چطور می توانیم از ارز مجازی یا بیت کوین خود استفاده کنیم!

به گزارش مجله جگوار، بیت کوین ارزی مجازی و شبکه ای غیر متمرکز که به کابران خود این اجازه را می دهد تا مستقیما و بدون دخالت هیچ نهاد و سازمانی با هم معامله نمایند، به طوری که هیچ کسی در این میان مبادله آنها را مدیریت نکند و این کار تنها به وسیله سیستم های کامپیوتری و شبکه های اینترنتی انجام گردد.

چطور می توانیم از ارز مجازی یا بیت کوین خود استفاده کنیم!

از وبلاگ ترلان دیدن فرمایید.

طریقه استفاده از بیت کوین نیز همانند بسیاری از ارزهای مجازی و پول کاغذی در ازای خرید کالا و خدمات است و که البته امروزه در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما چنان جا نیفتاده و مکان هایی برای استفاده از آن وجود ندارد. اما در خیلی از کشورها مثل چین امروزه میلیون ها دلار معامله از طریق بیت کوین صورت می گیرد و بعضی کشورها نیز فروشگاه ها و حتی پمپ بنزین هایی وجود دارد که برای خرید از آنها تنها باید از بیت کوین بهره ببرید.

دلیل اینکه این ارز مجازی به شدت در حال محبوب شدن در میان افراد است این است که ارائه خدمات اقتصادی از طریق آن در کمترین زمان ممکن و با حذف هزینه هایی برای خدمات اقتصادی و غیره انجام می گردد و به کاربران قدرت و آزادی عمل بیشتری می بخشد.

طبق پیش بینی هایی که متخصصان انجام داده اند احتمالا از 5 تا 10 سال آینده کشورهای بیشتری به استفاده از بیت کوین روی می آورند و از طرفی سازمان ها و شرکت های بزرگ بیشتری برای معاملات و سرمایه گذاری های خود از این ارز دیجیتالی استفاده خواهند کرد و این نشان دهنده آینده ای متفاوت در دنیای ارزها و معاملات خواهد بود که احتمالا بر روی روش زندگی مردم نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

اما ممکن است این سوال در ذهن خیلی از افراد که آشنایی کمتری با بیت کوین دارند، به وجود بیاید که استفاده از بیت کوین به چه صورت است و اصلا مقدار پول مجازی که داریم را باید چگونه و از چه طریقی نگهداری کنیم و در چه جاهایی می توانیم از آن استفاده کنیم. بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص این مبحث به دست آورید و با طرز استفاده از بیت کوین و همچنین نحوه استفاده از کیف پول بیت کوین به خوبی آشنا شوید.

چرا باید از بیت کوین استفاده کنیم!

دلایل زیادی برای استفاده از بیت کوین وجود دارد و مهم ترین آنها عبارتند از اینکه این ارز به عنوان ارز برتر در 5 سال گذشته عملکرد و بازدهی فوق العاده ای را نسبت به سایر ارزهای مجازی تجربه نموده و و یک واحد پول دنیای است که از طریق آن می توانید بدون نگرانی در خصوص هزینه های نقل و انتقال، بیت کوین را به هر نقطه از دنیا آن هم تنها در کمتر از چند دقیقه ارسال کنید و دیگر احتیاج به صبر کردن چند روز و طی کردن روال قانونی تراکنش ها نیز نخواهید داشت. ایمنی استفاده از این ارز مجازی بسیار بالاست و برای محافظت از آن شما تنها باید با نحوه استفاده از کیف پول بیت کوین آشنا باشید و دیگی احتیاج نیست نگران این باشید که پولتان مورد سرقت و دزدی افراد قرار بگیرد. به طور کلی مزیت های آن به طور خلاصه عبارتند از:

  • پرداخت سریع در سطح دنیا انجام می گردد
  • هزینه تراکنش اقتصادی بسیار پایینی دارد
  • سیستم اقتصادی مطمئن با یاری ریاضیات و رمزنگاری های امن انجام می گردد
  • احتیاجی به اعتماد به شخص و سازمانی به عنوان واسطه ندارد
  • هیچکس قادر به دستکاری و کنترل آن نیست
  • با ذخیره بیت کوین می توان از پول خود محافظت کرد.

طریقه استفاده از بیت کوین چگونه است!

تا به این جای مقاله متوجه شدید که بیت کوین چیست و چرا باید به عنوان یک ارز در حال رشد و فراگیر شدن از آن استفاده کرد. حال زمان ان رسیده تا با دستورالعمل های گام به گام استفاده از بیت کوین آشنا شوید.

قبل از هر کاری برای استفاده از بیت کوین و ورود به دنیای ارز دیجیتال شما باید با نحوه استفاده از کیف پول بیت کوین آشنا باشید و سپس اقدام به خرید بین کوین کنید و بتوانید ارزهای مجازی خود را در این کیف پول محافظت و ذخیره کنید.

در واقع روال کار به این صورت است که در مرحله اول باید کیف پول خود را ایجاد کنید و نحوه استفاده از کیف پول بیت کوین خود را یاد بگیرید. در مرحله دوم اولین بیت کوین خود را دریافت می کنید و سپس بیت کوین های خود را ایمن می کنید. در واقع آغاز کار با بیت کوین روال نسبتا ساده ای دارد ولی آنچیزی که اهمیت دارد جزئیات مربوط به نگهداری و توصیه هایی در خصوص طریقه استفاده از بیت کوین است که باید با آن آشنا باشید.

چطور کیف پول بیت کوین خود را دریافت کنیم!

شما برای استفاده از بیت کوین باید یک کیف پول مخصوص داشته باشید و نحوه استفاده از کیف پول بیت کوین را هم به خوبی یاد بگیرید تا نگهداری از ارزهای شما از امنیت بالایی برخورد باشند. بهتر است بدانید که کیف پول های بیت کوین انواع متفاوتی دارند و معمولا میزان امنیت آنها نیز با هم متفاوت است. شما برای دسترسی به کیف پولتان یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی دارید که در واقع کلید عمومی شما آدرس ایمیل و کلید خصوصیان گذر واژه ای است که انتخاب می کنید بنابراین این موضوع اهمیت زیادی دارد که گذر واژه یا پسورد انتخابی شما حتما امنیت بالایی داشته باشد و از ان به درستی نیز محافظت گردد.

کمترین هزینه برای خرید کیف پول بیت کوین این است که آن را به صورت آنلاین خریداری کنید و این کار را با باز کردن یک حساب کاربری در بیت کوین ایجاد کنید اما این موضوع را از قلم نیاندازید که اگر قرار است شما از بیت کوین به عنوان یک کار منظم بهره ببرید و می خواهید مبالغ زیادی از آن خریداری کنید، حتما باید یک کیف پول سخت افزاری خریداری کنید زیرا نحوه استفاده از کیف پول بیت کوین به صورت سخت افزاری هم امن تر است و هم راحت تر.

اگر در ابتدای جهت هستید و قرار نیست هزینه خیلی زیادی به بیت کوین اختصاص دهید، یک کیف پول نرم افزاری برای خود ایجاد کنید و حتما از گذرواژه خود یک نسخه پشتیبان نیز تیهیه کنید و آن را به صورت آفلاین نگه دارید. لازم نیست حتما به کیف پول سخت افزاری فکر کنید، زیرا کیف پول آنلاین و نرم افزاری هم امنیت بالایی دارد و می تواند به خوبی از بیت کوین شما محافظت کند.

چطور بیت کوین تهیه کنیم!

مهم ترین قسمت استفاده از بیت کوین همین آشنایی با نحوه استفاده از کیف پول بیت کوین بود که تا اینجای کار تا حدودی با آن آشنا شدید. در خصوص خرید و طرز استفاده از بیت کوین نیز باید بدانید که از آنجایی که کشور ما در تحریم است دسترسی به سایت های اصلی امکان پذیر نیست و از طرفی با وارد کردن نام ایران در منوی کشورها امکان دسترسی به خرید و فروش و مبادلات به طور کلی برای ما غیر قابل دسترس می گردد.

از طرف دیگر وب سایت های غیر مطمئن و خطرزا نیز در این زمینه به وفور ایجاد شده که قبل از هر چیزی برای ورود به دنیای بیت کوین باید مراقب این خطرات باشید و سامانه و یا افراد مطمئنی را برای خرید بیت کوین به عنوان واسطه برای خود پیدا کنید.

تا چند سال پیش که بیت کوین هنوز آنقدرها برای مردم و شرکت ها شناخته شده نبود و هر کسی با طرز استفاده از بیت کوین آشنا نبود، هر کسی می توانست در خانه خود و تنها با داشتن یک رایانه شخصی بیت کوین به دست آورد. اما امروزه با فراگیر شدن این ارز دیجیتالی و ورود سازمان های بزرگ به دنیای بیت کوین استخراج آن کاری سخت و مشکل شده است. علاوه بر خرید بیت کوین با ارزهای رایج دنیا می توانید از طریق دیگری نیز بیت کوین دریافت کنید.

برای این کار می توانید در کمپانی هایی که در ازای حقوق به شما بیت کوین می دهند مشغول به کار شوید و یا حتی می توانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و در ازای خدمات و محصولاتی که به مشتریان خود می دهید از آنها بجای پول، بیت کوین دریافت کنید. اما در این جهت همواره باید مراقب افراد سود جو و سو استفاده گر نیز باشید!

چطور می توانیم از بیت کوین خود استفاده کنیم!

طرز استفاده از بیت کوین امروزه در بسیاری از کشورها به روشنی تعیین است و روال واقعا ساده ای دارد. فروشگاه ها و مراکز زیادی در سراسر دنیا هستند که تنها از سما به جای خدمات و محصولاتی که ارائه می دهند، بیت کوین دریافت می نمایند و بسیاری از معاملات و مبادلاتی که امروزه با کشور چین نیز انجام می گردد از طریق همین بیت کوین ها صورت می گیرد. ممکن است شما فرد یا افرادی را در خارج از کشور داشته باشید و می توانید با انتقال بیت کوین خود برای آنها، از آنها بخواهید کالایی که لازم دارید را برایتان بخرند و یا حتی بیت کوین خود را به افرادی که به راحتی قادر به استفاده از آن هستند بفروشید. می توانید خودتان با افزایش تورم و قیمت بیت کوین آن را گران تر بفروشید و سود کنید و یا در مواقعی که ارزان تر شد بخرید و بعد که گران شد بفروشید. در واقع استفاده از بیت کوین راه های متفاوتی دارد که شما باید از میان آنها بهترین روش را با توجه به شرایط خودتان انتخاب کنید.

دقت کنید:

برای اینکه بهتر با طریقه استفاده از بیت کوین آشنا شوید و در واقع روال کار را بهتر یاد بگیرید، باید حداقل یک معامله بیت کوینی انجام دهید و برای یاد گیری نحوه ارسال و دریافت بیت کوین بهتر است قبل از هر اقدامی این کار را بین دو کیف پول بیت کوین خودتان انجام دهید و یا مثلا زمانی که یک بیت کوین خریدید آن را سریع به کیف پول خصوصی خودتان انتقال دهید و این کار را آنقدر انجام دهید تا به خوبی آن را یاد بگیرید. تا به امروز تقریبا بیش از تاکنون بیش از 19 میلیون واحد بیت کوین استخراج شده و پیش بینی می گردد برای استخراج همه بیت کوین ها این موضوع تا سال 2140 طول خواهد کشید و این یعنی احتمالا تا زمانی که نسل فعلی همه آدم ها زنده هستند، بیت کوین ها هم وجود خواهند داشت!

منابع:

https://www.blockchain.com/learning-portal/bitcoin-faq

https://bitcoin.org/en/getting-started

https://www.wikihow.com/Use-Bitcoin

https://cryptorunner.com/get-started-with-bitcoin/

https://www.thebalance.com/how-to-use-bitcoins-391214

منبع: مجله شنبه
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 643

به "چطور می توانیم از ارز مجازی یا بیت کوین خود استفاده کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور می توانیم از ارز مجازی یا بیت کوین خود استفاده کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید