وجود مدارس کپری معضلی برای آموزش در سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله جگوار، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره وضعیت عمرانی بافتهای فرسوده مدارس در استان سیستان وبلوچستان،گفت: با وجود اینکه جشن کپر زدایی مدارس در استان سیستان و بلوچستان برگزار شده است اما متاسفانه بسیاری از مدارس در این حوزه انتخابیه کماکان کپری هستند.

وجود مدارس کپری معضلی برای آموزش در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران، محمد باسط درازهی با بیان اینکه بعضی از مدارس خشتی و گلی با تنه درخت خرما در شرایطی ساخته شده اند که با کوچکترین باد و باران محتمل است، ریزش نمایند توضیح داد: تغییر وضعیت نابسامان مدارس عمرانی، استان سیستان و بلوچستان نیازمند تزریق اقدامات بنیادی و ریشه ای است.

وی تاکید نمود: وجود مدارس کپری معضلی برای آموزش در سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: اعتبارات قطره چکانی راهبرد مناسبی برای برطرف معضل بافتهای فرسوده در استان سیستان و بلوچستان نیست زیرا عمق محرومیت در استان سیستان و بلوچستان، بسیار بالا است.

درزاهی اضافه کرد: جلوگیری از گسترش بازماندگان از تحصیل نیازمند تاسیس خوابگاه های شبانه روزی است زیرا دانش آموزان می بایست در بعضی مناطق حداقل 200کلیومتر را طی نمایند تا بتوانند در مدرسه ای ادامه تحصیل بدهند.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با بیان اینکه بیش از 100هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان حضور دارند یادآورشد: بسیاری از مدارس در استان سیستان و بلوچستان با مسائل گرمایشی و سرمایشی روبروهستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 226

به "وجود مدارس کپری معضلی برای آموزش در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود مدارس کپری معضلی برای آموزش در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید