سرانجام بازسازی خطوط ریلی لرستان
به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران/لرستان مدیرکل راه آهن لرستان گفت: جهت ریلی تهران- جنوب که به علت بازسازی خط در بلاک قارون- بیشه به مدت دو روز مسدود شده بود، بازگشایی شد.

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.
رحمت رحمت نژاد با اعلام این خبر اضافه نمود: فاز پایانی عملیات بازسازی خطوط ریلی ناحیه لرستان در بلاک قارون- بیشه به طول 750 متر در تونل 113 و پل راه آهن بیشه به صورت شبانه روزی و بدون وقفه طی 48 ساعت انتها یافت.
وی ادامه داد: با اتمام این قسمت از عملیات پروژه بازسازی خطوط ریلی محور جنوب به نقطه پایانی رسید.
رحمت نژاد اعلام کرد: بلاک قارون- بیشه با طول 17 کیلومتر به دلیل کوهستانی بودن جهت پُر پیچ و خم، درّه و پرتگاه های عمیق حاشیه خط، وجود 15 دستگاه تونل عمدتا طویل، 5 دهانه پُل و قوس های متعدد با شعاع 220 و 250 یکی از فنی ترین بلاک های راه آهن کشور است.
به گزارش خبرنگاران، کار بازسازی خطوط ریلی لرستان شامل زیرسازی خط، تعویض ریل از U33 به R60 و جایگزینی تراورس از فلزی به بتُنی به طول 157 کیلومتر در 10 بلاک و 11 ایستگاه در سال 1392 و از ایستگاه مومن آباد شروع شده بود.
منبع: خبرگزاری ایسنا