چگونه مثل گردشگران و ماجراجویان عظیم سفر کنیم

به گزارش مجله جگوار، اگر می خواهید به یک سفر حماسی به یک گوشه دورافتاده از دنیا بروید و قدم بر جای پای بعضی از بزرگترین کاوشگران، گردشگران و ماجراجویان تاریخ بگذارید، باید به شما بگوییم که سفرهای تاریخی و فوق العاده ای وجود دارند که امروزه هنوز هم می توان آنها را انجام داد. در این نوشتار قصد داریم شش پیشنهاد به شما بدهیم؛ پیشنهاداتی که شما را به سفرهای ماجراجویانه خاطره انگیز و بیادماندنی می فرستند.

چگونه مثل گردشگران و ماجراجویان عظیم سفر کنیم

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

مانند آمونسن Amundsen به جستجوی گذرگاه شمال غربی Northwest Passage بروید

روئال آمونسن Roald Amundsen اهل نروژ، یکی از بزرگترین کاوشگران قطبی تاریخ بشمار می رود. او نه تنها در رقابت رسیدن به قطب شمال شرکت کرد، بلکه اولین نفر در تاریخ بود که خودش را به قطب جنوب رساند. او در کنار مردانی چون داگلاس موسن Douglas Mawson، رابرت فالکن اسکات Robert Falcon Scott و ارنست شکلتون Ernest Shackleton یکی از رهبران اصلی دوره اکتشافات قهرمانانه قطب جنوب بود. آمونسن Amundsen همچنین اولین سفر اکتشافی برای عبور از گذرگاه شمال غربی Northwest Passage را انجام داد. گذرگاه شمال غربی Northwest Passage راستای دریایی است که اقیانوس اطلس شمالی را از راه اقیانوس شمالگان و در امتداد سواحل شمالی آمریکای شمالی و به وسیله راه های دریایی میان مجمع الجزایر قطبی کانادا به اقیانوس آرام متصل می سازد. عبور از این گذرگاه نزدیک به دو سال طول کشید. اما، امروزه این کار را می توان در عرض چند هفته انجام داد. یخ های شناور، آب های نه چندان سرد و شرایط آب و هوایی متغیر باعث شده اند گذرگاه شمال غربی Northwest Passage برای توریستان مشتاق به دیدن بخشی از جهان که خیلی ها هرگز فرصت تجربه آن را پیدا نمی کنند، یک گزینه فوق العاده برای سفر باشد. شرکت مسافرتی ابرکرومبی و کنت Abercrombie & Kent تور 24 روزه ای برای سفر به گذرگاه شمال غربی Northwest Passage ارائه می نماید و کشتی ویژه ای مناسب سفر به این بخش از جهان طراحی کرد. این سفر، گرشگران شجاع را از کبک Quebec به آلاسکا Alaska می برد و در راستا بازدیدی هم از گرینلند Greenland و دریای برینگ Bering Sea انجام می گیرد. در این سفر، گردش و ماجراجویی های فوق العاده ای انجام می شوند و ایستگاه های جالبی در طول راه وجود داشته که باعث می شوند به یک سفر خاطره انگیز و منحصر به فرد تبدیل گردد.

مانند مارکو پولو Marco Polo در جاده ابریشم Silk Road سفر کنید

جاده ابریشم Silk Road شبکه راه های به هم پیوسته ای بود که از دریای مدیترانه تا کشور چین کشیده شده و کشورهای آسیایی را به هم و به شمال آفریقا و اروپا پیوند می داد؛ راستای که تا قرن پانزدهم میلادی به مدت 1700 سال بزرگترین شبکه بازرگانی جهان بشمار می رفت و باعث شده تا تجارت کالا و تبادل ایده در سرتاسر آسیا، خاورمیانه و بخش هایی از اروپا آسان تر گردد. در سال 1271، یک تاجر ونیزی به نام مارکو پولو Marco Polo به سفر 24 ساله ای رفت که از راستا جاده ابریشم Silk Road می گذشت و ماجراجویی های متعددی را در این راه تجربه کرد. او در نهایت مجبور شد سال های بسیاری را در دربار کوبلای خان Kublai Kahn بسر ببرد تا اینکه بالاخره توانست با داستان های شگفت انگیزی به خانه اش در ایتالیا بازگردد. سپس، کتابی درباره ماجراجویی هایش نوشت و آن را سفرهای مارکو پولو The Travels of Marco Polo نامید؛ کتابی که خوانندگان را برای اولین بار در تاریخ به نقاط بسیار دورتر از اروپا برد و مارکو پولو Marco Polo را به مشهورترین توریست تاریخ تبدیل کرد. توریستان مدرن هنوز هم می توانند پا جای پاهای او بگذارند و به طور مستقل و تکنفره یا با شرکت در یک تور برنامه ریزی شده در جاده ابریشم Silk Road سفر کنند. برای مثال، شرکت مسافری اینترپید Intrepid Travel دارای یک تور 32 روزه بوده که توریستان را از چین به ازبکستان می برد و در میان راه، چیزهای بسیار زیادی برای تجربه کردن ارائه می دهد.

مانند داروین Darwin به گشت و گذار در جزایر گالاپاگوس Galapagos Islands بروید

ایده های چارلز داروین Charles Darwin در خصوص نظریه تکامل و انتخاب طبیعی، برای اولین بار در بازدید او از جزایر گالاپاگوس Galapagos Islands شکل گرفتند. او در میان اولین اروپاییانی بود که در سال 1832 به عنوان بخشی از سفرهای دریایی به دور جهان از این مکان بازدید کرد. جزایر گالاپاگوس Galapagos Islands در نزدیکی سواحل اکوادور در آمریکای جنوبی قرار دارند با گونه های منحصر به فرد از جانوران که در هیچ نقطه دیگری بر روی سیاره زمین دیده نمی شوند؛ از جمله جانوری به نام ایگوآنا که تنها مامولک کره زمین است که از شنا کردن لذت می برد. جزایر گالاپاگوس Galapagos Islands برای بسیاری از توریستان ماجراجو، از مقاصد توریستی محبوب بشمار می رود و هر ساله هزاران نفر به سوی آن جذب می شوند. دقیقا ده ها شرکت مسافرتی مختلف وجود دارند که می توانند شما را به این مکان فوق العاده ببرند و به شما یاری کنند همان موجودی که داروین Darwin در حدود 185 سال پیش کشف کرد را ببینید. این تورها معمولا بین 7 تا 21 روز طول می کشند.

مانند سر ساموئل بیکر Sir Samuel Baker و لیدی فلورانس بیکر Lady Florence Baker جنگل نوردی در جنگل های آفریقایی را تجربه کنید

سر ساموئل بیکر Sir Samuel Baker و همسرش لیدی فلورانس بیکر Lady Florence Baker که در دهه 1860 و 1870 در بخش های مرکزی قاره آفریقا به گشت و گذار و کاوش مشغول بودند، بخش هایی از این قاره را که برای اروپاییان ناشناخته بودند، نقشه نگاری کردند. برای مثال، در جستجوی منبع رودخانه نیل Nile River، از اولین کسانی بودند که خودشان را به دریاچه آلبرت Lake Albert رساندند. امروزه یک راستا 805 کیلومتری به نام این زن و شوهر کاوشگر ثبت شده است؛ راستای که از سودان جنوبی و اوگاندا عبور می نماید، از گوندوکورو Gondokoro شروع شده و به بیکرز ویو Bakers View نقطه ای مشرف بر دریاچه آلبرت Lake Albert می رسد. بخش هایی از این راستا که در سودان جنوبی واقع شده، بخاطر جنگ داخلی مداوم بسیار خطرناک هستند. اما، بخش هایی که در اوگاندا قرار دارند، به روی عموم باز بوده و می توان به آسانی و در امنیت در آنها به تپه نوردی مشغول شد. توریستان ماجراجو و مستقل که در جستجوی یک ماجراجویی واقعا منحصر به فرد هستند، از سفر به این منطقه لذت خواهند برد.

مانند جان وسلی پاول John Wesley Powell در گرند کنیون Grand Canyon قایق سواری کنید

در سال 1869، جان وسلی پاول John Wesley Powell به یک سفر اکتشافی سه ماهه در امتداد رودخانه کلرادو Colorado River دست زد. او و تیمش تندآب های خطرناک، مردم بومی آمریکا و مناظر بسیار خیره کننده ای را کشف کردند. یکی از آنها گرند کنیون Grand Canyon بود که هنوز هم جاذبه ای خارق العاده و محبوب برای توریستان امروزی بشمار می رود. اگر دلتان می خواهد گرند کنیون Grand Canyon را همان طور که جان وسلی پاول John Wesley Powell و مردانش دیده اند ببینید، می بایست در طول آن رودگردی و آب های خروشان آن را تجربه کنید. تورهای ویژه ای وجود دارند که تنوعی از سفرهای رودگردی را در این پارک ملی ارائه می دهند؛ از جمله سفر 18 روزه ای که شما را به قلب این مکان فوق العاده می برد.

مانند هانیبال Hannibal در اروپا سفر کنید

هانیبال بارکا Hannibal Barca کاوشگر بزرگی نبود. اما، یکی از بزرگترین ژنرال هایی بود که در تاریخ وجود داشته اند. او که 220 سال قبل از میلاد مسیح زندگی می کرد، به شروع دومین جنگ کارتاژ با رم یاری کرد و برای 15 سال، بخش هایی از شبه جزیره ایتالیا را تصرف و بطور کل زندگی را برای جمهوری روم که در حال گسترش به عنوان یک قدرت در مدیترانه بود، سخت کرد. توریستان ماجراجو و شجاع می توانند راستا حرکت هانیبال Hannibal را دنبال کنند و از بارسلونا تا شهر ابدی (رم) را با دوچرخه طی کنند. کل سفر 29 روز طول می کشد و در طول آن، از کوه های پیرنه Pyrenees عبور می کنید؛ به کوه های آپنینی Apennines می روید و در ایتالیا سفر می کنید. این تور در شهر رم به خاتمه می رسد؛ شهری که قرن ها بعد هنوز هم جاذبه ای خیره کننده بشمار می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1081

به "چگونه مثل گردشگران و ماجراجویان عظیم سفر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مثل گردشگران و ماجراجویان عظیم سفر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید