فراوری گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 شروع شده است

به گزارش مجله جگوار، خبرهایی که تا به این لحظه در رابطه با برنامه آینده سامسونگ برای عرضه گوشی های تاشوی این شرکت یعنی گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 منتشر شده به ماه آگوست یعنی حدود دو ماه دیگر به عنوان تاریخ رونمایی از آن ها اشاره دارند؛ بنابراین انتظار این را داشتیم که فراوری انبوه این گوشی ها به زودی شروع گردد که ظاهرا این اتفاق هم افتاده است.

فراوری گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 شروع شده است

گوشی های تاشوی گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 قرار است در ماه آگوست رونمایی شوند. یعنی دقیقا زمانی که شرکت کره ای هر سال از گوشی های سری نوت رونمایی می کرد. سال جاری اما به خاطر کمبود تراشه، سامسونگ تصمیم گرفت فراوری سری جدید نوت را به سالی دیگر موکول نموده و به جای آن از گوشی های تاشو رونمایی کند. به همین خاطر انتظار داریم نمایندگان این شرکت کاملا انتظارات را برآورده نمایند چون نگاه های زیادی به سمت آن ها جلب شده است.

از آنجایی که دو ماه تا عرضه این گوشی ها به بازار باقی مانده، سامسونگ فراوری انبوه آن ها را هم شروع نموده است. البته اوایل همین ماه بود که شرکت کره ای فراوری قطعات گلکسی زد فولد 3 را شروع نموده بود و با توجه به خبر جدیدی که امروز منتشر شد، به نظر می رسد فرایند فراوری انبوه خود گوشی هم شروع شده است.

خبر مربوطه از سوی افشاگر بسیار معروف یعنی مکس وینبچ منتشر شده؛ شخصی که در ادامه توضیحات خود به این موضوع هم اشاره نمود که گلکسی زد فلیپ 3، دیگر نماینده تاشوی شرکت کره ای که قابلیت تاشوندگی به صورت عمودی داشته و از لحاظ شکل ظاهری هم متفاوت با زد فولد 3 است، وارد فراوری انبوه شده.

البته طبق گفته های وینبچ، فراوری انبوه گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 از روز دو شنبه شروع شده بود و این یعنی همه چیز تقریبا جلوتر از برنامه ریزی خود سامسونگ است. چون پیش تر در خبری شنیده بودیم که سامسونگ در نظر دارد در ماه جولای، یعنی ماه میلادی آینده فراوری انبوه گوشی های خود را شروع کند و می بینیم که این اتفاق چندین روز زودتر در حال رخ دادن است.

در رابطه با میزان فراوری گوشی های تاشو دو خبر منتشر شده که یکی از آن ها ادعا می نماید سامسونگ می خواهد 25.000 دستگاه در یک روز فراوری کند. در حالی که در خبر دوم شاهد این بودیم که فراوری 50.000 دستگاه در یک روز در دستور کار شرکت کره ای واقع شده است. سامسونگ در سالی که گذشت پیروز شد چیزی بین 2.5 تا 3.5 میلیون گوشی هوشمند تاشو به فروش برساند که با در نظر دریافت قیمت و طراحی خاصی که این گوشی ها دارند و همچنین تجربه یک ساله شرکت در ساخت چنین محصولاتی، می تواند آمار خوبی باشد. سال جاری اما سامسونگ می خواهد رقم فروش را تقریبا دو برابر نموده و چیزی بین 6 تا 7 میلیون گوشی به فروش برساند. البته این اعداد و ارقام قرار است مجموع فروش دو گوشی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 باشد.

سامسونگ می خواهد سال جاری 3 میلیون زد فولد 3 و 4 میلیون زد فلیپ 3 بفروشد

در بهترین حالت، یعنی فروش مجموعا 7 میلیون گوشی تاشو، قصد سامسونگ فراوری و فروش مساوی این دو محصول نیست. در واقع شرکت پیش بینی می نماید تقاضا برای مدل ارزان تر یعنی زد فلیپ 3 بیشتر باشد؛ همان طور که در نسل کنونی، زد فلیپ 5G توانست عملکرد بهتری از زد فولد 2 در فروش از خود به جای بگذارد چون هم ارزان قیمت تر است و هم جمع و جورتر. در نتیجه به نظر می رسد اگر گوشی های تاشو با قیمت مناسب تری راهی بازار شوند، کاربران بسیار بیشتری را به سوی خود جلب خواهند کرد که این اتفاق به احتمال فراوان طی یکی دو سال آینده رخ خواهد داد.

در حال حاضر با در نظر دریافت انتظارات سامسونگ از فروش این دو گوشی، می بینیم که نمی توان اعداد و ارقام را با آنچه که از سری نوت یا S از پرچم داران شرکت کره ای انتظار می رود مقایسه کرد. در واقع سفارش قطعات برای فراوری گوشی های تاشو، یک سوم میزان سفارشاتی است که سامسونگ برای فراوری گوشی های پرچم دار خود به تأمین نمایندگان ارسال می نماید. برای مقایسه کافی است بدانید میزان فروش گوشی های نوت از 10 میلیون دستگاه در سال هم عبور می نماید که نمی توان آن را با گوشی های تاشو مقایسه کرد و این موضوع کاملا هم طبیعی است.

گوشی های تاشو تازه در ابتدای جهت قرار دارند و نمی توان انتظار داشت فروش فوق العاد ه ای را پشت سر بگذارند. به همین خاطر به نظر می رسد همین رویه ای که سامسونگ در پیش گرفته کاملا حساب شده و منطقی باشد. یعنی فراوری کمتر، انتظار معقولانه برای فروش و البته کاهش قیمت تدریجی به نسبت نسل گذشته.

این طور که گفته می گردد، گوشی های جدید شرکت حدود 20 درصد به نسبت نسل کنونی ارزان تر خواهند بود و این یعنی گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 به ترتیب با قیمت پایه 1599 و 959 دلار راهی بازار می شوند. همین موضوع باعث می گردد کاربران بیشتری برای خرید این محصولات ترغیب شده، به سامسونگ در این زمینه بیشتر اعتماد نموده و در سال های آینده، به طور کامل به استفاده از این گوشی ها روی بیاورند.

گفتنی است در رویداد معارفه گوشی های تاشوی سامسونگ، به احتمال بسیار فراوان و یا بهتر است بگوییم به طور حتم شاهد رونمایی از ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4 و واچ اکتیو 4 هم خواهیم بود.

درباره گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 چه می دانیم؟

گلکسی زد فولد 3 اگر بهترین گوشی تاشوی سال 2021 لقب نگیرد، قطعا یکی از بهترین ها خواهد بود و این ادعا چند دلیل هم دارد. اول اینکه شرکت سازنده آن سامسونگ است؛ یعنی شرکتی که از سال 2019 تا به امروز مشغول ساخت گوشی تاشو بوده و اگر در این جهت مسئله ای هم وجود داشته باشد، سامسونگ بیشتر از هر شرکت دیگری به آن مطلع بوده و روش حل آن را می داند. همان طور که پیشرفت آن از گلکسی فولد تا گلکسی زد فولد بسیار چشمگیر و محسوس بود و بسیاری از نقاط ضعف گوشی نسل اول در نسل جدید پوشانده شد.

دلیل دوم قابلیت هایی است که در گلکسی زد فولد 3 به کار گرفته خواهد شد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به دوربین سلفی زیر نمایشگر تاشو اشاره نمود. دوربینی که گفته می گردد از لحاظ دریافت نور، 40 درصد بهتر از نمونه های مشابه شرکت های دیگر عمل نموده و کیفیت تصاویر آن مشابه کیفیت تصاویری است که با دوربین های سلفی معمولی به ثبت می رسند و این فوق العاده است چرا که سامسونگ در اولین کوشش خود در بکارگیری چنین فناوری به چنین میزان از کیفیت و پیشرفت دست پیدا نموده است.

همچنین گفته می گردد گلکسی زد فولد 3 از قلم S-Pen هم پشتیبانی خواهد نمود با این تفاوت که درون بسته بندی آن خبری از این قلم نخواهد بود و گویا در گوشی های سامسونگ، فقط سری نوت با این قلم راهی بازار می شوند. سایر تعیینات مربوط به این گوشی را پردازنده اسنپدراگون 888، 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بدون امکان افزایش به وسیله کارت حافظه جانبی تشکیل می دهند.

این طور که به نظر می رسد گلکسی زد فولد 3 از نمایشگری 7.55 اینچی در حالت باز شده بهره می برد که در این صورت باید با نمایشگر ثانویه 6.21 اینچی کار کرد. باتری به کار رفته برای این گوشی احتمالا 4380 میلی آمپر ساعتی خواهد بود که با یک شارژر 25 واتی شارژ می گردد. به نظر می رسد چنین باتری قطعا برای زد فولد 3 مناسب نخواهد بود. اینکه چرا سامسونگ تصمیم گرفته چنین باتری ضعیفی را برای این گوشی با این اندازه در نظر بگیرد تعیین نیست.

گلکسی زد فلیپ 33 اما اگرچه مدل ارزان قیمت تری خواهد بود اما گفته می گردد به نمایشگری 120 هرتزی مجهز می گردد و پردازنده اسنپدراگون 888 هم احتمالا وظیفه امور پردازشی را در آن بر عهده خواهد داشت. این طور که به نظر می رسد، این گوشی از لحاظ وزن مشابه نسل کنونی خواهد بود اما هم حاشیه کمتری دارد و هم نمایشگر ثانویه آن عظیم تر است. گفتنی است این دو گوشی و به طور کلی هر گوشی دیگری که سال جاری با برند سامسونگ راهی بازار می شوند به اندروید 11 به عنوان سیستم عامل پیش فرض خود مجهز خواهند شد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1736

به "فراوری گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید