بازداشت دوباره روزنامه نگار سرشناس ترکیه 8 روز پس از آزادی

به گزارش مجله جگوار، پلیس ترکیه یکی از روزنامه نگاران برجسته این کشور را تنها چند روز پس از آزادی، بنا به حکم دادگاه بار دیگر دستگیر کرد.

بازداشت دوباره روزنامه نگار سرشناس ترکیه 8 روز پس از آزادی

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، یک دادگاه استانبول هشت روز پس از تجدید نظر پیروز در حکم دادستان عمومی ارشد علیه احمد آلتان، روزنامه نگار برجسته ترکیه ای و آزادی او، حکمی را برای حبس مجدد وی صادر کرد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، پلیس استانبول آلتان را در خانه اش در همین شهر دستگیر نموده است.

این نویسنده و روزنامه نگار روز چهارم نوامبر همراه با نازلی ایلیجاک که او نیز از روزنامه نگاران برجسته ترکیه است، از زندان آزاد شده بود.

به نوشته خبرگزاری دویچه وله، دادگاه پیشتر حکم حبس ابد این دو روزنامه نگار را که بر سر اتهامات مرتبط با تروریسم علیه آن ها صادر شده بود، تغییر داد و آلتان و ایلیجاک را به اتهام یاری به یک سازمان تروریستی که جرم سبک تری محسوب می گردد، به ترتیب به 10.5 و 9 سال زندان محکوم کرد که مشمول آزادی مشروط شدند. از زمان آزادی آنان تاکنون، حکمی برای دستگیری مجدد ایلیجاک صادر نشده است.

گروه حامی حقوق بشر آرتیکل 19 در واکنش به دستگیری مجدد آلتان در توییتر نوشت: هیچ کلمه ای نمی تواند این بی عدالتی را پس از تنها یک هفته آزادی توصیف کند.

آلتان پس از آزادی در مطلبی که از سوی روزنامه گاردین منتشر شد، نوشت: در حالی این متن را می نویسم که منتظر تصمیم یک قاضی درباره مخالفت یک دادستان با آزادی ام هستم و آن ها ممکن است دوباره من را به زندان بفرستند.

آلتان و ایلیجاک، از جمله روزنامه نگارانی هستند که در پی کودتای نافرجام سال 2016 در ترکیه دستگیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 587

به "بازداشت دوباره روزنامه نگار سرشناس ترکیه 8 روز پس از آزادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت دوباره روزنامه نگار سرشناس ترکیه 8 روز پس از آزادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید