مهران حاتمی: پتروشیمی فعلا برنامه ای برای مسابقات غرب آسیا ندارد

به گزارش مجله جگوار، مهران حاتمی در گفت وگو با خبرنگاران در مورد عملکرد پتروشیمی در نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر که با صدرنشینی بدون باخت همراه بود، گفت: این قهرمانی به این سادگی به دست نیامد. در هر دیداری که داشتیم، حریفان با هر موقعیتی برای ما یک تهدید بودند اما به دلیل پیگیری منظم تمرینات و حس همکاری و انگیزه بالای بازیکنان، موفق شدیم تمام آنها را از پیش رو برداریم.

مهران حاتمی: پتروشیمی فعلا برنامه ای برای مسابقات غرب آسیا ندارد

وی که تیمش در هفته پایانی نیم فصل نخست با قرعه استراحت روبرو بود، با بیان اینکه بازیکنانش بعد از چند روز استراحت، از پنجشنبه گذشته تمرینات خود را پیگیری کردند، یادآور شد: تا زمان شروع نیم فصل دوم، طبق برنامه همیشگی، پیگیر تمریناتمان خواهیم بود؛ اگرچه مسابقه مهمی مانند باشگاه های دنیا را در پیش داریم اما فعلاً تمرکزمان روی لیگ برتر است و تیم آویژه صنعت که در هفته نخست دور برگشت باید با آن رقابت کنیم. این رسم و عادت ماست که مرحله به مرحله و بازی به بازی پیش برویم بنابراین امروز که لیگ برتر را به عنوان اولین بازی در پیش داریم، فقط روی همین رقابت تمرکز می کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام همچنین در رابطه با حضور تیمش در مسابقات باشگاه های دنیا و برنامه هایی که برای این رقابت ها دارد، اضافه کرد: اینکه برای اولین دوره مسابقات باشگاه های دنیا، نماینده ایران به عنوان قهرمان آسیا فرصت حضور در این رقابت ها را به دست آورده، جای خرسندی زیادی دارد بنابراین تمام تلاشمان این است با بهترین شرایط، عازم محل برگزاری مسابقات در ریودوژانیرو برزیل شویم تا به عنوان نماینده ایران و آسیا حضوری قابل توجه داشته باشیم و بخصوص بتوانیم نمایش خوبی از بسکتبال ایران در سطح دنیا ارائه دهیم.

حاتمی با تأکید بر اینکه پیگیری تمرینات برای شرکت در لیگ برتر و بعد از آن حضور در نیم فصل دوم مسابقات، بخش اصلی برنامه های آماده سازی پتروشیمی برای مسابقات باشگاه های دنیا به حساب می آید، در مورد نحوه برگزاری این رقابت ها توضیح داد: به غیر از نامه ای که از طرف فیبا آسیا مبنی بر دعوت به شرکت در این رقابت ها دریافت کردیم، هیچ اطلاع دیگری در رابطه با آن نداریم؛ این مسابقات با حضور سه تیم از یونان، جیلی آمریکا، برزیل (میزبان) و فینالیست های آمریکای لاتین برگزار می گردد. اینکه نحوه برگزاری مسابقات به چه صورتی خواهد بود، هنوز اطلاع رسانی نشده اما قاعدتاً با توجه به بازه سه روزه در نظر گرفته شده، رقابت ها باید در دو گروه سه تیمی شروع گردد.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی که تیمش به عنوان تیم سوم فصل گذشته لیگ برتر می تواند در مسابقات باشگاه های غرب آسیا و انتخابی آسیا شرکت کند، در این مورد گفت: هنوز زمان و حتی محل برگزاری مسابقات باشگاه های غرب آسیا مشخص نیست. شاید بهتر باشد بعد از مشخص این دو موضوع، در مورد آن صحبت کنیم.

معمولاً مسابقات باشگاهی غرب آسیا در هفته های پایانی سال برگزار می گردد. با توجه به حضور در مسابقات باشگاه های دنیا، محتمل است که شرکت در مسابقات غرب آسیا را منتفی کنید؟، وی در پاسخ به این پرسش اضافه کرد: واقعاً از برنامه و تصمیم مسئولان باشگاه هیچ اطلاعی ندارم، فقط اینکه فعلاً برنامه ای برای مسابقات غرب آسیا نداریم، تمام تمرکزمان روی پیگیری تمرینات آماده سازی تیم برای لیگ برتر و بعد از آن سفر به برزیل و شرکت در مسابقات باشگاه های دنیا هستیم.

حاتمی در بخش دیگری از گفت وگو با خبرنگاران در مورد اینکه به دلیل حضور پتروشیمی در برزیل، تیم ملی باید تمرینات آماده سازی خود برای پنجره ششم رقابت های بسکتبال انتخابی جام دنیای را بدون ملی پوشان این تیم پیگیری کند، گفت: به هر حال شرکت در مسابقات باشگاه های دنیا، فرصتی ایجاد نموده تا بسکتبال در میدان جدید، خود را به دنیایان نشان دهد. تیم ملی مهم است اما نباید این فرصت را هم به سادگی از دست بدهیم. مسابقات باشگاه های دنیا صندلی خاص خود را دارد.

وی با یادآوری اینکه پتروشیمی به عنوان قهرمان سال 2018 سهمیه این رقابت ها را کسب نموده است، گفت: برای مسابقات باشگاه های دنیا پاداش قابل توجهی لحاظ شده است؛ بنابراین از این پس تیم ها با قدرت بیشتر در مسابقات قاره ای شرکت می نمایند تا سهمیه این رقابت ها را به دست بیاورند چون از حالا به بعد پای مسائل مالی در میان است؛ هیچ تضمینی نیست که سال آینده بتوانیم به عنوان نماینده غرب آسیا در مسابقات باشگاه های آسیا شرکت کنیم و بعد از آن قهرمان شویم تا مجدداً سهمیه دنیای را به دست بیاوریم؛ به همین دلیل از حضور در مسابقات سال جاری با تمام توان استفاده خواهیم کرد.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی توضیح داد: پیش از این بسکتبال فقط می توانست هر چهار سال یکبار و در صورت کسب سهمیه با حضور در المپیک و مسابقات دنیای، خود را در سطح دنیا نشان دهد اما مسابقات باشگاه های دنیا فرصتی جدید است برای این نمایش. امیدوارم ملی پوشان ما با تجربه ای که از مسابقات باشگاه های دنیا می گیرند، بتوانند در آوردگاه آسیایی بیش از گذشته یاری حال تیم ملی باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 127

به "مهران حاتمی: پتروشیمی فعلا برنامه ای برای مسابقات غرب آسیا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهران حاتمی: پتروشیمی فعلا برنامه ای برای مسابقات غرب آسیا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید