تور چین ارزان: آیفون 15 پرو ممکن است با نمایشگر ساخت شرکت چینی BOE عرضه گردد

به گزارش مجله جگوار، طی ماه های گذشته شایعه های زیادی درباره کوشش اپل برای کنار گذاشتن نمایشگرهای ساخت سامسونگ منتشر شده است. در سال 2020 بعضی گزارش ها از استفاده از نمایشگرهای ساخت شرکت چینی BOE برای سری آیفون 12 مطرح شد و گویا بخشی از این گوشی ها با نمایشگرهای اولد این شرکت به دست کاربران رسیده اند. طبق تخمین های اجرا شده، حدود 10 تا 20 درصد از گوشی های سری آیفون 12 و 13 از نمایشگرهای BOE بهره می برند.

تور چین ارزان: آیفون 15 پرو ممکن است با نمایشگر ساخت شرکت چینی BOE عرضه گردد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

باید خاطرنشان کنیم که تا به امروز اپل فقط به طور محدود برای مدل های استاندارد آیفون از نمایشگرهای BOE استفاده نموده است. حالا بر اساس یک گزارش تازه، در سال 2023 ممکن است بخشی از پنل های اولد آیفون 15 پرو و پرو مکس از طرف این شرکت تأمین شود. در حال حاضر بیشتر پنل های اولد آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس از طرف سامسونگ تامین می شود و البته ال جی هم بخش کوچکی از این پنل ها را تأمین می نماید. این گوشی ها از نمایشگر LTPO بهره می برند که این فناوری به لطف ارائه قابلیت رفرش ریت متغیر، می تواند به طور قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

گویا آیفون 15 پرو و پرو مکس هم بار دیگر از نمایشگر 120 هرتز با قابلیت رفرش ریت متغیر استفاده خواهند کرد. گفته می شود اگرچه BOE برای تأمین نمایشگرهای مدل های گران تر آیفون 14 نتوانسته نظر اپل را جلب کند، ولی به تأمین بخشی از پنل های دو مدل مقرون به صرفه تر ادامه خواهد داد. در رابطه با مدل های پرو آیفون 14 پرو هم باید یادآوری کنیم که اپل میخواهد بریدگی نمایشگر آن ها را کنار بگذارد و در عوض از نمایشگر حفره دار بهره ببرد.

LTPO چیست؟

اصطلاح LTPO مخفف اکسید پلی کریستالی دمای پایین است که به نوع خاصی از تکنولوژی بخش پشتی نمایشگرهای اولد اشاره دارد. فناوری اولد هم مخفف دیود نورگسیل ارگانیک است که به زبان ساده، در این نوع نمایشگر هر کدام از پیکسل ها می توانند نور لازم خود را ایجاد نمایند. نمایشگر اولد بدون نور پس زمینه کار می نماید زیرا پیکسل ها به نور جداگانه احتیاجی ندارند. این در حالی است که نمایشگرهای LCD همیشه به نور پس زمینه احتیاج دارند. همین تفاوت در عملکرد آن ها باعث شده که نمایشگرهای اولد انرژی کمتری را مصرف نمایند. نمایشگرهای اولد معمولا برای بخش پشتی از فناوری LTPS یا سیلیکون پلی کریستالی دمای پایین استفاده می نمایند.

اهمیت نمایشگر LTPO به این موضوع برمی شود که برای ارائه رفرش ریت متغیر، بین کنترلر نمایشگر و پردازنده گرافیکی احتیاجی به اجزای اضافی ندارد. نمایشگرهای مبتنی بر تکنولوژی LTPS فقط می توانند دو رفرش ریت مثلا 60 و 120 هرتز را ارائه دهند. اما همان طور که گفتیم، فناوری LTPO در این زمینه تنوع بسیار زیادی را ارائه می دهد و مثلا نمایشگر گلکسی S21 اولترا می تواند رفرش ریت بین 1 تا 120 هرتز را به ارمغان بیاورد که این یک مزیت مهم محسوب می شود.

مزایا و معایب نمایشگرهای LTPO

مهم ترین مزیت این نمایشگرها بحث افزایش عمر باتری است. اگرچه نمایشگرهای اولد در کل از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه هستند، اما در کل خاموش و روشن کردن هرکدام از پیکسل ها به معنای مصرف انرژی موجود در باتری است. اما در نمایشگرهای LTPO، الگوریتم های هوشمند می توانند بخش های ثابت را تشخیص بدهند و با رساندن رفرش ریت به فقط 1 هرتز، عمر باتری را به طور قابل توجهی افزایش می دهند. زمانی هم که اسکرول می کنید، رفرش ریت نمایشگر خیلی سریع به 120 هرتز می رسد و با این کار تجربه جذابی برای کاربر ارائه می شود.

مهم ترین مشکل این نمایشگرها هم بحث قیمت بالای آن ها است. در گذشته، نمایشگرهای LTPO و IGZO به پیکسل های بزرگ تری احتیاج داشتند و به همین دلیل رزولوشن چندان بالایی نمی توانستند ارائه دهند اما حالا این مشکل رفع شده و هزینه های فراوری تنها ویژگی منفی این نوع نمایشگرها محسوب می شود.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2093

به "تور چین ارزان: آیفون 15 پرو ممکن است با نمایشگر ساخت شرکت چینی BOE عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: آیفون 15 پرو ممکن است با نمایشگر ساخت شرکت چینی BOE عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید