130 درصد از درآمد هدفمندی یارانه ها در قالب نقدی پرداخت می گردد

به گزارش مجله جگوار، مسعود پزشکیان در مصاحبه با خبرنگاران درباره طرح هدفمندی یارانه ها گفت: از ابتدای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها مواردی خلاف قانون صورت گرفت، از جمله اینکه به همه مردم یارانه نقدی پرداخت شد.

130 درصد از درآمد هدفمندی یارانه ها در قالب نقدی پرداخت می گردد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون هدفمندی از ابتدا به درستی اجرا نشده است، توضیح داد: از مجموع درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها، بیش از 130درصد در قالب یارانه نقدی و به همه افراد جامعه پرداخت شد که این نحوه پرداخت مسائل زیادی را برای کشور به وجود آورده است.

وی متذکر شد: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها، مقرر شده بود که از محل منابع هدفمندی، 50 درصد آن به تامین اجتماعی داده گردد و از این 50 درصد، بخشی به صورت نقدی به مردم پرداخت گردد اما این بخش از قانون رعایت نشد.

پزشکیان با اشاره به اینکه طبق قانون باید 10 درصد از منابع سازمان هدفمندی به بخش سلامت تخصیص داده گردد که این مورد هم مورد توجه قرار نگرفت، اضافه نمود: قرار بود 20 درصد از منابع هدفمندی به بخش صنعت و کشاورزی داده گردد اما آیا دولت ها حتی یک ریال هم به این بخش ها تخصیص دادند؟!

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل این است که از همان ابتدا این رویه تبدیل به قانون شد و مجلس هم هر سال آن را تائید کرد، گفت: بنده نمی گویم که قانون هدفمندی یارانه ها قابل اصلاح نیست اما نباید گناه را به گردن یکدیگر بیاندازیم و به جای آنکه مقصر مسائل ایجاد شده در این قانون را بیابیم، بهتر است با وحدت و انسجام تصمیم درستی در این باره بگیریم و دیگر این راه غلط را ادامه ندهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 132

به "130 درصد از درآمد هدفمندی یارانه ها در قالب نقدی پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "130 درصد از درآمد هدفمندی یارانه ها در قالب نقدی پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید