کوشش اروپا برای توقف دسته جمعی فروش سلاح به ترکیه

به گزارش مجله جگوار، رئیس جمهور فرانسه پنجشنبه گفت پاریس در کوشش است کشورهای اروپایی در کوششند به صورت جمعی فروش سلاح به سوریه را متوقف نمایند.

کوشش اروپا برای توقف دسته جمعی فروش سلاح به ترکیه

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پنجشنبه گفت کشورهای اروپایی در تلاشند به صورت جمعی فروش سلاح به ترکیه را متوقف نمایند.

پیش از این بعضی کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، فرانسه، آلمان، نروژ، چک و فنلاند صادرات سلاح خود به ترکیه را در اعتراض به عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه متوقف نموده بودند.

با وجود این، وزیران خارجه اتحادیه اروپا در جلسه روز دوشنبه خود در لوکزامبورگ در توافق برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ترکیه ناکام مانده و صرفا در بیانیه ای عنوان کردند که در این رابطه موضعی محکم اتخاذ می نمایند.

در بیانیه ای که در وبگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا منتشر شده، حمله ترکیه به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه محکوم و عنوان شده است که این اقدام می تواند تبعات قابل توجهی داشته باشد.

در بیانیه وزرای خارجه در خصوص فروش سلاح به ترکیه آمده است: کشورهای عضو متعهد شدند که مواضع ملی خود در قبال سیاست صادرات تسلیحاتی به ترکیه را تقویت نمایند.

عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد شمال سوریه که از 17 مهر شروع شد، با انتقاد شدید کشورهای اروپایی و اتحادیه عرب روبرو شد. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه میخواهد تا عمق 30 تا 35 کیلومتری سوریه پیشروی کند.

ترکیه از روز چهارشنبه (17 شهریورماه) به بهانه مقابله با تروریسم و ایجاد یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه حمله نموده است. این اقدام که با محکومیت جهانی روبرو شده همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 461

به "کوشش اروپا برای توقف دسته جمعی فروش سلاح به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش اروپا برای توقف دسته جمعی فروش سلاح به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید