کوشش برای گرمی روابط پس از 57 سال در سفر زمستانی رئیس جمهور اندونزی به کابل

به گزارش مجله جگوار، رئیس جمهور اندونزی پس از 57 سال و پس از دیدار با همتای پاکستانی خود برای ایفای نقش در روند صلح افغانستان صبح امروز وارد کابل شد.

کوشش برای گرمی روابط پس از 57 سال در سفر زمستانی رئیس جمهور اندونزی به کابل

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از پژواک، جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی پس از دیدار با مقامات پاکستانی، امروز وارد کابل شد.

ویدودو پیش از این در سفر به اسلام آباد و دیدار با مقامات پاکستانی طرحی را برای برقراری صلح در افغانستان ارائه نموده بود.

وی در دیدار با ممنون حسین همتای پاکستانی خود گفته بودمردم افغانستان متحمل جنگ طولانی شدند و این درگیری هنوز هم ادامه دارد، اندونزی می تواند در روند صلح افغانستان نقش مثبتی ایفا نماید .

ویدودو با تاکید بر اینکه جنگ به نفع هیچ کسی نیست طرح ایجاد کمیته مشترک سه گانه بین علمای افغانستان، پاکستان و اندونزی برای برقراری صلح در افغانستان را ارائه نموده است.

این در حالی است که اخیرا حدود 1800 نفر از علمای پاکستانی انجام حملات انتحاری در خاک این کشور را حرام اعلام کردند که این فتوا واکنش رئیس جمهور افغانستان را در پی داشت.

اشرف غنی پیش از آن نیز گفته بود که افغانستان در برابر جنگ اعلام نشده پاکستان قرار گرفته است و فتوای علمای پاکستانی نباید منحصر بر یک قلمرو خاص باشد.

از سوی دیگر نیز چند ماه قبل، کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح افغانستان در سفر به اندونزی با مقامات ارشد این کشور درباره روند صلح افغانستان گفت وگو نموده بود و این نخستین سفر رئیس جمهور اندونزی از سال 1961 به افغانستان است.

.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید .

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 443

به "کوشش برای گرمی روابط پس از 57 سال در سفر زمستانی رئیس جمهور اندونزی به کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای گرمی روابط پس از 57 سال در سفر زمستانی رئیس جمهور اندونزی به کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید