقبره پله رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقبره پله رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید