جزئیات ساخت نخستین واحد مینی LNG در ایران

به گزارش مجله جگوار، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران ضمن تشریح ساخت نخستین واحد مینی ال ان جی در کشور، هزینه موردنیاز برای این پروژه را 10 میلیون یورو مطرح کرد.

جزئیات ساخت نخستین واحد مینی LNG در ایران

سعید پاک سرشت در گفت و گو با خبرنگاران، در مورد هدف ساخت نخستین واحد مینی ال ان جی شرح داد: هدف ساخت مینی ال ان جی تامین گاز مورد احتیاج برای یک ایستگاه CNG که اصطلاحا به آن ال سی ان جی گفته می گردد است و در برخی از مناطق روستایی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساخت واحد مذکور اظهار کرد: این مناقصه با هدف تامین سرمایه گذار برگزار می گردد. مناقصه واحد مینی ال ان جی در دو مرحله برگزار می گردد که مرحله اول ارزیابی شرکت های پیشنهاد دهنده است. این مرحله 20مرداد به انتها رسید و در مرحله ارزیابی پیشنهادات اولیه هستیم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران از دریافت 16 پیشنهاد اطلاع داد و اضافه کرد: بعد از ارزیابی مجموعه ای از شرکت های سرمایه گذار که حد نصاب لازم را کسب نموده باشند وارد لیست مناقصه خواهند شد و بعد از آن و در مرحله دوم، اسناد مناقصه را بین آن ها توزیع می کنیم و منتظر دریافت پیشنهاد فنی و مالی آن ها خواهیم بود.

پاک سرشت درمورد شرکت کنندگان در مناقصه و هزینه مورد احتیاج نیز شرح داد: شرکت کنندگان شرکت های ایرانی به همراه جوینت خارجی هستند و درحال آنالیز جوینت های خارجی هستیم. طبق برآورد اولیه سرمایه مورد احتیاج برای این پروژه 10 میلیون یورور است.

بر اساس این گزارش پاک سرشت پیش از این از برگزاری مناقصه تکمیل اولین واحد مینی ال ان جی در کشور اطلاع داده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 31

به "جزئیات ساخت نخستین واحد مینی LNG در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ساخت نخستین واحد مینی LNG در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید