هدفگذاری ارتقای تعامل بین تولید کنندگان و تامین کنندگان در صنعت خودروسازی

به گزارش مجله جگوار، سرپرست شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب گفت: تعامل بین تولید کنندگان و تامین کنندگان در صنعت خودرو از اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو است و این نزدیکی موجب هم افزایی مجموعه های مختلف در این بخش صنعتی می شود.

هدفگذاری ارتقای تعامل بین تولید کنندگان و تامین کنندگان در صنعت خودروسازی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عباس تقدسی نژاد امروز در نشست خبری گفت: حوزه نمایشگاهی به واسطه نیاز صنعت کشور به ارائه خدمات بهینه به مخاطبان تخصصی و عام، صنعت مهمی است، اما در این زمینه با یک خلاء جدی و فنی روبرو هستیم.

وی درباره برگزاری نمایشگاه خودرو بیان داشت: تلاش شده تا شرایط بهینه ای در اختیار برگزارکنندگان این نمایشگاه قرار گیرد تا بعد از 5 سال از توقف برگزاری این نمایشگاه، نمایشگاه شایسته ای برگزار شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب از برگزاری 40 نمایشگاه در سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب خبر داد و گفت: تعامل بین تولید کنندگان و تامین کنندگان در صنعت خودرو از اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو است و این نزدیکی موجب هم افزایی مجموعه های مختلف در این بخش صنعتی می شود.

تقدسی نژاد با بیان اینکه سایت نمایشگاهی شهر آفتاب از استاندارد های لازم برخوردار است، اضافه نمود: تحریم های اقتصادی تاثیرات خود را بر صنعت نمایشگاهی گذاشته و مشکلاتی را در بحث برگزاری بین المللی نمایشگاه به وجود آورده است، اما در تلاش هستیم تا با استفاده از شیوه هایی مانند تهاتر نمایشگاهی بتوان از ظرفیت های سایر کشور ها در این حوزه استفاده کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هدف گذاری انتقال کامل برگزاری نمایشگاه ها به محل نمایشگاه شهر آفتاب محقق نشده است؟ گفت: سیاست زدگی موجود در عرصه های اقتصادی مشمول نمایشگاه ها نیز شده است، تجربه برگزاری اولین نمایشگاه شهر آفتاب که با نمایشگاه کتاب انجام شد و به دلیل بارندگی و آب گرفتگی هجمه های زیادی را به این نمایشگاه وارد کرد و موجب شد تا این فضای منفی در خصوص این نمایشگاه همچنان ادامه داشته باشد.

در ادامه این نشست، علیرضا عاجزی مجری برگزار کننده نمایشگاه خودرو بیان داشت: بالغ بر 25 شرکت تولید کننده خودرو در بخش های مختلف سواری و تجاری در نمایشگاه حضور خواهند داشت که اغلب این شرکت های خودروساز در بازار ایران فعالیت می کنند و محصولاتی برای ارائه خواهند داشت و بعضی حتی با شرایط ویژه فروش در نمایشگاه حاضر خواهند شد.

وی اضافه نمود: با توجه به منع واردات خودرو سال جاری فقط تولید کنندگان داخلی خودرو در نمایشگاه حضور خواهند داشت، اما بیشتر این تولید کنندگان با شرکای تجاری خارجی کار می کنند بنابراین شرکت های تولیدی خودرو با عنوان شرکت ایرانی در نمایشگاه حضور خواهند داشت، اما شرکای آن ها نیز در این نمایشگاه خواهند بود.

عاجزی در خصوص هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: با توجه به وضع تحریم های ظالمانه علیه ایران از سال 97 به بعد این تصور وجود داشت که صنعت خودرو ایران رو به افول برود، اما با برنامه ریزی های اجرا شده طی سال های اخیر با وجود اینکه بعضی خطوط تولیدی شرکت های خودروساز متوقف شده بود، بسیاری از این خطوط به روال عادی بازگشته است بنابراین صنعت خودروی کشور طی دو - سه سال اخیر به دستاورد های خوبی رسیده است که این نمایشگاه آماده ارائه آخرین دستاورد ها و توانمندی های صنعت خودرو است.

وی اضافه نمود: شرکت های حاضر در نمایشگاه خودرو سال جاری محصولات نو خود را در این نمایشگاه معرفی می کنند که پیش بینی می شود این شرکت ها در نمایشگاه مذکور 12 تا 14 محصول نو خود را به بازار ایران معرفی می شود.

عاجزی گفت: بازار و صنعت خودروی ایران همواره برای کشور های تولیدکننده خودرو دارای اهمیت بوده است و حتی در دوران تحریم ها باز هم تولید کنندگان خارجی ارتباط کامل خود را با این بازار به طور کامل قطع نکرده اند و امید به بهبود شرایط دارند تا بتوانند دوباره سرمایه گذاری های خود را در بازار خودروی ایران داشته باشند. حتی بعضی از خطوط تولید هنوز پابرجا و در انتظار راه اندازی مجدد است.

وی اضافه نمود: نمایشگاه خودرو ایران با توجه به ظرفیتی ایران برای خودروسازان خارجی دارای اهمیت است و در سال 97 نیز که این نمایشگاه برگزار گشت تعدادی از کشور های خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند.

مجری برگزارکننده نمایشگاه خودرو با اشاره به حمایت وزارت صمت از برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه که از 26 تا 30 اردیبهشت برگزار می شود در چهارچوب اهداف و برنامه های دولت در خصوص ارتقا کیفیت و کمیت صنعت خودرو خواهد بود ضمن اینکه نمایشگاه مذکور با مجوز وزارت صمت برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2117

به "هدفگذاری ارتقای تعامل بین تولید کنندگان و تامین کنندگان در صنعت خودروسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدفگذاری ارتقای تعامل بین تولید کنندگان و تامین کنندگان در صنعت خودروسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید