نسل جدید کپسول های فضایی چین در راه است

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، چین مشغول توسعه نسل جدید فضاپیما است تا انسان را به ماه و نقاط دیگر در اعماق فضا ببرد.

نسل جدید کپسول های فضایی چین در راه است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

در سال 2003 میلادی هنگامیکه یانگ لیوی فضانورد چینی در فضاپیمای شنژو-5 دور زمین مدار زد، چین سومین کشوری شد که به طور مستقل فضانورد به آسمان می فرستد. اکنون به نظر می رسد این کشور سعی دارد ماموریت های فضایی خود را به ماه و اعماق فضا گسترش دهد.

درهمین راستا آموزشگاه فناوری فضایی چین در یک ویدئو کپسول جدیدی را نشان می دهد که فضانوردان را به اعماق فضا می برد.

این فضاپیما از ماژول خدمه و ماژول سرویس تشکیل شده که نیروی رانش آن را فراهم می نماید. ماژول خدمه نیز از حیات فضانوردان پشتیبانی می نماید.

فضاپیمای نسل جدید چین 9 متر ارتفاع دارد و می تواند 22 تن بار حمل کند.

بخش هایی از ماژول خدمه چندبار قابل استفاده است و از سوی دیگر کل فضاپیما دارای طراحی ماژولی است و به همین دلیل می توان آن را با توجه به نیازهای مربوط به هر سفر تغییر داد.

تخمین زده می گردد فضاپیمای چینی نخستین تست بدون سرنشین خود را در نیمه اول 2020 انجام خواهد داد. این فضاپیما در نخستین پرواز آزمایشی همراه یک موشکMarch5B به فضا پرتاب می گردد.

در حال حاضر چین از فضاپیمای شنژو با ظرفیت 6 تا 8 تن استفاده می نماید که می تواند 3 فضانورد را به مدار زمین ببرد. البته شنژو برای انجام ماموریت در محیط های فضایی با اشعه های رادیواکتیو زیاد مناسب نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 346

به "نسل جدید کپسول های فضایی چین در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل جدید کپسول های فضایی چین در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید