چین از یوان دیجیتالی رونمایی کرد

به گزارش مجله جگوار، ارز دیجیتالی فیات چین یا e-CNY برای اولین بار در رستوران ها، غرفه ها و دستگاه های فروش اتوماتیک نمایشگاه بین المللی واردات چین (CIIE) مورد استفاده قرار گرفت.

چین از یوان دیجیتالی رونمایی کرد

به گزارش خبرانلاین، نزدیک به سه هزار شرکت از 127 کشور و منطقه جهان به چهارمین دور نمایشگاه بین المللی واردات چین جذب شده اند. کنندگان این مشاغل و سایر شرکت کنندگان در نمایشگاه می توانند هنگام پرداخت هزینه غذا یا خرید سوغاتی از یوان دیجیتال استفاده کنند.

چو یی فنگ، یک کارمند بانک چین، گفت: بانک چین شش غرفه در محل برگزاری CIIE ایجاد کرده است تا افرادی که نیاز به داشتن کیف پول یوآن دیجیتال دارند بتوانند درخواست دهند و بانک هم بتواند به آن ها کمک کند و روزانه حدود 60 تا 80 نفر برای دریافت این نوع کمک به هر غرفه مراجعه می کنند.

در محل فروشگاه سوغات مرکز نمایشگاه ها و همایش های ملی (شانگهای)، جایی که CIIE در حال برگزاری است، مصرف کنندگان می توانند هنگام پرداخت با e-CNY تخفیف 30 درصد از 50 واحد دریافت کنند.این تخفیف ها در محل های مختلفی از جمله رستوران ها، پیتزاهات و کی اف سی نیز ارائه می شود.

e-CNY نسخه دیجیتال ارز فیات است که از طریق بانک خلق چین صادر شده و از طریق اپراتور های مجاز اداره می شود. این یک ابزار پرداخت ترکیبی مبتنی بر ارزش، شبه حساب و مبتنی بر حساب، با شرایط مناقصه قانونی و قابلیت پیوند حساب با همراهی آزادانه است.

هدف از توسعه سیستم e-CNY ایجاد شکل جدیدی از RMB است که تقاضای عمومی برای پول نقد در عصر اقتصاد دیجیتال را برآورده می کند.

بانک خلق چین پروژه تحقیق و توسعه e-CNY خود را در سرانجام سال 2017 آغاز کرد.از تاریخ 30 ژوئن 2021، e-CNY برای بیش از 1.32 میلیون سناریو اعمال شده است که پرداخت هایی نظیر شارژ ساختمان، خدمات پذیرایی، حمل ونقل، خرید و خدمات دولتی را پوشش می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1933

به "چین از یوان دیجیتالی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از یوان دیجیتالی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید