24 پروژه مرمتی در اردبیل اجرا شد

به گزارش مجله جگوار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: در سال گذشته 24 مورد پروژه بازسازی بناها و بافت های تاریخی در سطح استان اجرا شد.

24 پروژه مرمتی در اردبیل اجرا شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی صبح امروز 12 خردادماه در جلسه ویدئوکنفرانس با معاون حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی، اظهار کرد: در سطح استان اردبیل بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی بسیار ارزشمندی واقع شده است که احیا و بازسازی این بناها در راستای پاسداشت فرهنگ و تمدن منطقه جزو برنامه های مهم به شمار می رود و سالانه در این زمینه طرح های مختلفی اجرا می گردد.

او گفت: از جمله محوطه های مهم تاریخی و باستانی در سطح استان، محوطه باستانی 7500 ساله شهر یئری مشگین شهر است که در زمینهٔ ساماندهی و بازسازی در این محوطه اقدامات در 400 هکتار صورت گرفته و در حال حاضر نیز تداوم دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص محوطه تاریخی روستای شال خلخال گفت: کاوش های بسیار خوبی در این محوطه صورت گرفته و ادامه این کاوش ها جزو اولویت هاست.

او با بیان اینکه بازسازی مسجد عتیق جزو برنامه های سال جاری است، توضیح داد: سال جاری برنامه ریزی شده تا بخشی از پروژه های بازسازیی در سطح استان در صورت تأمین اعتبارات مورد احتیاج به بهره برداری برسد.

طرح های بازسازیی پس از تصویب در شورای فنی اجرا خواهد شد

کریم لطفی معاون میراث فرهنگی اردبیل نیز در این ویدئوکنفرانس اظهار کرد: در سال گذشته اجرای 24 پروژه بازسازیی در اولویت این معاونت بوده که از آن جمله می توان به بازسازی در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، موزه سپهرم، سردر عالی قاپو، کاروانسرای قانلی بولاغ، خانه وکیل الرعایا، موزه باستان شناسی مشگین شهر و بقعه شیخ حیدر مشگین شهر اشاره نمود.

او بازسازی آدینه مسجد، بازار تاریخی اردبیل، محوطه باستانی شهر یئری، خانه تاریخی رئیسی، خانه تاریخی خلیل زاده، مدرسه جعفر اسلامی، سرای وکیل، سرای امام آدینه اردبیل، غاز گلستان، بقعه شیخ کلخوران، حمام حور نمین، مجموعه کشف الدین انصاری، ساختمان صنایع دستی پارس آباد، حمام یعقوبیه، حسینیه مجتهد دلجو و مدرسه پورسینا را از دیگر پروژه های بازسازیی اجرا شده، مطرح نمود.

لطفی اولویت اجرای طرح های بازسازیی را پروژه هایی با پیشرفت بالای 80 گفت و گفت: بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته تمامی طرح های بازسازیی پس از تصویب در شورای فنی اجرا خواهد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1021

به "24 پروژه مرمتی در اردبیل اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "24 پروژه مرمتی در اردبیل اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید