با 15 غذای مخصوص چینی آشنا شوید

به گزارش مجله جگوار، اگر تاکنون به چین نرفته اید و قصد رفتن به آنجا را داشته باشید، مطمئناً یکی از دغدغه های شما، غذا خوردن است.

اینکه چه غذاهایی بخورید و آیا می توانید با آن ها کنار بیایید یا نه، می تواند ذهن شما را مشغول کند. ما در ادامه برخی از معروف ترین غذاهای چینی را معرفی نموده ایم که اغلب هم با گوشت یا پرندگان تهیه می شوند. لطفاً ادامه مطلب را بخوانید.

با 15 غذای مخصوص چینی آشنا شوید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

  • اردک پکینگ (Peking duck)

گوشت اردک با پوست نازک و ترد آن یکی از غذاهای محبوب چینی هاست. این غذا با پنکیک پیازچه، خیار و سس هویسن سرو می شود. این غذا که به اردک پکنی مشهور است یکی از معروف ترین غذاهای موردعلاقه مردم پکن است.

  • کانگ یو بینگ (cong you bing)

این غذا مدل چینی پنکیک مرزه است که از پیازچه خردشده با مخلفات در مغز نان مسطح تهیه می شود.

  • یو شیانگ روسی (Yu xiang rou si)

یو شیانگ روسی شامل گوشت سرخ شده در سبزی هایی چون قارچ و فلفل است که با سس سیر سرو می شود. این غذا در جنوب ایالت سیچوان هواداران بسیاری دارد..

  • نیلوفر اسمانتوس (osmanthus lotus)

اگرچه این یک گیاه محسوب می شود اما شیرینی بیش از حد آن به این ریشه طعمی چون نبات داده است. ریشه اسمانتوس به همراه سس قرمز شیرین، گلاتین برنج و کمی از خود گیاه نیلوفر اسمانتوس سرو می شود. این غذا یکی از غذاهای معروف خیابانی شهر شانگهای است اما در استان هانگژو هم سرو می شود.

  • یو ژیا مو (iou jia mo)

این غذا نسخه چینی همبرگر است، که از گوشت چرخ نموده سرخ شده به همراه پیاز تشکیل شده با در نان پیچیده می شود. اگرچه ریشه این غذا به استان شیاآنشی باز می شود اما این غذا امروزه در سرتاسر چین علاقه مندان بسیاری دارد.

  • ژیا جیانگ میان (zha jiang mian)

ژیا جیانگ میان (zha jiang mian)، از خمیر اشتهاآور سویا و نودل تشکیل شده است. این غذا که بازمانده از سنت دیرین چینی ها در سرو نودل است در هر منطقه از چین به روش متفاوتی طبخ می شود.

  • گان بیان سی جی دو (Gan bian si ji dou)

گان بیان سی جی دو (Gan bian si ji dou)، یا لوبیا سبز خشک سرخ شده غذای محلی استان سیچوان چین است. برای تهیه این غذا، ابتدا رشته های لوبیا سبز کباب می شود تا بافت آن ها ترد شود. سپس لوبیا سبزهای کباب شده در مخلوطی از پیازچه، زنجبیل، سیر و ریشه خردل سرخ می شود.

  • تخم مرغ صدساله (Century eggs)

تخم مرغ صدساله (Century eggs) غذایی به ابتکار مردم هونان چین است. همان طور که از نام آن برمی آید تخم مرغ، اردک یا بلدرچین در ترکیبی از خاک رس، خاکستر، نمک، آهک و پوست برنج برای هفته ها یا ماه ها چال می شود و طی فرآیندی رنگ، بو و مزه آن تغییر خاصی می نماید.

  • دن دن مین (dan dan mein)

این ظرف رشته پرطرفدار در خیابان های استان سیچوان، از رشته فرنگی آغشته به ترشی سبزی ها و گوشت چرخ نموده تشکیل شده است. این غذا دن دن مین (dan dan mein) نام دارد و با روغن چیلی درست می شود.

  • ما پو توفو (ma po tofu)

شاید تلفیق توفو (چیزی شبیه پنیر که از شیر سویا درست می شود) و گوشت کمی عجیب به نظر برسد اما ما پو توفو (ma po tofu) غذای لذیذ برای مردم استان سیچوان چین است. این غذا از مخلوط توفو ، گوشت و سس سبزی ها در روغن چیلی درست می شود.

  • کونگی (congee)

کونگی (congee) سوپ غلیظ برنج است. این غذا از پخت دانه های برنج در آب به دست می آید. کونگی در چین به همراه بسیاری دیگر از غذاها همچون مرغ، گوشت و دونات سرو می شود.

  • چار سیا بائو (char siu bao)

چار سیا بائو (char siu bao) غذای منطقه کانتوکی چین است که از گوشت چرخ نموده با سس شیرین گوشت درست شده و در مغز نان بخار پز می شود.

  • شومای (Shumai)

شومای (Shumai) نوع خاصی از پیراشکی است که مختص استان گوانگدونگ است. این پیراشکی معمولاً با میگو و گوشت و سبزی ها پر شده و به طور معمول به عنوان میان وعده سرو می شود.

  • مرغ بگار (beggars chicken)

این مرغ برخلاف نام آن (بگار به معنی فقیر) غذایی بسیار غنی و مختص استان جیانگ سو است که طبخ آن به مهارت زیادی احتیاج دارد. این غذا که از مرغ شکم پر با گوشت چرخ نموده و قارچ درست شده در برک نیلوفر آبی پیچیده شده و با خاک رس پخت می شود. پس از طبخ کامل غذا، خاک رس اطراف مرغ شکسته شده و مرغ بگار آماده سرو می شود.

  • یو تیائو (you tiao)

این غذا نسخه چینی کرولر (کلوچه تخم مرغی سرخ شده) است که شکلی شبیه خمیر سرخ شده طلایی رنگ دارد. رد پای این غذا که به همراه کانگی سرو می شود را در بسیاری از خیابان های چین می توان یافت.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 335

به "با 15 غذای مخصوص چینی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 15 غذای مخصوص چینی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید