تصمیم گیری درباره کمبودهای بهداشتی و درمانی خوزستان

به گزارش مجله جگوار، معاون کل وزارت بهداشت، گفت: استان خوزستان به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفرهای وزیر بهداشت در طول پنج سال گذشته بود و دکتر هاشمی 17 بار به این استان سفر داشتند و در این سفر 5 روزه، در 16 شهرستان و معاونین وزارت بهداشت نیز در سایر شهرستان های این استان حضور پیدا کردند.

تصمیم گیری درباره کمبودهای بهداشتی و درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگاران، دکتر ایرج حریرچی با اعلام این مطلب، گفت: در این سفر، تصمیمات بسیار مهمی برای حوزه سلامت استان خوزستان گرفته و فقط برای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در مورد ایجاد بیش از 1000 تخت بیمارستانی، تصمیم گیری شد. وی توضیح داد: برای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی بهبهان، شوشتر و آبادان نیز تصمیمات مستقلی گرفته گردیده و در مورد تمام مسائل حوزه سلامت و مراکز ارائه خدمات از خانه بهداشت تا بیمارستان و همچنین ساعات فعالیت آنها نیز بحث و آنالیز های دقیقی انجام شد. سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت و مسئولان استان خوزستان در اهواز، تصمیماتی نیز در خصوص تامین تجهیزات و دستگاه های مورد احتیاج مراکز بهداشتی و درمانی گرفته شد، اضافه کرد: خوشبختانه دو بیمارستان دولتی با ظرفیت 350 تخت، در این سفر به بهره برداری رسید و پیشرفت های خوبی در پروژه های نیمه تمام بهداشتی و درمانی این استان داریم. وی یادآور شد: بخش عمده ای از وقت این جلسه و تصمیمات آن، مربوط به رسیدگی به مناطق محروم خوزستان بود و محور تصمیم گیری ها این بود که باید بتوانیم اکثر بیماران خوزستانی را در همین استان، درمان کنیم. معاون کل وزارت بهداشت از دانشگاه جندی شاپور به عنوان مبدا و منشا دانشگاه های علوم پزشکی یاد کرد و گفت: باید در شان دانشگاه جندی شاپور به مردم خوزستان، خدمات ارائه دهیم و مردم این منطقه از قومیت های مختلف، شریف ترین و شایسته ترین مردمی هستند که توفیق خدمت کردن به آنها را داریم. بنابر اعلام وبدا، حریرچی از برگزاری نشستی در وزارت بهداشت در هفته آینده با حضور استاندار خوزستان به منظور پیگیری و حل کمبودهای حوزه سلامت خوزستان اطلاع داد و اضافه کرد: در چند هفته گذشته، وزیر بهداشت، مدت زیادی از وقت خود را در استان های خراسان جنوبی و رضوی، آذربایجان های غربی و شرقی، قزوین، یزد، البرز و خوزستان گذراند و ممکن است در این سفرها، حاشیه هایی هم ایجاد گردد، لذا از رسانه های رسمی و آنهایی که با پول بیت المال ارتزاق می نمایند، تقاضا دارم به این نکته توجه نمایند که برای تحت الشعاع قرار دادن اقدامات بسیار خوبی که توسط وزارت بهداشت انجام می گردد و برای کمرنگ کردن تاثیرات مثبت این سفر عملیات روانی غیر اخلاقی و غیر حرفه ای طراحی ننمایند و اجازه دهند خدمتگذاران حوزه سلامت توفیق خدمت رسانی داشته باشند. در این راستا آنچه مهم است، ارائه خدمات مطلوب به مردم کشور است. وی اعلام نمود: با سیاست های اعمال گردیده و کنترل هزینه ها، وضعیت پرداختی های بیمه سلامت به وزارت بهداشت نسبت به سال های گذشته، بهبود جدی یافته است.

حریرچی در انتها گفت: مردم در مورد دارو به هیچ عنوان نگران نباشند چون دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و شیرخشک به اندازه کافی تامین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 58

به "تصمیم گیری درباره کمبودهای بهداشتی و درمانی خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیری درباره کمبودهای بهداشتی و درمانی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید