جاده چالوس کی باز می گردد؟ ، برآورد خسارت 400 میلیارد تومانی سیل به جاده چالوس ، گرفتار شدن 1200 خودرو؛ 5 خودرو زیر گل ولای مدفون شدند

به گزارش مجله جگوار، مدیرکل بحران استانداری البرز درخصوص بازگشایی جاده چالوس پس از سیل مرگبار چند روز پیش که باعث ریزش کوه و مسدود شدن تونل هل با گل و لای شد، شرح داد.

جاده چالوس کی باز می گردد؟ ، برآورد خسارت 400 میلیارد تومانی سیل به جاده چالوس ، گرفتار شدن 1200 خودرو؛ 5 خودرو زیر گل ولای مدفون شدند

به گزارش خبرنگاران، منوچهر غفاری مدیرکل بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه در سیل اخیر جاده چالوس حدود 1200 دستگاه خودرو گرفتار شده بودند، اظهار کرد: 5 مورد از این خودروها به طور کامل در میان گل و لای مدفون شده و چند مورد هم در سد کرج گیر نموده بودند که خوشبختانه سرنشینان آنها نجات پیدا کردند.

وی ادامه داد: به واسطه ریزش سنگ، اغلب تونل های محور کرج- چالوس مسدود شده بود که با همکاری عوامل راهداری و سایر نیروهای اعزامی در حال حاضر تنها 2 تونل مسدود است که کوشش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

وی اضافه نمود: شرایط ریزش سنگ در تونل شماره 2 این محور به گونه ای است که تا سقف این تونل شاهد انباشتگی سنگ و خاک هستیم و بدیهی است تخلیه و ایمن سازی این تونل زمان بر خواهد بود.

این مسئول اضافه نمود: علاوه براین، حدود 100 متر از جاده هم به طور کامل شکاف برداشته و از بین رفته و باید مجددا دیوار سازی و احداث گردد.

وی توضیح داد: علی رغم کوشش نیروهای مستقر در جاده، به نظر نمی رسد امکان بازگشایی این مسیر طی چند روز آینده فراهم گردد ولی شرایط دسترسی محلی و بومی از مسیرهای جایگزین فراهم شده است.

غفاری تاکید نمود: با توجه به استراتژیک بودن محور کرج - چالوس، کوشش می گردد در کوتاه ترین زمان ممکن بازگشایی صورت بگیرد و برنامه ریزی برای تامین اعتبار مورد احتیاج در حال اجرا است.

مدیرکل بحران استانداری البرز در پاسخ به اینکه آیا این حادثه خسارت جانی داشته، گفت: طبق آخرین گزارش ها تا کنون هیچ جسدی کشف نشده ولی جستجو در این خصوص ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش دیروز عصری که در این محور رخ داد شدید نبود، اضافه نمود: این بارش خسارت جدیدی به محور وارد ننموده است.

وی گفت: با توجه به شرایط بحرانی تونل شماره 2 و از بین رفتن بیش از 100 متر از جاده کرج - چالوس نمی توان زمان دقیقی برای بازگشایی آن گفت ولی امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد.

خسارت 400 میلیارد تومانی سیل به جاده چالوس

بعلاوه به گزارش مهر، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور امروز (دوشنبه 22 خردادماه) با حضور در تونل شماره 2 محور کرج - چالوس گفت: کار تخلیه تونل شماره 2 الف و ب و فاصله بین این دو تونل به طول 200 متر از روز آدینه به وسیله تیم های راهداری از دو جبهه کاری در حال اجرا است و امیدواریم ظرف یک هفته آینده مصالح تخلیه گردد.

وی با بیان اینکه ماشین آلات مورد احتیاج برای تخلیه این تونل ها تأمین می گردد و باز هم اگر احتیاج باشد فراهم خواهد شد، درباره خسارت سیل به جاده گفت: تا قبل از دسترسی به این نقطه، خسارت به محدوده های قبلی حدود 200 میلیارد تومان برآورد شده بود اما با دسترسی به این محدوده معین شد که حدود 100 میلیارد تومان به تأسیسات خسارت وارد شده است. این اندازه خسارت جدای از نیروی انسانی و ماشین آلاتی مورد احتیاج است.

اکبری در انتها گفت: هر چه جلوتر می رویم خسارت وارد شده دقیق تر ارزیابی می گردد و احتمالاً تا انتها کار کلیه خسارات وارد شده حدود 400 میلیارد تومان برآورد گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2297

به "جاده چالوس کی باز می گردد؟ ، برآورد خسارت 400 میلیارد تومانی سیل به جاده چالوس ، گرفتار شدن 1200 خودرو؛ 5 خودرو زیر گل ولای مدفون شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده چالوس کی باز می گردد؟ ، برآورد خسارت 400 میلیارد تومانی سیل به جاده چالوس ، گرفتار شدن 1200 خودرو؛ 5 خودرو زیر گل ولای مدفون شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید