نگاهی به برند هوآوی براساس آمار و ارقام های جهانی
به گزارش مجله جگوار، عملکرد هوآوی در بازار گوشی های هوشمند طی سال های اخیر بسیار موفقیت آمیز بوده به نحوی که حالا این شرکت دومین تولیدکننده موبایل در جهانست. اما این شرکت در سایر بخش ها و بازارها هم عملکرد خوبی داشته و هم اکنون به اسم یکی از برندهای مطرح جهان شناخته می گردد.
در ماه ژانویه 2020 میلادی، Brand Finance فهرستی از ارزشمندترین برندهای 2020 میلادی را منتشر کرد. هوآوی در این فهرست در صندلی دهم نهاده شد تا با دو پله ارتقا در مقایسه با سال گذشته میلادی، برای اولین بار در میان 10 برند با ارزش جهان قرار بگیرد.
سرافراز در رده بندی ها
هوآوی کنار رتبه ای که در رده بندی Brand Finance داشت، در فهرست با ارزش ترین برندهای سال 2019 میلادی در نشریه Forbes هم در صندلی 97 نهاده شد تا تنها برند چینی این فهرست باشد. در ماه اکتبر 2019 میلادی هم Interbrand از جمله شرکت های مشاور در حوزه برندها، فهرستی از بهترین برندهای جهان را منتشر کرد که یک بار دیگر هوآوی تنها برند چینی حاضر در این فهرست بود.
گوشی های هوشمند
در سال 2019 میلادی، مقدار عرضه گوشی های هوشمند هوآوی به بازار به 240 میلیون دستگاه رسید تا این شرکت با افزایش 16.8 درصدی مقدار عرضه، سهم 17.6 درصدی را از بازار به خود اختصاص دهد. به این ترتیب، هوآوی بار دیگر صندلی خود را به اسم دومین تولیدنماینده عظیم بازار، تثبیت کرد.
نکته قابل توجه اینکه هوآوی در سال 2019 میلادی با عرضه 6.9 میلیون دستگاه گوشی هوشمند 5G، از این حیث هم در صندلی برتر جهانی نهاده شد. در بازه زمانی یک ساله 2019 میلادی، مقدار عرضه پرچمدارهای سری Mate و P این شرکت با رسیدن به 44 میلیون دستگاه، افزایش بیش از 50 درصدی را در مقایسه سال به سال نشان می دهد.
بازار محصولات الکترونیکی و زیست بوم ها
تا تاریخ 11 ژانویه سال 2019 یعنی به فاصله سه ماه از ورود به بازار، مقدار عرضه برای Huawei Watch GT2 به فراتر از 2 میلیون دستگاه رسید.
یک ماه پس از ورود Huawei Freebuds 3 به بازار، بیشتر از یک میلیون دستگاه از آن عرضه شد. Huawei VR Glass محصول دیگری بود که در روز اول عرضه به بازار، فروش 10 هزار دستگاه را ثبت کرد.
هوآوی در نیمه اول سال 2019 میلادی از نظر مقدار عرضه دستگاه های الکترونیکی به بازار، در صندلی سوم جهان نهاده شد. عملکرد قابل توجه هوآوی در این بازار را می توان از 100 میلیون ثبت نام برای استفاده از اپلیکیشن Huawei Health هم متوجه شد.
در سال 2019 میلادی، مقدار عرضه تبلت های هوآوی در سراسر جهان به 14 میلیون دستگاه رسید تا این شرکت با سهم 9.8 درصدی از بازار، در صندلی سوم قرارگیرد.
تا 31 دسامبر 2019، هوآوی 64359 مورد فروشگاه را در سراسر جهان راه اندازی نموده است.
زیست بوم سرویس های موبایلی هوآوی (HMS) با پوشش بیش از 170 کشور و ناحیه، از جمله موفقیت های این شرکت به شمار میرود تا بیش از 600 میلیون کاربر دستگاه های هوآوی بتوانند از آن استفاده نمایند. تعداد کاربران فعال ماهیانه Huawei AppGallery از ابتدای راه اندازی رسمی آن در آوریل 2018 میلادی به بیش از 400 میلیون رسیده و این مارکت دیجیتال را به سومین مارکت جهان تبدیل نموده است.
تحقیق و توسعه
هوآوی حدود 10 تا 15 درصد از عایدی سالیانه خود را به تحقیق و توسعه اختصاص می دهد. به این ترتیب، هوآوی در 10 سال گذشته حدود 73 میلیارد دلار روی این بخش سرمایه گذاری نموده است. از تعداد 194 هزار نیروی کاری این شرکت، بیش از 96 هزار نفر در بخش تحقیق و توسعه کار می نمایند.
هوآوی در سال 2018 میلادی با ثبت 5405 اختراع در WIPO، در میان شرکت های جهان، در صندلی نخست نهاده شد.
نوآوری در زمینه 5G
هوآوی از سال 2009 تا 2019 میلادی بیش از 4 میلیارد دلار روی تحقیق و توسعه در زمینه 5G سرمایه گذاری نموده است. این رقم شامل سرمایه گذاری روی تراشه ها، مواد مصرفی، الگوریتم، آنتن، سیستم های خنک نماینده و... است.
همین امر باعث شده هوآوی مالکیت بیش از 20 درصد از طرح ها و ایده های ضروری مربوط به استانداردهای 5G را کنار بیش از 21 هزار مورد همکاری در اختیار داشته باشد تا از این نظر در صندلی اول جهان قرار بگیرد. هوآوی تا 20 فوریه 2020 میلادی 91 قرارداد تجاری مرتبط با توسعه 5G را به ثبت رسانده که از این تعداد، 47 مورد در اروپا، 27 مورد در آسیا و 17 مورد در نواحی دیگر بوده است. از سوی دیگر، هوآوی بیش از 600 هزار مورد آنتن 5G MIMO به بازارهای جهانی ارسال نموده است.
کارشناسان معتقدند با وجود محدودیت های تجاری دولت آمریکا، هوآوی می تواند با اتکا به منابع داخلی خود و بعلاوه بازارهایی که در آن حضور دارد، در سال 2020 هم جهت پیشرفت را طی کند.
منبع: فرارو