بهترین مراکز خرید سوغاتی در بمبئی

به گزارش مجله جگوار، 2 بازار خوب و ارزان برای خرید سوغاتی در بمبئی

بمبئی شهری است برای همه چیز و همه کس. این جمله شاید بهترین جمله برای توصیف این شهر شلوغ و مهم هند باشد. بمبئی همچنین یکی از توریستی ترین شهرهای این کشور و بهشت آمال و آرزوهای هندی های زیادیست که دوست دارند از شهرشان مهاجرت نمایند و به این شهر بروند. اما در اینجا نمی خواهیم درباره آداب و رسوم مردم بمبئی و دیدنی های آن صحبت کنیم بلکه قصد داریم تا تعدادی از مهمترین مراکز خرید بمبئی را به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید:

بهترین مراکز خرید سوغاتی در بمبئی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

تا چند سال گذشته بمبئی و در کل کشور هند به ارزان بودن معروف بود که البته هنوز هم همینطور است اما اوضاع درباره شهر بمبئی تا حدی تغییر نموده است. شاید این شهر مثل قبل ها ارزان نباشد اما هنوز هم با کمی گشت و گذار می توان سوغاتی های خوب و ارزشمندی را با هر بودجه ای خریداری کرد.

1-بازار کولابا:

بازار کولابا یکی از متنوع ترین بازارهای تمام هند و شهر بمبئی است و مطمئن باشید مثل آن را در هیچ جای دیگر پیدا نمیکنید. چرا متنوع است؟ چون همه چیز در این بازار وجود دارد. محصولات مختلفی که در این بازار به فروش می رسد باعث شده تا یکی از اولین انتخابهای توریست ها برای خرید سوغاتی با بودجه مناسب، کولابا باشد. البته شاید هنگام رفتن به این بازار، آن را یکم شلوغ ببینید و از دست فروشنده هایی که می خواهند با کوشش به شما بادکنک و چیزهای دیگر بفروشند کلافه شوید. اما قبول کنید که بخشی از فرهنگ بازارگردی، فروشنده های سنتی هستند. خوبی کولابا این است که اگر به آن بروید، امکان ندارد دست خالی بیرون بیایید و هرچیزی در اینجا می توانید بخرید از زیورآلات هندی و صنایع دستی منحصر بفرد هند گرفته تا ظرف و ظروف کریستالی و برنجی و کتاب و عودهای ناب هندی .پس به امتحانش می ارزد. بعد از سفر به بمبئی و یک خرید راضی کننده و سروکله زدن با فروشنده ها احتمالا حسابی خسته می شوید. در اینصورت می توانید سری به کافه های معروف Leopald یا Café Mondegar بزنید و با یک فنجان قهوه خوش طعم خستگی را از تن بدر کنید.

2- شور بازار:

بازار شور (Chor Bazaar) را می توان تقریبا بزرگترین بازار محلی هند و از بهترین جاذبه های گردشگری در بمبئی دانست. اسم اصلی این بازار، پرسروصدا است و مانند دیگر جاهای هند واقعا هم پر سر و صدا است. بازار قدیمی شور 150 سال قدمت دارد و یکی از قدیمی ترین مکان های بمبئی هم محسوب می گردد که علاوه برجنبه بازار گردی می تواند جنبه تاریخ گردی هم داشته باشد. در این بازار خبری از کتاب و لباس نیست. اگر به دنبال وسایل آنتیک و عتیقه هستید تا برای سوغاتی بخرید، شور پر از اینجور کالاهاست.

جالب است بدانید بازار شور در همه ایام هفته به جز روزهای آدینه تعطیل است اما آدینه ها بازاری درست در همین منطقه با نام بازار آدینه فعالیت می نماید که در این بازار هم اشیا آنتیک و عتیقه به فروش می رسد!

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 498

به "بهترین مراکز خرید سوغاتی در بمبئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مراکز خرید سوغاتی در بمبئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید