انیمیشن بنیادین احتمالا خلاقانه ترین محصول پیکسار و دیزنی است

به گزارش مجله جگوار، دیزنی در امسال قرار است تعدادی فیلم رنگارنگ و شگفت انگیز را، از مارول ها استودیو مارول تا پری دریایی کوچک تقدیم ما می نماید. یکی از عناوینی که بسیار مشتاق دیدنش هستیم و قرار است شانزدهم ژوئن اکران گردد، محصول مشترک پیکسار و دیزنی به نام انیمیشن بنیادین (Elemental) است. اثری با داستانی کاملاً تازه که چهار عنصر طبیعت یعنی آب، باد، آتش و خاک را روی پرده سینما می آورد. تا اینجا دیزنی بیست دقیقه از فیلم را در رویداد سینماکان 2023 به نمایش گذاشت و واکنش های بسیار مثبتی دریافت کرد.

انیمیشن بنیادین احتمالا خلاقانه ترین محصول پیکسار و دیزنی است

بنیادین یک انیمیشن کامپیوتری فانتزی و کمدی درام عاشقانه امریکایی به کارگردانی پیتر سون و تهیه نمایندگی دنیس ریم و بر اساس فیلمنامه ای به قلم برندا هسوئه ساخته شده که در آن لیا لوئیس و مامودو اثی به عنوان صداپیشگان اصلی حضور دارند. در این فیلم ما شاهد پیوند میان یک عنصر آتش به نام امبر (لیا لوئیس) و یک عنصر آب به نام وید (مامودو اثی) هستیم که بر خلاف آنکه نمی توانند یکدیگر را لمس نمایند اما علاقه و کشش متقابل و وجوه اشتراک فراوانی با هم دارند. امبر یک زن جوان، سخت، سریع و آتشین است و وید مردی شوخ، شنگول، احساساتی، و همراه جریان.

گفته می گردد که این اثر با الهام از دوران جوانی و نوجوانی پیتر سون ساخته شده است. او که از بچه ها مهاجران شهر نیویورک است در دهه 1970 در همان شهر بزرگ شد؛ درست در زمانی که تفاوت های فرهنگی و قومی متمایزی در آن موج می زد. او می گوید: پدر و مادرم در اوایل دهه 1970 از کره مهاجرت کردند و یک خواربار فروشی شلوغ در برانکس راه انداختند. ما یکی از گروه عظیمی از خانواده هایی بودیم که با هزاران امید و آرزو به سرزمینی نو رفته بودند. همه ما در ملغمه ای بزرگ از فرهنگ ها، زبان ها و محله های زیبای کوچک ترکیب می شدیم. این چیزی بود که من را به ساختن بنیادین سوق داد.

برای ساخت بنیادین سون و ریم که پیش از این در دایناسور خوب (The Good Dinosaur) با هم کار نموده بودند، دوباره با هم همراه شده و این بار برندا هسوئه، مشاور خلاق انیمیشن قرمز شدن (Turning Red) نیز به عنوان فیلمنامه نویس همراه آن هاست.

در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر سون گفته است که دوره هفت ساله ساخت فیلم ارتباط تنگاتنگی با رابطه او با خانواده اش دارد؛ یعنی زمانی که این ایده برای اولین بار پس از اکران دایناسور خوب در سال 2015 مطرح شد شد. او می گوید: من درباره زایش و خلق شخصیت ها و داستان کاملاً احساساتی هستم. این فیلم درباره قدردانی از پدر و مادر و درک فداکاری های آن هاست. پدر و مادر من هر دو در طول ساخت این اثر فوت کردند و از این جهت برای من دارای بار احساسی بسیاری است و من هنوز در حال درک و کنار آمدن با آن هستم.

منبع: brit

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2278

به "انیمیشن بنیادین احتمالا خلاقانه ترین محصول پیکسار و دیزنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن بنیادین احتمالا خلاقانه ترین محصول پیکسار و دیزنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید