کوشش وزارت کشور برگزاری باشکوه انتخابات 1400 همراه با تأمین سلامت مردم است

به گزارش مجله جگوار، تهران (پانا)- مدیرکل انتخابات وزارت کشور در چهارمین دوره آموزشی مجریان انتخابات 1400 که به میزبانی استان یزد برگزار گردید، گفت کوشش وزارت کشور برگزاری انتخابات با مشارکت گسترده، امنیت کامل و همراه با تامین سلامت مردم، ناظران و دست اندرکاران اجرایی انتخابات است.

کوشش وزارت کشور برگزاری باشکوه انتخابات 1400 همراه با تأمین سلامت مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید اسماعیل موسوی مدیرکل انتخابات وزارت کشور روز چهارشنبه دهم دی ماه در چهارمین دوره آموزشی مجریان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا که با حضور استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد به میزبانی استان یزد در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید، هدف از برگزاری این همایش آموزشی را برنامه ریزی برای انتخابات خرداد ماه 1400 بیان کرد.

موسوی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا برنامه های آموزشی وزارت کشور با بهره گیری از امکانات و تجهیزات الکترونیک و به صورت منطقه ای و به طور محدود برگزار می گردد و در این دوره نیز دست اندرکان اجرایی استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد حضور دارند.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور ضمن تشریح اطلاعات انتخابات و فرآیندهای برگزاری انتخابات خرداد ماه سال آینده، به تغییرات در قانون انتخابات اشاره نمود و اضافه کرد: طبق طرح جدید انتخابات که نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شرایط سنی کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری مدنظر قرار دا ده اند، حداقل سن برای نامزدان 40 سال و حداکثر سن 70 سال است.

وی اظهار داشت: در طرح جدید انتخابات ریاست جمهوری، داوطلب، والدین، همسر و فرزندان نباید تابعیت یا اقامت دائم در کشورهای خارجی داشته باشد و حداقل مدرک تحصیلی برای داوطلبان کارشناسی ارشد است.

موسوی با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد ماه 1400 گفت: در حال حاضر 1372 شهر برای برگزاری انتخابات واجد شرایط هستند که در مقایسه با سال 96 تعداد 123 شهر اضافه شده است.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور ادامه داد: 40 هزار و 602 روستای واجد شرایط برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد که از این تعداد 37 هزار و 884 روستا دارای شورای اسلامی می باشند و مابقی دارای حد نصاب جمعیت اما بدون شورا هستند.

وی با اشاره به فراخوان وزارت کشور برای برگزاری انتخابات 1400 در شرایط کرونا، گفت: خوشبختانه بسیاری از استانداران، فرمانداران، فعالان سیاسی و اجتماعی، حقوقدانان، اهالی رسانه و مردم, پیشنهادهای خود را در این رابطه به وزارت کشور منتقل کرد ه اند و از تجربیات داخلی و خارجی برای برگزاری انتخابات استفاده می کنیم.

موسوی در انتها سخنان خود توضیح داد: بدون شک کوشش وزارت کشور و ستاد انتخابات برگزاری انتخابات با مشارکت گسترده، امنیت کامل و همراه با تامین سلامت مردم، ناظران، مجریان و دست اندرکاران انتخابات است؛ ضمن اینکه تجربه برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی را در شهریور ماه سال جاری داشته ایم و از تجربه برگزاری آن در انتخابات سال آینده به بهترین نحو استفاده خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1450

به "کوشش وزارت کشور برگزاری باشکوه انتخابات 1400 همراه با تأمین سلامت مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش وزارت کشور برگزاری باشکوه انتخابات 1400 همراه با تأمین سلامت مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید