نمایشگاه آثار موزه ای ایران در اسپانیا برگزار می شود

به گزارش مجله جگوار، در نشست رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان با مسئولان موزه باستان شناسی آلیکانته، برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی ایران در اسپانیا مورد توافق قرار گرفت و این نمایشگاه به زودی در اسپانیا برگزار خواهد شد.

نمایشگاه آثار موزه ای ایران در اسپانیا برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به منظور شرکت در سی و نهمین نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا به مادرید سفر کرده است، با جوسپ آلبرتو کورتس گاریدو رئیس موزه باستان شناسی آلیکانته و سزاز آئوگوستو آسنسیو نماینده فرهنگی استان آلیکانته اسپانیا دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست مسئولان دو کشور در خصوص تقویت روابط فرهنگی و برگزاری نمایشگاه های موزه ای با یکدیگر گفت و گو کردند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه های موزه ای گفت: برگزاری نمایشگاه های موزه ای مشترک، به اشتراک گذاشتن این هویت بشری است و کمک می کند تا مردم کشورها بیشتر بایکدیگر و مشترکات هم آشنا شوند، دنیا به این موضوع نیاز دارد که بیشتر به مشترکات بپردازیم.

مونسان شرح داد: در سال های گذشته تجربه برگزاری نمایشگاه های موزه ای را با کشورهای مختلف داشته ایم و در این خصوص با موزه لوور فرانسه، هلند، کره جنوبی و ... همکاری های خوبی را پشت سر گذاشته ایم و تجربه خوبی از این همکاری ها داریم. نمایشگاه هایی که با استقبال بسیار خوب مردم نیز روبه رو شده است.

مونسان در این نشست با اشاره به فعالیت موزه ها در ایران گفت: در حال حاضر بیش از چهارصد موزه در ایران داریم که قدمت برخی از آثار و اشیای موزه ای ما به 7 هزار سال قبل نیز می رسد و حتما پیشنهاد می کنم تا از موزه های ایران بازدید کنید.

معاون رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به دیگر ظرفیت های ایران در حوزه های فرهنگی گفت: یکی دیگر از این ظرفیت ها، موسیقی ایرانی است، موسیقی ایران نیز سابقه بسیار زیادی دارد و پیشنهاد من این است که حوزه موسیقی نیز در جریان برگزاری این نمایشگاه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو محورهای همکاری های ما باشد.

مونسان در بخش دیگری از صحبت های خود در این نشست خاطر نشان کرد: پیشنهاد دیگر من این است که یکی از برنامه های جنبی این نمایشگاه مشترک برگزاری سمینار تخصصی با موضوع گردشگری فرهنگی باشد.

جوسپ آلبرتو کورتس گاریدو رئیس موزه باستان شناسی آلیکانته نیز در این نشست با بیان این که مایه خرسندی است که با موزه ملی ایران و سازمان میراث فرهنگی این کشور همکاری داشته باشیم، شرح داد: کلیات کار تا کنون به خوبی پیش رفته و در حال حاضر جزئیات کار را پیش می بریم.

او اضافه نمود: در زمان برگزاری این نمایشگاه می توانیم، همایش و سمینارهایی با موضوع ایران و تاریخ، فرهنگ و هنر ایران داشته باشیم.

او اضافه نمود: خوشبختانه بخشی از زمان برگزاری نمایشگاه مصادف با فصل پر رونق گردشگری اسپانیا است.

او ادامه داد: کلید واژه این نمایشگاه دیپلماسی عمومی و معرفی ایران است، مبلغی برای بازدید از این نمایشگاه پیش بینی نکردیم چرا که این کار یک کار فرهنگی است.

جوسپ آلبرتو کورتس گاریدو در ادامه گفت: همزمان ما نیز نمایشگاهی را در تهران برگزار خواهیم کرد و آثار تاریخی خود را به نمایش خواهیم گذاشت اما باید از ایران به خاطر حفظ آثار تاریخی بشریت با قدمت بسیار بالایی که دارد، تشکر کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان همچنین در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگاران نیز گفت: خوشبختانه نشست خوبی با مسئولان موزه آلیکانته برگزار کردیم و در این نشست مقرر شد، نمایشگاهی از آثار فرهنگی تاریخی ایران در اسپانیا به نمایش گذاشته شود و خوشبختانه طرف اسپانیایی تمام توان و تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه به کار گرفته است.

مونسان اضافه نمود: برگزاری این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی خواهد بود تا آثار فرهنگی تاریخی کشورمان و نیز هویت تاریخی ایران را به مردم اسپانیا معرفی کنیم کما این که پیش از این نیز نمایشگاه های بسیار موفقیت آمیزی را با کشورهای مختلف از جمله هلند برگزار کردیم که نمایشگاه هلند بیش از 400 هزار بازدید کننده داشت.

معاون رئیس جمهوری در ادامه گفت: پیش بینی می کنیم که یک نمایشگاه بی نظیر در اسپانیا داشته باشیم و علاوه بر نمایش آثار فرهنگی تاریخی کشورمان، از موضوع دیپلماسی عمومی نیز در این نمایشگاه موضوعات جنبی را بررسی کنیم و بتوانیم جاذبه های گردشگری کشورمان را نیز به خوبی به اسپانیا معرفی کنیم. امیدوارم روند برگزاری نمایشگاه های مشترک با کشورهای مختلف ادامه داشته باشد و تداوم برگزاری این نمایشگاه ها می تواند به خنثی کردن تبلیغات منفی آمریکایی ها علیه ایران کمک کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 268

به "نمایشگاه آثار موزه ای ایران در اسپانیا برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه آثار موزه ای ایران در اسپانیا برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید