اجرای پروژه موسیقی ایران از گذشته تا امروز در فستیوال اپرتو ایتالیا

به گزارش مجله جگوار، پروژه موسیقی ایران از گذشته تا امروز در 26 مهرماه در فستیوال اپرتو در رجواِمیلیای ایتالیا اجرا می گردد.

اجرای پروژه موسیقی ایران از گذشته تا امروز در فستیوال اپرتو ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به دنبال حضور آهنگسازان ایرانی در شصتمین بینال موسیقی ونیز و اجرای پروژه موسیقی ایران از گذشته تا امروز در این رویداد هنری، این پروژه موسیقایی 26 مهرماه در فستیوال اپرتو در رجواِمیلیای ایتالیا نیز اجرا می گردد.

مهدی خیامی آهنگساز درباره این اجرا گفت: بعد از قطعی شدن حضور ایران در شصتمین بینال موسیقی ونیز، پروژه موسیقی ایران از گذشته تا امروز برای فستیوال اپرتو نیز ارسال شد که با استقبال هیات هنری این فستیوال در برنامه سال جاری جا گرفت و بدین ترتیب این کنسرت یک روز بعد از اتمام بینال ونیز در تاریخ 26 مهر 1395 در شهر رجواِمیلیابرگزار خواهد شد.

این آهنگساز درخصوص پروژۀ موسیقایی مذکور تاکید نمود: در این کنسرت قطعۀ نقطه ای بود و دگر هیچ نبود اثر کارن کیهانی برای سنتور و آنسامبل، قطعۀ صبا اثر علیرضا فرهنگ برای تار و آنسامبل و قطعۀ کنسرتو کمانچه اثر بنده برای کمانچه و آنسامبل، توسط دیوِرتیمنتو آنسامبل ایتالیا که یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین آنسامبل های موسیقی معاصر اروپاست به رهبری سندرو گُرلی اجرا می گردد. در اجرای این سه اثر، سامان صمیمی سولیست کمانچه، میلاد محمدی سولیست تار و کارن کیهانی به عنوان سولیست سنتور در ارکستر حضور خواهند داشت.

خیامی گفت: بخش دیگر این پروژۀ موسیقایی به اجرای موسیقی دستگاهی ایران اختصاص دارد که توسط گروه موسیقی مهرآیین متشکل از سامان صمیمی نوازندۀ کمانچه، میلاد محمدی نوازندۀ تار، محمدرضا رییسی نوازندۀ سازهای کوبه ای و کارن کیهانی نوازندۀ سنتور و سرپرست، اجرا خواهد شد.

موسیقی ایران برای اولین بار و با گذشت 86 سال از برگزاری بینال ونیز در این رویداد هنری حضور می یابد که ماحصل این اتفاق، راه یابی موسیقی ایران به فستیوال اپرتو ایتالیا نیز بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 595

به "اجرای پروژه موسیقی ایران از گذشته تا امروز در فستیوال اپرتو ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه موسیقی ایران از گذشته تا امروز در فستیوال اپرتو ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید