اینتل برای نجات GPU از دست ماینرها تراشه استخراج بیت کوین فراوری می نماید

به گزارش مجله جگوار، همان طور که می دانید ماینینگ یا همان استخراج رمزارز طی چند سال گذشته به شکل عجیبی روی قیمت و موجودی گرافیک ها تأثیر گذاشته است. اما اینطور که به نظر می رسد اینتل می خواهد با ساخت تراشه های مخصوص ماینینگ بیت کوین این مشکل را رفع کند.

اینتل برای نجات GPU از دست ماینرها تراشه استخراج بیت کوین فراوری می نماید

احتمالا تا به امروز به گوش شما هم خورده که ماینرها با استخراج بی رویه رمز ارز به طور کلی روی خیلی از چیزها تأثیر گذاشته اند. یکی از مهم ترین بخش ها گرافیک است که به خاطر این فعالیت ها، هم موجودی آن ها کاهش و هم قیمت آن ها افزایش پیدا نموده است، به طوری که بعد از معرفی یک گرافیک قدرتمند با قیمت مناسب، در انتهای مطلب مربوط به آن باید حتما عبارت اگر بتوانیم آن را در بازار با قیمت مناسب پیدا کنیم را هم اضافه کنیم.

به نظر می رسد اینتل میخواهد با ورود به این بخش، گرافیک ها و گیمرها را نجات دهد. این طور که به نظر می رسد این شرکت می خواهد برای استخراج بیت کوین، تراشه ای اختصاصی فراوری کند تا کاربران دست از سر گرافیک ها برای این کار بردارند. البته خود شرکت در این رابطه چیزی نگفته است اما طبق گفته خبرنگاران وب سایت Toms Hardware، ظاهرا اینتل در پی این است که در کنفرانس بین المللی Solid-State Circuits (به انگلیسی International Solid-State Circuits Conference که با نام اختصار ISSCC نیز شناخته می گردد)، در رابطه با این موضوع صحبت کند. این کنفرانس در تاریخ 20 فوریه (1 اسفند امسال) آغاز می گردد که قرار است در آن در رابطه با تراشه ای صحبت گردد که با ولتاژ بسیار پایین و بهینه برای استخراج بیت کوین صحبت گردد. از این تراشه با نام اختصاری ASIC یاد می گردد که به معنای تراشه ای برای اهداف خاص است.

اینتل البته سال گذشته هم در رابطه با کوشش خود در این زمینه صحبت هایی را مطرح نموده بود. مدیر بخش گرافیک این شرکت، راجا کودوری در یک استریم زنده گفت که شرکت در پی فراوری سخت افزاری مخصوص ماینینگ است. به نقل از وب سایت Toms Hardware، اینتل حتی پیش تر پتنتی را هم برای یک سیستم پردازشی با استفاده از SHA-256 به ثبت رساند. SHA-256 در واقع یک تابع درهم ساز است که بسیاری از رمزارزها از جمله بیت کوین از آن برای تایید تراکنش ها استفاده می نمایند.

اگر اینتل تراشه مخصوص استخراج رمز ارز خود را فراوری و راهی بازار کند، باید بگوییم در واقع وارد مبارزه ای جدی با شرکت چینی بیت مین می گردد که تمام هدف آن فراوری تراشه هایی مخصوص استخراج بیت کوین است. اما اینتل از صفر آغاز نمی کند. افزونه های SHA-256 روی پردازنده های سری Ice Lake و جدیدتر پشتیبانی می شوند و از آن جایی هم که اینتل توانایی خوبی در بهینه سازی عملکرد تراشه دارد می توان امیدوار بود در این جهت پیروز گردد.

این خبر بسیار خوبی برای استخراج گران بیت کوین به شمار میرود اما گیمرها چطور؟ اگر به گفته های راجا کودوری دقت کنیم می بینیم که او پیشنهاد داده تا گرافیک های مخصوص گیمینگ از تراشه هایی که مخصوصا برای استخراج رمزارز طراحی می شوند کاملا سوا باشند. او در صحبت های خود به این نکته اشاره نمود آنچه که آن ها در حال کار روی آن هستند هیچ ارتباطی به گرافیک ندارد چرا که گرافیک ها برای بازی، کارهای گرافیکی و چیزهایی مثل این طراحی می شوند و نه استخراج رمزارز.

او اضافه کرد اینتل در پی راهی است که بتواند با مصرف انرژی کمتر و پرداخت هزینه ای کمتر تراشه ای برای استخراج رمزارز ساخت می توان این مشکل نبود موجودی یا قیمت نجومی گرافیک ها را حل نماید. البته اینتل قرار است در آینده ای نزدیک از تراشه گرافیکی Arc Alchemist رونمایی کند. این احتمال وجود دارد که ماینرها با استفاده از این تراشه هم به استخراج رمزارز بپردازند چرا که اینتل در این رابطه هیچ اطمینانی به کاربران نداده است. مگر اینکه روی آن محدودنماینده تابع قرار دهد، مشابه کاری که انویدیا و AMD برای جلوگیری از استفاده کارت گرافیک شان در انجام کارهای ماینینگ انجام داده اند.

انتظار می رود طی روزهای آینده خبرهای بیشتری هم در رابطه با برنامه های اینتل برای ساخت این تراشه مخصوص استخراج بیت کوین و هم تراشه گرافیکی مجزای آن بشنویم. گفتنی است احتمالا در تاریخ 23 فوریه امسال (5 اسفند)، شاهد رونمایی از تراشه مخصوص ماینینگ اینتل خواهیم بود.

منبع: Gizmodo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2016

به "اینتل برای نجات GPU از دست ماینرها تراشه استخراج بیت کوین فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل برای نجات GPU از دست ماینرها تراشه استخراج بیت کوین فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید