تولید سالانه 40 تن نمد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله جگوار، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان 500 هنرمند فعال در رشته نمدمالی دارد و سالانه 40 تن نمد در این استان تولید می شود.

تولید سالانه 40 تن نمد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد رئیسی امروز شنبه 30 فروردین 1399 با اعلام این خبر تأکید کرد: این تعداد هنرمند نمدمال در 15 کارگاه تولیدی بزرگ فعالیت دارند و از مجموع هنرمندان چهارمحال و بختیاری در رشته نمدمالی 400 نفر در شهرکرد و 100 نفر در شهر بروجن فعالیت می کنند.

او شرح داد: نمدمالی یکی از هنرصنعت های مهم در چهارمحال و بختیاری است که همین عامل باعث شده شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد انتخاب و معرفی شود.

رئیسی اضافه کرد: تلاش می شود در آینده ای نزدیک بتوان شهرکرد را به عنوان شهر جهانی نمد ثبت و معرفی کرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هم اینک 40 نوع نمد با کاربری های مختلف در زمینه های صنایع گردشگری، خودروسازی، دفاع و ورزش تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می شود.

او عنوان داشت: هنرمندان نمدمال چهارمحال و بختیاری سالانه 40 تن انواع محصولات نمدی تولید می کنند که تا 50 تن قابلیت افزایش دارد.

رئیسی اظهار کرد: تا به امروز 250 فقره مجوز صنایع دستی برای رشته نمد در چهارمحال و بختیاری صادر شده و چهار شرکت فعال در تولید و صادرات این هنرصنعت در این استان فعال است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1004

به "تولید سالانه 40 تن نمد در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید سالانه 40 تن نمد در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید