کری خوانی ایلان ماسک برای اپل!

به گزارش مجله جگوار، زومیت نوشت: ایلان ماسک در جلسه ای با حضور سهام داران تسلا گفته در آینده ارزش بازار این خودروساز بزرگ آمریکایی از ارزش بازار اپل (2.3 تریلیون دلار) پیشی می گیرد.

کری خوانی ایلان ماسک برای اپل!

تسلا امروز گزارش مالی فصل سوم 2022 را منتشر و خاطرنشان کرد عایدیش کمی کمتر از حد انتظار بوده، اما توانسته است سود خوبی به جیب بزند. خودروساز آمریکاییِ تحت مدیریت ایلان ماسک در ماه های اخیر با افت ارزش سهام روبرو شد و انتشار گزارش مالی نو به بالا رفتن ارزش سهام این شرکت کمکی نکرد.

به گزارش Electrek، تسلا پس از انتشار گزارش مالی، جلسه ای توجیهی با حضور تحلیلگران و سهام داران شرکت برگزار کرد و ایلان ماسک، مدیرعامل، در این جلسه حاضر شد. ماسک به وضوح کوشش کرد به سهام داران تسلا اطمینان خاطر دهد که این شرکت خودروساز آینده درخشانی در پیش دارد.

ایلان ماسک می گوید اعضای هیئت مدیره تسلا در پی روی کار آوردن برنامه نوی برای بازخرید سهام هستند و احتمالاً این شرکت در نهایت با پنج تا 10 میلیارد دلار روند بازخرید سهام را ادامه می دهد.

شرکت ها در برنامه های این چنینی، سهام خود را با قیمت بازار خریداری می نمایند. بازخرید سهام معمولاً بدین معنی است که شرکت اعتقاد دارد ارزش سهامش کمتر از آنچه که باید باشد مشخص شده است و از این طریق کوشش می نماید ارزش سهام را بالا ببرد. ایلان ماسک می گوید برنامه بازخرید سهام هنوز نهایی نشده است، اما احتمالاً هیئت مدیره به زودی تصمیم نهایی را می گیرد.

ایلان ماسک پس از صحبت درباره برنامه بازخرید سهام، اظهارنظر جالبی مطرح نمود: مدتی پیش در جریان یکی از جلسات مالی گفتم که فکر می کنم ارزش تسلا می تواند بیشتر از اپل باشد. در آن موقع ارزش اپل به حدوداً 700 میلیارد دلار می رسید. آمار نشان می دهد که هم اکنون ارزش بازار تسلا به تقریباً 700 میلیارد دلار می رسد.

اکنون ایلان ماسک هدف نوی برای ارزش بازار تسلا دارد: معتقدم که می توانیم با اختلاف بسیار، از ارزش فعلی بازار اپل عبور کنیم. آینده ای را می بینم که ارزش تسلا از مجموع ارزش اپل و سعودی آرامکو با هم، بیشتر است.

در لحظه نوشته شدن این مقاله ارزش اپل به 2.3 تریلیون دلار و ارزش سعودی آرامکو به حدوداً دو تریلیون دلار می رسد. ارزش بازار اپل در دی ماه سال گذشته مرز سه تریلیون دلار را هم رد نموده بود.

تسلا و اپل در حال حاضر رقیب مستقیمی برای یکدیگر نیستند، اما بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که اپل در سال های آینده خودروی برقی به بازار عرضه می نماید. اپل با عرضه خودروی برقی می تواند خودش را به یکی از اصلی ترین رقبای تسلا تبدیل کند.

مدیرعامل جاه طلب تسلا می گوید حتی در صورت فرا رسیدن رکود مالی، تسلا سال آینده خواهد توانست عایدی خوبی کسب کند. به همین علت از نگاه ایلان ماسک، آغاز برنامه بازخرید سهام اقدامی منطقی است. ماسک هنوز ربات انسان نمای اپتیموس را وارد معادلاتش ننموده و می گوید که برای عبور از ارزش بازار اپل و سعودی آرامکو به کار زیاد و کمی شانس احتیاج است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2195

به "کری خوانی ایلان ماسک برای اپل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کری خوانی ایلان ماسک برای اپل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید