تایید بذرهای فراوری شده توسط محققان دانشگاه آزاد

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدمهدی طهرانچی، در مراسم انعقاد تفاهم نامه حمایت از توسعه فناوری بذر میان صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در شرایط تحریم فعلی که دشمن جنگ مالی را شروع نموده، انعقاد چنین تفاهم نامه هایی می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

تایید بذرهای فراوری شده توسط محققان دانشگاه آزاد

وی ادامه داد: در زمینه ارتباط میان صنعت و دانشگاه اقداماتی با نمادهای غربی انجام شده است، اما در طول 40 سال نتیجه درخور توجهی دریافت ننموده ایم. ما ملتی با بازارهای تاریخی هستیم به گونه ای که هر شهری زیست بوم خاص خود را دارد، از همین رو دانشگاه آزاد کوشش دارد تا با شناخت این شرایط و با یاری فناوری و نوآوری، با بومی سازی احتیاجهای جامعه، آنها را رفع سازد.

طهرانچی گفت: به همین دلیل محققان دانشگاه آزاد طی هفت سال گذشته در واحد خراسان تحقیقات گسترده ای را در زمینه فراوری بذر مورد احتیاج کشور شروع نموده اند؛ چراکه دشمن می خواهد نه تنها ما را در زمینه هسته ای، فضایی و تجهیزات پزشکی وابسته کند، بلکه حوزه فناوری بذر ما را نیز مورد هدف قرار داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اضافه نمود: در حال حاضر بیشتر بذرهای مورد احتیاج کشور از خارج وارد می گردد، بر همین اساس به دنبال کارآمدسازی جریان علم و فناوری در دانشگاه هستیم. خوشبختانه در این زمینه ادبیات نوینی در صندوق نوآوری و شکوفایی حاکم شده و از یک سال گذشته اتفاقات نویی در این زیست بوم شکل گرفته است. علاوه بر این حمایت سازمان اوقاف برای توسعه فناوری بذر فراوری شده بسیار موثر بود و امیدواریم ثمرات آن را در سال های آینده مشاهده کنیم.

وی، دانشگاه آزاد اسلامی را آماده فراوری دانش و فناوری های مورد احتیاج کشور دانست و گفت: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی بذرهای فراوری شده در این پروژه را تایید نموده است. علاوه بر این، بذرهای فراوری شده توانسته است استقبال 85 درصدی کشاورزان را نیز به همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 305

به "تایید بذرهای فراوری شده توسط محققان دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید بذرهای فراوری شده توسط محققان دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید