تجمع و تحصن دانشجویان پردیس شهید عباسپور جواب داد ، رئیس پاسخگو، پیگیر لغو مصوبه جدید آموزشی

به گزارش مجله جگوار، دانشجویان پردیس شهید عباسپور که طی چند روز گذشته برای لغو مصوبه ای آموزشی دست به تجمع و تحصن زده بودند در ملاقات با رییس دانشگاه برای رفع مشکلاتشان دلگرم شدند.

تجمع و تحصن دانشجویان پردیس شهید عباسپور جواب داد ، رئیس پاسخگو، پیگیر لغو مصوبه جدید آموزشی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، جمعی از دانشجویان دغدغه مند پردیس شهیدعباسپور دانشگاه شهیدبهشتی ساعت 12 روز سه شنبه 10 دی ماه 98 در پردیس ولنجک دانشگاه شهیدبهشتی در پی اعتراضات خود به برخی مصوبات آموزشی برای جمع آوری امضا طومار گرد هم آمدند، در واقع اعتراض آن ها به مصوبه وزارت علوم برای دانشگاه های سطح 1 و 2 بود که در تبصره ماده 5 آن اجازه پول دریافت را به دانشگاه برای حذف درس و یا پاس نکردن درس از دانشجو داد و بدون هیچ اشاره ای به مبالغ و زمان دریافت آن، تعیین موارد فوق به هیئت امنای خود دانشگاه سپرده شد.

بیشتر بخوانید: جزئیاتی از اعتراض دانشجویان پردیس شهید عباسپور/ دانشگاه قانع شد پول اضافه نگیرد

سپس دانشجویان از ساعت 13 اقدام به تحصن روبروی درب اصلی ریاست کل دانشگاه شهید بهشتی کردند و خواهان ملاقات با نصیری قیداری، ریاست دانشگاه شهیدبهشتی بودند. در این حین کاظم زاده، رییس حراست و افضلیان، معاون آموزشی دانشگاه در بین دانشجویان حاضر شده و توضیحاتی را دادند که در نهایت نتوانست هیچ کدام از دانشجویان را قانع کند.

4 ساعت از تحصن دانشجویان در سرمای زمستانی گذشت و نصیری قیداری برای برگزاری جلسه ای با تمام دانشجویان معترض حاضر شد البته شنیده ها حاکی از آن است که در این بازه زمانی وی مشغول پیگیری مطالبات دانشجویان بود.

در این جلسه که به مدت یک ساعت و نیم به طول انجامید، دانشجویان ضمن بیان موارد مطرح شده در طومار اعتراضی دانشجویان که به امضای بیش از 2000 نفر رسیده بود، مراتب نارضایتی خود از وضع موجود را به سمع و نظر ریاست دانشگاه رساندند.

در ادامه جلسه نصیری قیداری ضمن توجه به تمامی مطالبات دانشجویان، به آن ها دلگرمی و اطمینان داد که در چند منظر تمامی تلاش خود را انجام خواهند داد. نخست آنکه با لغو مصوبه جدید آموزشی موافق است و با پیگیری این مشکل در جلسه بعدی هیئت امنای دانشگاه تمام توان خود را برای لغو این مصوبه و البته ترغیب کردن بقیه اعضای شورا انجام می دهد.

طبق گفته های نصیری قیداری جلسه بعدی هیئت امنای دانشگاه قطعا تا پیش از شروع سال آینده تشکیل خواهد شد، اما در ترم تحصیلی جاری از هیچ دانشجویی برای حذف، مردودی یا هرگونه انتخاب مجدد درس جریمه و هزینه ای اخذ نمی شود و تمامی حذف های این ترم حذف مجاز تلقی می شود.

همچنین رییس دانشگاه شهیدبهشتی تضمین کرد دانشجویان حاضر در اعتراضات و تحصن های سه روز گذشته در کمیته انضباطی و حراست بازخواست نخواهد شد هرچند که اقدامی خلاف حقوق خود انجام نداده است.

علاوه بر این نصیری قیداری به مطالبات دانشجویان ضمن توجه به مطالبات دانشجویان برای تشکیل شورای صنفی، برگزاری انتخابات مجدد در اسفند ماه و استقرار صندوق رای در تمامی دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه برای تشکیل هر چه بهتر شورای صنفی نیز موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: انتخابات شورای صنفی دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی این بار هم به نتیجه نرسید!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 721

به "تجمع و تحصن دانشجویان پردیس شهید عباسپور جواب داد ، رئیس پاسخگو، پیگیر لغو مصوبه جدید آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع و تحصن دانشجویان پردیس شهید عباسپور جواب داد ، رئیس پاسخگو، پیگیر لغو مصوبه جدید آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید