استاد ایرانی بعد از تبرئه در آمریکا مجددا بازداشت شد

به گزارش مجله جگوار، یک استاد دانشگاه ایرانی که ابتدا به اتهام سرقت پژوهش هایش از دانشگاه هاروارد بازداشت شده بود بعد از تبرئه به دلیل ابطال ویزا بازداشت شد.

استاد ایرانی بعد از تبرئه در آمریکا مجددا بازداشت شد

به گزارش خبرنگاران فارس، فارس با انتشار این خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف می نویسد: سیروس عسکری پژوهش ها و دستاوردهای علمی شایانی در حوزه متالورژی داشته و به بهانه نقض تحریم های آمریکا در بدو ورود به کشوری که تحصیلات دوره دکترای خود را در آنجا گذرانده بود، بازداشت می گردد. اتهامی که بعد از چند ماه در دادگاهای آمریکا از آن تبرئه شد اما دوباره به بهانه واهی حضور غیرقانونی، بازداشت و در زندانی با کمترین امکانات بهداشتی قرار داده شد.

در حال حاضر، همزمانی این بازداشت با همه گیری ویروس کرونا و نبود اقدامات پیشگیرانه در زندان آمریکا، نگرانی های جامعه علمی را بیش از پیش نموده است.

دانشگاه صنعتی شریف در این مدت به وسیله دستگاه دیپلماسی، پیگیر شرایط عضو خانواده خود بوده و کوشش نموده تا بتواند مقدمات بازگشت سیروس عسکری را فراهم کند که در این زمینه، از کوشش های بی وقفه و مستمر وزارت امور خارجه تشکر می نماید و امیدوار است با پیگیری های صورت گرفته، بزودی مقدمات بازگشت ایشان به کشور فراهم گردد.

سیروس عسگری دانشمند ایرانی زندانی در بازداشتگاه اداره مهاجرت آمریکا به روزنامه انگلیسی گاردین گفت که مسئولان بازداشتگاه به عمد ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار زندانیان قرار نمی دهند تا بیماری کووید 19 آنها را از پای درآورد.

روزنامه گاردین چند روز قبل نوشت که سیروس عسگری که با وجود تبرئه از اتهام نقض تحریم های ایران، در بازداشتگاه اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا گرفتار شده خبر داده که بازداشتگاهش آلوده و پر ازدحام است و مقام ها اقدام چندانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام نمی دهند.

این استاد 59 ساله مهندسی مواد که در نوامبر 2019 از اتهام سرقت اسرار تجاری مرتبط با فعالیت های دانشگاهی خود در دانشگاه اوهایو تبرئه شده بود به علت ابطال روادیدش هنوز در بازداشت اداره مهاجرت آمریکا به سر می برد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 955

به "استاد ایرانی بعد از تبرئه در آمریکا مجددا بازداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد ایرانی بعد از تبرئه در آمریکا مجددا بازداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید