فهرست گران ترین و ارزان ترین کشورهای دنیا برای زندگی در سال 2019 ، جایگاه ایران و مقایسه قدرت خرید ایرانی ها با کشورهای دنیا

به گزارش مجله جگوار، سایت آماری و غیردولتی numbeo فهرستی از گران ترین کشورهای جهان برای زندگی را منتشر کرده است. این آمار بر اساس اطلاعات سال 2019 تهیه شده است.

فهرست گران ترین و ارزان ترین کشورهای دنیا برای زندگی در سال 2019 ، جایگاه ایران و مقایسه قدرت خرید ایرانی ها با کشورهای دنیا

خبرنگاران - ترجمه: آیسان زرفام: شاخص های در نظر گرفته شده در این فهرست در مقایسه با شهر نیویورک است، به این معنی که برای شهر نیویورک عدد 100 در نظر گرفته شده است و برای مثال اگر شاخص اجاره (rent) در شهری 120 است نشان می دهد که به طور متوسط در آن شهر اجاره خانه 20 درصد گرانتر از شهر نیویورک است یا اگر شهری شاخص اجاره 70 را داشته باشد به طور متوسط در آن شهر اجاره 30 درصد ارزان تر از نیویورک است.

در شاخص هزینه زندگی (Cost of Living Index) قیمت کالاهای مصرفی از جمله مواد غذایی، رستوران ها ، حمل و نقل و خدمات شهری در نظر گرفته شده است و رتبه بندی کشورها بر اساس این شاخص اجرا شده است.

شاخص های بعدی این جدول قیمت مواد غذایی (Groceries Index)، قیمت غذا و نوشیدنی رستوران ها (Restaurants Index) و آخرین شاخص قدرت خرید محلی (Local Purchasing Power) است.

در این جدول جزایر کیمن که جزئی از قلمرو حکومتی بریتانیاست با عدد 141 در جایگاه گران ترین کشور جهان قرار گرفته است و رتبه دوم را هم جزایر برمودا جزئی از قلمرو بریتانیا در اختیار دارد. بر اساس این جدول ارزان ترین کشور جهان پاکستان با عدد 18 برای شاخص هزینه های زندگی است.

بیشترین قدرت خرید هم متعلق به جزایر کیمن با عدد 137.88 است در حالی که کمترین قدرت خرید به کوبا و ونزوئلا با عدد 2.6 و 2.7 تعلق دارد.

گران ترین کشورهای جهان | جدول 1

گران ترین کشورهای جهان | جدول 2

گران ترین کشورهای جهان جدول | 3

ارزانترین کشورها

سایت بررسی جمعیت جهان هم در مطلب دیگری باز هم با شاخص قرار دادن نیویورک ارزان ترین کشورها برای زندگی را طبقه بندی کرده است، در این طبقه بندی علاوه بر شاخص های هزینه های زندگی، اجاره خانه، مواد غذایی و قیمت مواد مصرفی، شاخص قدرت خرید مردم بومی را هم در نظر گرفته شده بنابراین برخی کشورها با وجود داشتن هزینه زندگی بالاتر از دیگر کشورها مانند عربستان، به خاطر داشتن قدرت خرید محلی بالا در این فهرست قرار دارند. ارزانترین کشور جهان در این طبقه بندی پاکستان است که هزینه های زندگی در آن 18 درصد نیویورک برآورد می شود.

ارزان ترین کشورهای جهان

جایگاه ایران

ایران با داشتن عدد 41.30 در شاخص هزینه های زندگی در جایگاه هشتاد و سومین کشور گران جهان قرار گرفته است به این معنا که هزینه های زندگی در ایران 58.7 درصد از نیویورک ارزانتر است اما قدرت خرید مردم در ایران بر اساس این شاخص 25.95 درصد مردم نیویورک است همین مساله باعث شده ایران با داشتن هزینه های زندگی کمتر از عربستان و آفریقای جنوبی در فهرست ارزانترین کشورها نباشد. پیش از ایران، مجارستان و پس از ایران چین جای گرفته اند که هر دو در قدرت خرید مردم اعداد بهتری دارند.

در آسیا هم ایران از نظر شاخص هزینه زندگی در رتبه 21، پس از برونئی و پیش از چین قرار گرفته است. گرانترین کشور آسیا ژاپن است.

گران ترین کشورهای آسیا

منبع: چمدان
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 657

به "فهرست گران ترین و ارزان ترین کشورهای دنیا برای زندگی در سال 2019 ، جایگاه ایران و مقایسه قدرت خرید ایرانی ها با کشورهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست گران ترین و ارزان ترین کشورهای دنیا برای زندگی در سال 2019 ، جایگاه ایران و مقایسه قدرت خرید ایرانی ها با کشورهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید