برترین گل ها برای آخر بهار

به گزارش مجله جگوار، درست است که هنوز آخر بهار نشده اما اگر می خواهید این گیاهان را در زمانی که گل دارند داشته باشید، باید همین الان اقدام به کاشت شان کنید.

برترین گل ها برای آخر بهار

گیاهان پیاز دار بهاری نعمت بزرگی هستند، به خصوص بعد از زمستان. با فرا رسیدن بهار همه ما به صرافت تمیز کردن باغچه و کاشت گیاهان نو می افتیم و خلاصه تمرکزمان را به جای گیاهان خانگی، بر گیاهان بیرونی می گذاریم.

گیاهانی که امروز به شما معرفی می کنیم از اواسط بهار گل می دهند و نگهداری بسیار آسانی دارند. در حقیقت برخی از آنها بعد از کاشت دیگر مراقبت چندانی نمی خواهند.

1- گونه های سیر

تعجب نکنید. سرده سیر یا آلیوم یک از سرده های گیاهی است که گیاهان مختلفی (از جمله سیر خودمان) را شامل می گردد. گیاهان گلدان این سرده گل های خود را دیرتر از لاله نمایان می نمایند. اگر در منطقه های با هوای سرد زندگی می کنید، می توانید این گیاهان را در فصل پاییز بکارید. اما اگر در منطقه ها گرم زندگی می کنید، فصل بهار برترین فصل برای کاشت آن است. این گیاهان گل هایی به رنگ های مختلف هم دارند.

به نظر می رسد جانوران هم علاقه ای به خوردن اعضای این خانواده ندارند و خیلی وقت ها حتی از گیاهان این خانواده به عنوان دور نماینده آفات هم استفاده می گردد.

2- قلب خونین

برخی گیاهان چند وقتی سرزبان ها می افتند و بعد هم فراموش می شوند. اما در خصوص قلب خونین اینطور نیست. البته فهمیدن دلیل آن آسان است. اگر به جلوه آن در یک باغچه سایه دار نگاه کنید کاملا متوجه می شوید. قلب خونین از ابتدا تا انتهای بهار گل دارد و با رسیدن تابستان گل های خود را از دست می دهد اما شاخسار گیاه آنقدر دیدنی هست که جای گل ها را پر کند.

این گیاه می تواند آفتاب مستقیم بهاری را تحمل کند اما با رسیدن تابستان به مکانی اندکی سایده دار احتیاج دارد. قلب خونین خاکی مرطوب و با زهکشی عالی را دوست دارد.

3- برونرا

یکی از خوبی های برونرا این است که به میزان آفتاب کاری ندارد و در باغچه ای سایه دار هم گل می دهد. این گیاه به نام برونرای برگ قلبی یا فراموشم مکن دروغین هم شناخته می گردد. در اواسط یا اواخر بهار گیاه گل های آبی رنگ کوچکی فراوری می نماید. با وجود اینکه گل ها عمر کوتاهی دارند، برگ های زیبا و قلبی شکل گیاه در تمام فصل تر و تازه می مانند. به تازگی واریته های نو از این گیاه به بازار عرضه شده که رنگارنگ تر هستند.

4- تاج الملوک

به نظر می رسد چند سالی است که گل تاج الملوک به دست فراموشی سپرده شده، مایه تاسف است. چرا که این گیاه نه تنها ظاهری دل انگیز دارد، بلکه شهد خوش طعمش هم حشرات گرده افشان و پروانه ها را به باغچه می کشاند. از این گیاه انواع هیبریدی در انواع رنگ ها فراوری شده که هر کدام از دیگری خیال انگیز تر هستند. تاج الملوک هر گونه شرایط آب و هوایی را تحمل می نماید و در آخر هم خودش دانه افشانی می نماید. اگر بیشتر از یک گونه از آن را در باغچه دارید، خود را برای داشتن گیاهانی با رنگ های نو و غیر منتظره آماده کنید!

5- شمعدانی

شمعدانی آشنای همه ما ایرانی ها است. این گیاهان زیبا و اصیل گلدهی شان را از اواخر بهار آغاز می نمایند. اگر خیلی وقت است سری به گلفروش ها نزده اید، بد نیست سال جاری بهار این کار را بکنید و نگاهی به گونه های نو شمعدانی بیاندازید. رنگ ها و هیبریدهایی که به تازگی فراوری شده اند بی نظیرند. یکی دیگر از خوبی های شمعدانی این است که این گیاه تا زمانی که دوباره سرما و یخبندان آغاز گردد برای شما گل می دهد. این گیاه رشد آرامی دارد.

6- رز نوئل

اگر قیمت این گیاه در منطقه ای که زندگی می کنید زیاد نیست، تمام باغچه تان را با آن پر کنید! این گیاه بی نهایت زیبا است! گل های رز نوئل سرشان را به سمت پایین خم می نمایند و چشم انداز ای جالب به وجود می آورند. رز نوئل در انواع رنگ ها یافت می گردد پس پیشنهاد می کنم در هنگام خرید تنها یک رنگ را تهیه نکنید و سعی کنید بوته هایی با رنگ های مختلف تهیه کنید تا جلوه باغچه تان دو چندان گردد.

7- گل آتشین (نردبان یعقوب)

وقتی گل آتشین به گل می رود، نادیده گرفتن آن سخت است. نام انگلیسی آن گل نردبانی است چرا که انگار برگ های گیاه به صورت نردبانی بر روی ساقه آن قرار دارند. گیاه گل هایش را بر روی ساقه گل دهنده در بالای شاخسار تشکیل می دهد. بیشتر واریته های گل نردبانی به رنگ های بنفش یا بنفش - آبی هستند. اما به تازگی واریته هایی به رنگ های سفید، زرد و صورتی هم فراوری شده است. گل های گل آتشین تا اوخر تابستان بر روی گیاه باقی می مانند.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2156

به "برترین گل ها برای آخر بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین گل ها برای آخر بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید