تبادل پیغام بین تهران و واشنگتن به وسیله کشورهای عربی

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران : معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس با اشاره به تمایل دولت کنونی آمریکا به مذاکره با ایران، مدعی تبادل پیغام میان تهران و واشنگتن به وسیله بعضی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شد.

تبادل پیغام بین تهران و واشنگتن به وسیله کشورهای عربی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در حالی که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان اخیرا در گفت وگویی اعلام نمود: ما مخالف مذاکره نبودیم، مخالف مذاکره هم نیستیم، مذاکره هم در چارچوب 1+5 امکان پذیر است، اما ورود آمریکا به این چارچوب نیازمند این است که خودش را با مقررات تطبیق دهد. ما هم نمی گوییم که خود را با مقررات تطبیق نمی دهیم. اگر آمریکا خود را با مقررات تطبیق دهد، ما نیز خودمان را با مقررات تطبیق می دهیم و این موضوعی است که صریحاً اعلام شده است. الشرق الاوسط، به نقل از تیموتی لیندرکینگ، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس مدعی شد که دولت کنونی آمریکا تمایل واقعی به مذاکره مستقیم با ایران داشت اما تهران این مساله را نپذیرفت و به رفتارهای خود ادامه داد.

وی گفت: پیغام هایی میان ایران و آمریکا به واسطه بعضی کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) رد و بدل شد.

این مسئول آمریکایی بدون اشاره به زمان تبادل پیغام ها و بدون نام بردن از واسطه ها گفت: امیدواریم که واشنگتن و تهران بر خلاف تماس های غیر مستقیمی که در راستای تبادل زندانیان و دیگر امور به وسیله واسطه ها داشتند، به مذاکره مستقیم برسند.

وی بار دیگر بر تمایل دولت ترامپ به مذاکره با ایران تاکید نمود و گفت: این ایران است که تمایل به گفت وگو ندارد و امیدوارم بر اساس شروط و قوانینی که در خصوص آن ها توافق نظر داریم به گفت وگو برسیم.

به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا نیز در گفت و گویی در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ اقدام نظامی علیه ایران اتخاذ می نماید گفت: نه فکر نمی کنم. این یکی از همان روش های معمول غیرمعقول، گمراه کننده و متناقض و عجیبی است که طبق آن تصمیم گیری می نماید.

بولتون ادامه داد: به ذهنش خطور می نماید و فکر می نماید که خوب می گردد اگر چنین کاری را انجام دهد. سپس درباره اش صحبت می نماید و بعد از آن منصرف می گردد و توجهش به چیزی دیگر جلب می گردد. فکر نمی کنم که اصلا احتمال چنین چیزی وجود داشته باشد.

بولتون سپس گفت که از نظر او ترامپ ظرف مدت سی روز آینده به دیدار با مقامات ایران و مذاکره برای بازگشت به توافق هسته ای فکر می نماید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1361

به "تبادل پیغام بین تهران و واشنگتن به وسیله کشورهای عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادل پیغام بین تهران و واشنگتن به وسیله کشورهای عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید