گزارش علیه پمپئو و همسرش: استفاده شخصی از کارکنان وزارت خارجه

به گزارش مجله جگوار، پمپئو و همسرش متهم اند در مواردی مثل به گردش بردن سگ شان یا رزرو شخصی در رستوران، از کارکنان وزارت خارجه امریکا استفاده نموده اند.

گزارش علیه پمپئو و همسرش: استفاده شخصی از کارکنان وزارت خارجه

گزارش بازرس کل در وزارت خارجه امریکا نشان می دهد که مایک پمپئو و همسرش در دوره ای که وزیر امور خارجه بود (دوره ترامپ) قواعد اخلاقی را نقض نموده اند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این گزارش آمده است که آنها با درخواست از کارکنان وزارت خارجه برای انجام دادن کارهای شخصی شان مثل به گردش بردن سگ شان یا رزرو رستوران، چارچوب های اخلاقی را نقض نموده اند.

براساس تحقیقات بازرس کل وزارت خارجه، پمپئو و همسرش سوزان بیش از یکصد بار از کارکنان وزارت خارجه درخواست انجام کارهای شخصی خود را نموده بودند.

در این گزارش آمده است: بازرس کل این درخواست ها را با قواعد اخلاقی وزارتخانه و معیارهای رفتار اخلاقی کارمندان قوه مجریه در تعارض می داند.

پمپئو از یک کارمند بارها خواسته از سگش نگهداری کند

در بخش دیگری از این گزارش شرح داده شده که پمپئو از یک کارمند در سمت مشاور عالی بارها خواسته بود تا از سگش نگهداری کند و او را به گردش ببرد.

این بازرس کل قبلا به درخواست پمپئو و با حکم ترامپ، برکنار شده بود اما بعد از دوره ترامپ به فعالیت خود ادامه داد. قبل از برکناری جزئیات محدودی از این گزارش منتشر شده بود.

پمپئو از سمت خود سوءِ استفاده نموده

گریگوری میکس نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت این گزارش فاش می نماید که پمپئو از سمت خود به عنوان وزیر امور خارجه برای منافع شخصی خود و خانواده و جاه طلبی های سیاسی آینده اش سوء استفاده نموده است.

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان همچنین خواهان آنالیز های بیشتر برای دانستن این موضوع شد که آیا پمپئو قوانین از جمله قانون هاچ را نقض نموده یا نه. براساس این قانون، کارکنان دولت حق ندارند از سمت های خود برای فعالیت سیاسی استفاده نمایند.

این نماینده اضافه کرد وزارت خارجه امریکا باید مشخص کند گزارش تحقیقات درباره پمپئو باید به وزارت دادگستری ارسال گردد یا خیر تا پول مالیات دهندگان که توسط پمپئو و خانواده اش هدر داده شده بازگردد.

بازرس کل در گزارش خود توصیه ای برای اقدام علیه پمپئو ارائه ننموده است.

پمپئو بعد از شکست ترامپ در انتخابات، سمت خود را ترک کرد.

پمپئو در فکر ریاست جمهوری

خبرگزاری فرانسه می نویسد که این اعتقاد وجود دارد که پمپئو کوشش می نماید برای دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری در امریکا (2024) کاندیدا گردد.

با این حال بازرس کل در گزارش خود توصیه نموده قواعد وزارت خارجه برای کارکنان، شرح داده گردد.

او گفته است که کارکنان وزارت خارجه درباره اینکه آیا باید خواسته های پمپئو برای خرید بلیط سینما یا بلیط های دیگر را قبول نمایند یا نه گیج شده بودند.

وی اضافه کرد: بعضی از این کارمندان معتقد بودند این گونه کارها در چارچوب وظایف رسمی آنان است زیرا نیروهای امنیتی محافظ پمپئو نیز باید در این برنامه ها حضور داشته باشند.

از جمله اتفاقات دیگر که در این گزارش به آنها اشاره شده این است که پمپئو بیش از 30 مرتبه، به کارمندان وزارت خارجه دستور داده بود برای او در رستوران ها فضای شخصی رزرو نمایند.

بازرس کل در این گزارش گفته است که سوزان (همسر پمپئو) از کارمندان وزارت خارجه خواسته بود هدیه هایی را برای ملاقات شخصی آنها از خانه یک گوینده اخبار تلویزیون و یک تحلیلگر تدارک ببینند.

همچنین همسر پمپئو از کارکنان وزارت خارجه خواسته بود یک پیراهن را به عنوان هدیه برای دختر یکی دوستانشان خریداری نمایند.

این گزارش همچنین اشاره می نماید که پسر پمپئو نیز از تخفیف رزو اتاق در هتل ویژه کارکنان دولت برخوردار شده است. هنگامی که او به همراه پدر و مادرش برای تماشای یک مسابقه فوتبال به سفر رفتند، آنها این سفر را به عنوان سفر رسمی / کاری ثبت کردند.

پمپئو به بازرس کل گفته است که او دوست دارد تخفیف بگیرد و هزینه ها را کمتر بپردازید اما نمی تواند جزئیات را به خاطر بیاورد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1635

به "گزارش علیه پمپئو و همسرش: استفاده شخصی از کارکنان وزارت خارجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش علیه پمپئو و همسرش: استفاده شخصی از کارکنان وزارت خارجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید