بازسازی ساختمان: اختصاص حتمی بودجه برای بازسازی بازار تاریخی اراک

به گزارش مجله جگوار، ایسنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، اختصاص حتمی بودجه برای بازسازی بازار تاریخی اراک صورت می پذیرد.

بازسازی ساختمان: اختصاص حتمی بودجه برای بازسازی بازار تاریخی اراک

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علی اصغر شالبافان در جریان سفر به استان مرکزی در حاشیه بازدید از بازار تاریخی اراک و منطقه نمونه توریستی گردو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دره گردو از هر جهت به لحاظ جاذبه های طبیعی، دسترسی به محیط شهری و احتیاج شهروندان و مسافران به چنین فضایی حائز اهمیت است و زیرساخت های مناسبی در این فضا فراهم است. با واگذاری قطعی اراضی به شهرداری از سوی اداره کل راه و شهرسازی امکان جذب سرمایه گذار فراهم می گردد.

وی با اشاره به اینکه این منطقه، فضایی مناسب برای گذران اوقات فراغت شهروندان اراکی بشمار می رود، افزود: شورای شهر اراک و شهرداری اعلام آمادگی نموده و امیدواریم بزودی با فراهم کردن امکانات لازم بتواند منطقه را برای گذران اوقات فراغت مردم مهیا کند.

شالبافان در مورد تامین بودجه برای توسعه منطقه اعلام کرد: شهرداری و شورای شهر اراک سال جاری اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان را اختصاص داده اند و در سطح ملی نیز به علت اینکه منطقه جز منطقه ها نمونه توریستی است، حتما اعتباری را اختصاص خواهیم داد و در حوزه زیرساخت یاریهای لازم را ارائه خواهیم کرد.

وی توضیح داد: دره گردو منطقه نمونه توریستی است و از این حیث سرمایه گذارانی که برای سرمایه گذاری در منطقه اعلام آمادگی نمایند، قطعا مشمول مزایایی که در حوزه توریستی به سرمایه گذاران داده می شوند.

معاون توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کشور با اشاره به بازدید از بازار تاریخی اراک، با تاکید بر اینکه این مجموعه یکی از بازارهای استثنایی کشور بشمار می رود، گفت: باعث خوشحالی است که شهر اراک چنین مزیت فرهنگی و تاریخی را در خود جای داده است، اما متاسفانه از منظر احیا و حفظ، توجه لازم به آن صورت نگرفته است.

وی گفت: در حوزه بازسازی حتما اعتباری با دستور وزیر میراث فرهنگی اختصاص می یابد تا در اعتبارات سفر ریاست جمهوری این پروژه جایگاه ویژه خود را پیدا کند. در حوزه تسهیلگری برای حضور کسب و کارهای مختلف که بتوانند زمینه حضور مسافران و توریستان برای بازدید از این مجموعه فاخر فرهنگی و تاریخی را فراهم نمایند، حتما اداره کل میراث فرهنگی استان پیگیری لازم را خواهد داشت.

شالبافان با بیان اینکه امیدواریم اراک بتواند از ظرفیت فرهنگی و تاریخی بازار و جاذبه های طبیعی مانند دره گردو در کنار مزیت های جغرافیایی خود نهایت بهره برداری را داشته باشد، گفت: امید است اراک در سالهای آینده با یاری و توجه همه مسئولان امر میزبان توریستان بسیاری باشد.

برندسازی و معرفی استان مرکزی در دستور کار است

علی اصغر شالبافان بعلاوه در حاشیه افتتاح اقامتگاه بومگردی در روستای اناج در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان مرکزی در حوزه های مختلف دارای پتانسیل های توریستی بسیاری است، اظهار کرد: این منطقه از کشور به علت موقعیت جغرافیایی خاص، ظرفیت جذب توریستان داخلی و خارجی را دارد.

وی با بیان اینکه تا به امروز اقتصاد توریستی در استان شکل نگرفته و برای این کار استان باید با ظرفیت های توریستی خود شناخته و شناسانده گردد، گفت: یکی از برنامه هایی که برای استان مرکزی در نظر گرفته شده است، معرفی ظرفیت ها و برندسازی شهرستانهای مختلف استان و روستاهاست و به جهت تنوع و تکثر ظرفیت ها، توسعه پایدار توریستی در استان بهتر محقق می گردد.

شالبافان توضیح داد: یکی از شهرستانهای پرجاذبه استان مرکزی، شهرستان خنداب است که به لحاظ ظرفیت های توریستی کشاورزی و اشتغال پایدار در حوزه توریستی کشاورزی غنی است که در این راستا توسعه توریستی کشاورزی مدنظر قرار گرفته است. بعلاوه جشنواره های مختلف که امکان معرفی ظرفیت ها و جذب توریست را داشته باشد، دنبال می گردد.

وی گفت: مسلما برای جذب توریست احتیاج به توسعه اقامتگاه های بومگردی است که ظرفیت اقامتی شهرستان را ارتقا می بخشد، بعلاوه امکانی برای معرفی فرهنگ و اکوسیستم شهرستان خواهد بود، به همین منظور محدودیت و موانع موجود در جهت صدور مجوزهای اقامتگاه های بومگردی برداشته شده است.

معاون توریستی وزارت میراث فرهنگی افزود: بعضی یاری ها، هرچند ناکافی برای تسهیل امور در نظر گرفته شده است که شامل کاهش تعرفه گاز تاسیسات و اقامتگاه های بومگردی با حمایت مجلس در قانون بودجه 1401 است و امیدواریم که این یاری انگیزه ای برای ورود جوانان به حوزه توریستی و توسعه اقامتگاه های بومگردی باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2105

به "بازسازی ساختمان: اختصاص حتمی بودجه برای بازسازی بازار تاریخی اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: اختصاص حتمی بودجه برای بازسازی بازار تاریخی اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید