31 قله سیمرغ ایران را فتح خواهم کرد

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران، سیمرغ کوه های ایران قله های نشان داری هستند که به عنوان بام استان خود به حساب می آیند؛ در کشور ایران 31 قله کوه در 31 استان کشور به عنوان قله های سیمرغ ایران شناخته می شوند.

31 قله سیمرغ ایران را فتح خواهم کرد

یکی از قله های سیمرغ کشورمان در استان ایلام، قله کان صیفی نام دارد که ملیکا کثیری اولین دختر نوجوان شهرضایی توانسته آن را فتح کند و افتخاری دیگر برای این شهرستان رقم بزند.

خبرنگاران گفت و گویی صمیمانه با این دختر نوجوان شهرضایی به عنوان فاتح یکی از قله های سیمرغ ایران داشته که در ادامه از مدنظر خوانندگان می گذرد:

چطور وارد رشته کوهنوردی شدی؟

ببینید؛ در اطراف شهرضا کوه های زیادی وجود دارد، من همیشه در سفرهای برون شهری از زیبایی این کوه ها لذت می بردم و با وجود اطلاعات کمی که از به کوهنوردی علاقه خاصی داشتم اما در عین اطلاعات کمی از آنها داشتم تا اینکه از خرداد امسال با حمایت خانواده عضو باشگاه کوهنوردی شدم تا بتوانم به صورت حرفه ای این ورزش را آغاز کنم.

در این مدت چه موفقیت هایی را توانستید کسب کنید؟

من به تازگی توانستم قله کان صیفی که جزو قله های سیمرغ است را در استان ایلام با ارتفاع سه هزار و 50 متر طی 11 ساعت فتح و اولین نشان سیمرغ را دریافت کنم؛ همچنین از مدت آغاز ورزش کوهنوردی توانسته ام که قله کرکس را با ارتفاع سه هزار و 895 متر و کوه های اطراف شهرضا مانند کوه شتری از دو جهت، لام دره، دره باغی، دره بادامی، دملا و کوه سفیدی را فتح و صعود کنم.

فکر می کنی این افتخارات را مدیون چه کسی هستی؟

من با بهره گیری از آموخته های استادان کوهنوردی فوت و فن های این ورزش را تا حدودی یاد گرفته ام و همه موفقیت هایم را مدیون عظیمان کوهنوردی در باشگاه و استادم بوده ام و اگر موفقیتی کسب کردم در سایه افرادی بوده که افتخار شاگردی شان را داشته ام.

با توجه به اینکه کوهنوردی در عین مفرح بودن، ورزشی سرشار از لحظه های پرخطر و یا حادثه آفرین است، نظر خانواده شما برای ادامه فعالیت در این رشته چیست؟

هر چقدر از حمایت ها و توجه های خانواده خودم بگویم کم است. داشتن یک خانواده دانا عظیم ترین نعمتی است که خداوند می تواند به انسان بدهد؛ امروز خانواده ام این بستر را برای من فراهم نموده اند تا من با انرژی بیشتر و با انگیزه زیاد قدمی را در کوهستان های مختلف به عشق پدر و مادرم بردارم.

در راه رسیدن به قله کوه های مختلف تا به امروز با چه چالش هایی روبه رو شده ای؟

یک مثال در این ارتباط بزنم: در میانه راه فتح قله کان صیفی برف آغاز به باریدن کرد که این کار من را برای فتح قله کمی سخت کرد اما این سختی را به جان خریدم تا به هدف دست پیدا کنم؛ یکی دیگر از چالش هایی که در هنگام فتح قله کان صیفی با آن روبه رو شدم این بود که یکی از سنگ ها حدود 4 متر ارتفاع داشت و کار را برای پایین آمدن من کمی سخت کرد.

قله کرکس هم شیب بسیار زیادی داشت و برای من کمی پایین آمدن ترسناک و خطرناک؛ من تا به امروز در جهت با حیات وحش روبرو نشده ام اما از دیگر هم گروهی های خود شنیده ام که ممکن است در جهت فتح قله به حیواناتی مانند گرگ برخورد کنیم که در این زمینه برای فراری دادن این حیوانات آموزش های لازم به ما داده شده است.

آیا اصولاً ورزش کوهنوردی احتیاج به تجهیزات خاصی دارد یا اینکه همه می توانند به راحتی به قله کوه صعود نمایند؟

وسایل مورد احتیاج کوهنوردی بستگی به اینکه به کدام قله و کوهی می خواهیم برویم یا اینکه چقدر می خواهیم در طبیعت بمانیم فرق دارد اما از اصلی ترین وسیله کوهنوردی مخصوصاً برای هم سن و سال های من تجهیز به کفش مناسب است که می تواند در مواقعی که شیب خطرناک یا لغزندگی در جهت وجود دارد بسیار یاری نماینده باشد، کوله ای برای ذخیره مواد غذایی و آب، باتوم کوهنوردی که مثل عصا برای بالا و پایین آمدن استفاده می گردد و لباس مخصوص کوهنوردی از دیگر وسیله هایی است که کوهنوردان به آن احتیاج دارند و می توانند از فروشگاه های لازم کوهنوردی این وسایل را تهیه نمایند.

ایستادن در یک قله مرتفع چه احساسی به تو می دهد؟

ایستادن برفراز یک قله مرتفع حس بسیار خوبی است و من همیشه احساس غرور و سربلندی می کنم. آنجا بیشتر به عظیمی خدا پی می برم و آنجاست که می فهمیم در مقابل عظمت او چیزی نیستیم.

قصد داری که این حرفه را در آینده هم ادامه بدهی؟

بله قطعاً با عشق و علاقه بیشتر ادامه می دهم و کوشش می کنم که بتوانم 31 قله نشان سیمرغ را فتح کنم تا افتخاری برای خود و خانواده ام رقم بزنم.

در آخر چه پیشنهادی برای هم سن و سال های خود که به ورزش کوهنوردی علاقه مند هستند داری؟

من به عنوان کوچک ترین فرد در گروهمان از این بابت خیلی خوشحالم که با این سن کم توانستم ورزش پرخطر و سختی را آغاز کنم و پیشنهادم برای دوستان علاقه مند هم سن و سال خودم این است که با ثبت نام در کلاس های کوهنوردی به شکل حرفه ای این ورزش را آغاز نمایند یا حتی در این دوران قرنطینه که کلاس های درسی مجازی شده است گاهی با خانواده به کوه های اطراف محله خود بروند تا روحیه ای تازه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1604

به "31 قله سیمرغ ایران را فتح خواهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "31 قله سیمرغ ایران را فتح خواهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید