وزیر خارجه بلژیک: در تلاشیم مفاد برجام را اجرا کنیم

به گزارش مجله جگوار، خبرگزاری اسپوتینک به نقل از وزیر امور خارجه بلژیک نوشت که اتحادیه اروپا گفت وگو دیپلماتیک با ایران را به عنوان گامی اساسی برای حفظ آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز در اولویت قرار داده است.

وزیر خارجه بلژیک: در تلاشیم مفاد برجام را اجرا کنیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، دیدیر ریندرز، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر بلژیک روز آدینه در هلسینکی اظهار داشت: ما نگران مسائل امنیتی و آزادی کشتیرانی هستیم اما از طرفی نیز در کوششیم تا مفاد برجام را اجرا کنیم تا از هرگونه تنش در منطقه جلوگیری گردد.

وی ادامه داد: ما به پیدا کردن راه هایی برای تضمین آزادی کشتیرانی در منطقه و در عین حال به همکاری با ایران اجرای صحیح توافق هسته ای ادامه خواهیم داد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز آدینه در نشستی غیررسمی در هلسینکی به ریاست فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بر سر مسائل متعددی از جمله، ایران، توافق هسته ای و خاورمیانه به بحث و گف وگو پرداخته اند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز آدینه در طی نشست غیررسمی وزرای امور خارجه این اتحادیه در هلسینکی با اشاره به کوشش کشورهای اروپایی برای حفظ برجام به خبرنگاران گفت: نقش من حفظ اجرای کامل توافق های موجود است. اگر بتوانیم در ورای آن به چیز دیگری دست یابیم، از این مسئله استقبال می گردد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز آدینه پس از گفت وگویی کوتاه با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود اظهار داشت که می خواهد از ثمربخش بودن کوشش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای کاهش تنش با ایران اطمینان حاصل کند.

وی همچنین اظهار کرد که گفت وگو میان تهران و واشنگتن در اولویت اصلی اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه گفت: پس از نشست گروه 7 در بیاریتز، به این باور رسیده ایم که فضای خاصی به وجود آمده و دو طرف آماده مذاکره هستند. ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 302

به "وزیر خارجه بلژیک: در تلاشیم مفاد برجام را اجرا کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه بلژیک: در تلاشیم مفاد برجام را اجرا کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید