کوالکام در اوایل دسامبر از تراشه اسنپدراگون 865 رونمایی می کند

به گزارش مجله جگوار، مانند رسم هر ساله کوالکام، امسال هم این شرکت در تاریخ بین 3 تا 5 دسامبر در شهر مائوئی ایالت هاوایی آمریکا مجموعه کنفرانس هایی را برگزار می کند. مهم ترین خبر این مجموعه کنفرانس، بدون شک رونمایی از تراشه اسنپدراگون 865 خواهد بود.

کوالکام در اوایل دسامبر از تراشه اسنپدراگون 865 رونمایی می کند

در رابطه با جزییات اسنپدراگون 865 اطلاعات زیادی در دست نداریم و در این میان می دانیم که قرار است توسط شرکت سامسونگ ساخته شود و مبتنی بر فناوری ساخت 7 نانومتری EUV خواهد بود. باید خاطرنشان کنیم که بعد از تراشه های اسنپدراگون 820 و 835 شرکت کوالکام تصمیم گرفت به همکاری با شرکت تایوانی TSMC روی بیاورد. علاوه بر این، انتظار می رود کوالکام دو مدل از این تراشه را عرضه کند. یکی از آن ها مختص گوشی های مرسوم LTE خواهد بود و مدل دیگر آن هم از مودم X55 5G بهره خواهد برد.

در این بین، باید به تفاوت بین فناوری 7 نانومتری EUV سامسونگ و فناوری 7 نانومتری FinFET شرکت TSMC اشاره کنیم که ظاهرا تکنولوژی سامسونگ می تواند مصرف انرژی را بهبود ببخشد و مساحت تراشه را حدود 15 تا 20 درصد کاهش دهد. شرکت سامسونگ همچنین توسعه فرایند ساخت 5 نانومتری EUV را به اتمام رسانده است. گفته می شود زیرساخت های مربوط به تولید تراشه های 5 نانومتری تا انتهای امسال آماده می شود.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 576

به "کوالکام در اوایل دسامبر از تراشه اسنپدراگون 865 رونمایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام در اوایل دسامبر از تراشه اسنپدراگون 865 رونمایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید